Gezondheid alle pijlers

Verslechterde haar conditie

12-11-2014 10:28 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste meiden,

Sind een aantal maanden is mijn haar conditie verslechterd en ik wordt daar best onzeker en geïrriteerd van.

Als ik mijn haar was dan is het altijd een verassing hoe het opdroogt. Óf het is extreem droog of het wordt niet schoon, zelfs niet bij twee keer wassen.

Na verschillende producten geprobeerd te hebben vraag ik eigenlijk af of het misschien aan mijn eetpatroon ligt.

Ik eet voornamelijk groeten en fruit en weinig vlees (max. 3 keer per week bij avondeten)(flexitariër) wel een handje noten op een dag en af en toe een bakje yoghurt. Tevens vermijd ik brood en aardappels zoveel mogelijk en eet is bij gerechten alleen zilvervliesrijst of Chinese mie.

Zou het daaraan kunnen liggen? Ik ben een beetje wanhopig aan het worden .

Alvast bedankt voor reacties!
Welke shampoo gebruik je?

Heb je het idee dat je voedingsstoffen tekort komt? Wat is de reden dat je zo geforceerd met eten omgaat?
Hoe kan je haar nou niet schoon worden? Is het zo vies dan voordat je het wast?

Eten heeft heel veel invloed op je huid en haar.
En wat gebruik je voor je haren, daar heb je het dan weer niet over..

Inderdaad, voeding bepaald wel de conditie van je haar en huid maar een goede schampoo/conditioner/haarmasker uiteraard ook!
Make your dreams come true!
quote:sinnombre schreef op 12 november 2014 @ 10:38:

Heb je het idee dat je voedingsstoffen tekort komt? Wat is de reden dat je zo geforceerd met eten omgaat?Niet geforeerd hoor ik voel mij er prettig bij om niet veel vlees te eten i.v.m. dierwelzijn en ik geloof dat zuivelinname niet echt bevordelijk is voor je gezondheid, net als tarweproducten. Ik voel mij er beter bij maar als mijn voedigspatroon de reden is voor het euvel dan moet ik het aanpassen. Maar wat dan?
Vitamine B is van belang voor je haar oa B12 dat zit alleen in dierlijke producten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:winkelfanaat schreef op 12 november 2014 @ 11:01:

Hoe kan je haar nou niet schoon worden? Is het zo vies dan voordat je het wast?

Eten heeft heel veel invloed op je huid en haar.Ik probeer mijn haar om de dag te wassen maar het ziet er gewoon niet uit. Het is vettig, niet extreem maar waar ik het eerst wel gewoon schoon kreeg, lukt nu soms niet meer terwijl ik shampoo er wel langer inhoud etc.
quote:ranjar schreef op 12 november 2014 @ 11:15:

En wat gebruik je voor je haren, daar heb je het dan weer niet over..

Inderdaad, voeding bepaald wel de conditie van je haar en huid maar een goede schampoo/conditioner/haarmasker uiteraard ook!Ik gebruik afwisselend shampoo en conditioner van Dr. Organic en Aussie Dat lukte voorheen altijd prima!
quote:sinnombre schreef op 12 november 2014 @ 10:38:

Heb je het idee dat je voedingsstoffen tekort komt? Wat is de reden dat je zo geforceerd met eten omgaat?

3x in de week vlees, dat is toch geen geforceerd eetpatroon.

Daar krijg je geen tekorten van hoor, ook geen B12
quote:Blondkitty schreef op 12 november 2014 @ 11:26:

[...]

Ik probeer mijn haar om de dag te wassen maar het ziet er gewoon niet uit. Het is vettig, niet extreem maar waar ik het eerst wel gewoon schoon kreeg, lukt nu soms niet meer terwijl ik shampoo er wel langer inhoud etc.

Hmmmmm. Dingen waar ik aan denk (probeer oprecht met je mee te denken) is dat je misschien niet goed genoeg naspoelt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat na de shampoo je haar nog 'vies' is.

Gebruik je elke keer crèmespoeling? En smeer je dat door je hele haar of alleen in de punten? Ben je andere stylingsproducten gaan gebruiken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven