verstandskies getrokken en herstel
vrijdag 1 februari 2013 om 10:16
Gisteren zijn mijn 2 verstandskiezen getrokken dat is goed gegaan. Vandaag bloed ik nog een heel klein beetje na. Dus dat is ook positief.
Nu keek ik net in de spiegel en toen schrok ik toch wel een beetje...
Er zit echt een groot gat. Het is niet gehecht verder.
Hoe is jullie ervaring qua verloop? Hoelang duurt dat voordat dat gat echt naar elkaar gaat groeien. Of vult zichzelf dat op? Ik heb eigenlijk geen idee.
Nu keek ik net in de spiegel en toen schrok ik toch wel een beetje...
Er zit echt een groot gat. Het is niet gehecht verder.
Hoe is jullie ervaring qua verloop? Hoelang duurt dat voordat dat gat echt naar elkaar gaat groeien. Of vult zichzelf dat op? Ik heb eigenlijk geen idee.
vrijdag 1 februari 2013 om 10:26
vrijdag 1 februari 2013 om 10:40
vrijdag 1 februari 2013 om 10:49
vrijdag 1 februari 2013 om 11:07
vrijdag 1 februari 2013 om 11:16
Ik vind het zo apart dat elke tandarts weer ander advies geeft voor herstel. De mijne zei juist dat je niet moet gaan spoelen omdat je alles dan weer week maakt.
Ook over pijnstilling worden verschillende adviezen gegeven , op internet las ik over ibuprofen en dat raadden ze mij weer af omdat dat bloedverdunnend zou zijn.
Ook over pijnstilling worden verschillende adviezen gegeven , op internet las ik over ibuprofen en dat raadden ze mij weer af omdat dat bloedverdunnend zou zijn.
vrijdag 1 februari 2013 om 11:23
Volgens mij wordt er meestal niet gehecht zodat alle afvalstoffen uit de wond makkelijk weg kunnen. Als je dat hecht blijft er een hoop bloed en bacterien zitten die niet wegkunnen. Als dat gaat onsteken ben je verder van huis.
Mijn verstandskiezen zijn door kaakchirurg weggesneden, deed veel pijn maar heb nu nergens meer last van.
Succes!
Mijn verstandskiezen zijn door kaakchirurg weggesneden, deed veel pijn maar heb nu nergens meer last van.
Succes!
vrijdag 1 februari 2013 om 12:23
Ik ben heel nieuwsgierig aangelegd en wil ook graag alles zien, alleen na het trekken van kiezen kijk ik echt de 1e week niet uitgebreid in mijn mond omdat het er echt niet uit ziet.
Het komt vanzelf weer goed.
Het komt vanzelf weer goed.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
vrijdag 1 februari 2013 om 13:34
vrijdag 1 februari 2013 om 13:40
quote:binkie schreef op 01 februari 2013 @ 11:16:
Ik vind het zo apart dat elke tandarts weer ander advies geeft voor herstel. De mijne zei juist dat je niet moet gaan spoelen omdat je alles dan weer week maakt.
De eerste dag/2dagen niet spoelen, je spoelt dan de bloedprop uit het gat die zorgt da de bloeding stopt.
Hierna 2maal daags spoelen met ietscals pro-aid, dat is ontstekingsremmend (heb je een spoelmiddel gekregen Can de tandarts? Gebruik dit dan, anders is pro-aid te koop bij de apotheek)
Etenswaren in het gat? Spoel dit uit met een monoject spuit, kun je krijgen bij je tandarts. Gebruik hiervoor lauw water en wat zout, mengen, optrekken in de monoject, puntje in het gat zetten en leegduwen...
Ik ben vorige week dinsdag geweest, we gehecht. Inmiddels laten de hechtingen los en hebik ook een gat, ik moest van kaakchirurg dus dat gat gaan uitspuiten met die monoject.
De eerste dag/2dagen niet spoelen, je spoelt dan de bloedprop uit het gat die zorgt da de bloeding stopt.
Hierna 2maal daags spoelen met ietscals pro-aid, dat is ontstekingsremmend (heb je een spoelmiddel gekregen Can de tandarts? Gebruik dit dan, anders is pro-aid te koop bij de apotheek)
Etenswaren in het gat? Spoel dit uit met een monoject spuit, kun je krijgen bij je tandarts. Gebruik hiervoor lauw water en wat zout, mengen, optrekken in de monoject, puntje in het gat zetten en leegduwen...
Ik ben vorige week dinsdag geweest, we gehecht. Inmiddels laten de hechtingen los en hebik ook een gat, ik moest van kaakchirurg dus dat gat gaan uitspuiten met die monoject.
zaterdag 2 februari 2013 om 01:27
Het duurde bij mij wel even maar ik had een hele hoop hechtigen ook in mn mond, stuk of 14 voor mn 2 gaten onder. Maar het heeft maanden geduurd voordat die putten langzamerhand verdwenen.
Ik had ook een speciale mondspoeling gekregen, moest ik meerdere keren per dag gebruiken. Ik had ook speciale pijnstillers, moest met ice packs koelen en ik zat aan de antibiotica. Ben blij dat ik dit nooit meer hoeft mee te maken!!!!
Ik had ook een speciale mondspoeling gekregen, moest ik meerdere keren per dag gebruiken. Ik had ook speciale pijnstillers, moest met ice packs koelen en ik zat aan de antibiotica. Ben blij dat ik dit nooit meer hoeft mee te maken!!!!
zaterdag 2 februari 2013 om 13:02