verstandskies
dinsdag 9 juli 2013 om 21:19
Morgen moet ik mijn verstandskies laten trekken. De tandarts zei laatst bij de controle dat er een gaatje/gat in zit. Ik heb er nog helemaal niet bij stil gestaan, maar kan dit wel gewoon verdoofd worden of voel je dan nog iets? Ze zeggen als je er een ontsteking aan hebt dat je dan moeilijk te verdoven bent. Normaal gesproken als je een gaatje hebt wordt je ook gewoon verdoofd en voel je niks meer. Ik denk dat het nu ook zo zal zijn. Maar ben nu ineens bang. Kan het nergens op internet vinden.
dinsdag 9 juli 2013 om 21:25
Ga je naar de kaakchirurg of doet de tandarts het zelf?
Bij de kaakchirurg gaat het vaak sneller, en heb je minder last er na. En je wordt goed verdoofd hoor, en dat controleren ze ook goed van te voren. Paracetamol kun je slikken tegen de napijn, en goed koelen met een icepack of desnoods een zak diepvriesgroente met een handdoekje erom. Sterkte!
Bij de kaakchirurg gaat het vaak sneller, en heb je minder last er na. En je wordt goed verdoofd hoor, en dat controleren ze ook goed van te voren. Paracetamol kun je slikken tegen de napijn, en goed koelen met een icepack of desnoods een zak diepvriesgroente met een handdoekje erom. Sterkte!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
dinsdag 9 juli 2013 om 21:41
dinsdag 9 juli 2013 om 22:25

dinsdag 9 juli 2013 om 22:39
Mijn verstandskiezen aan de bovenkant zijn in 1 x door de tandarts getrokken. Vier spuitjes (beide kanten in gehemelte en tandvlees), voelde vrijwel niets! En voor de duidelijkheid: ik ben doodsbang voor spuitjes... Die kiezen waren er binnen no time out, gaasje er op en een halfuur kiezen op elkaar, daarna mocht ik voorzichtig gaasje verwijderen.
Onderste 2 zijn apart (dus in 2x) bij de kaakchirurg verwijderd. 1 getrokken, 1 gesneden en nog eens terug gekomen voor te strakke hechtingen. Dit duurde ietsje langer, zaten nogal vast. Door het wrikken deed het nadien zeer, maar had sterke pijnstillers mee gekregen van de kaakchirurg. Paracetamol zou te licht zijn. Deze 3 dagen geslikt en klaar.
Ben nu angsthaas af!
Onderste 2 zijn apart (dus in 2x) bij de kaakchirurg verwijderd. 1 getrokken, 1 gesneden en nog eens terug gekomen voor te strakke hechtingen. Dit duurde ietsje langer, zaten nogal vast. Door het wrikken deed het nadien zeer, maar had sterke pijnstillers mee gekregen van de kaakchirurg. Paracetamol zou te licht zijn. Deze 3 dagen geslikt en klaar.
Ben nu angsthaas af!
dinsdag 9 juli 2013 om 23:15
Dat zal echt goed verdoofd worden hoor! Een gaatje erin betekent niet dat het ontstoken is, dus ik zie daar geen problemen.
Leg vanavond even wat icepacks oid in de vriezer, dat kan lekker zijn tegen zwelling.
Neem ook even wat zakdoekjes mee. Door de verdoving voel je niet dat je kwijlt. En als dat langs je kin loopt, kijken mensen je vreemd aan (sprak zij uit ervaring).
Succes morgen!
Leg vanavond even wat icepacks oid in de vriezer, dat kan lekker zijn tegen zwelling.
Neem ook even wat zakdoekjes mee. Door de verdoving voel je niet dat je kwijlt. En als dat langs je kin loopt, kijken mensen je vreemd aan (sprak zij uit ervaring).
Succes morgen!
woensdag 10 juli 2013 om 00:03
Och, je hoeft echt niet zo bang te zijn.
Je wordt goed verdoofd, en van dat trekken voel je echt geen pijn. Je voelt hoogstens wat druk of wat gesjor, maar geen pijn.
De tandarts wil je ook geen pijn doen, hij wil je alleen helpen om problemen te voorkomen.
Vertel alsjeblieft aan de tandarts dat je bang bent. Daar zijn ze aan gewend en daar kunnen ze mee omgaan.
Komt echt wel goed hoor!!!!
Je wordt goed verdoofd, en van dat trekken voel je echt geen pijn. Je voelt hoogstens wat druk of wat gesjor, maar geen pijn.
De tandarts wil je ook geen pijn doen, hij wil je alleen helpen om problemen te voorkomen.
Vertel alsjeblieft aan de tandarts dat je bang bent. Daar zijn ze aan gewend en daar kunnen ze mee omgaan.
Komt echt wel goed hoor!!!!
woensdag 10 juli 2013 om 11:54
Ik ben inmiddels geweest. Ik zag er heel erg tegenop en heb ook aangegeven dat ik heel bang was. De arts/assistenten waren heel aardig. Ik heb niets gevoeld. Nu ben ik een uurtje thuis en verdoving is nog niet uitgewerkt. Hopelijk valt de pijn mee. Ik heb nu ibuprofen meegekregen, een spoeling maar daar mag ik pas morgenavond mee beginnen. Ook heb ik antibiotica meegekregen. Is dat gebruikelijk?
woensdag 10 juli 2013 om 17:16