Gezondheid alle pijlers

verwijde urineleider

02-12-2012 09:38 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is onlangs geconstateerd dat mijn linker urineleider aan de bovenkant verwijd is.

Hebben meer mensen dit gehad? Zoja hoe zijn jullie geholpen?
Ik heb zowel een verwijding als een vernauwing gehad. Behandeling ligt ook aan je klachten. Ik heb meerdere malen een drain gehad tussen mn nier en mn blaas en er is een stukje urineleider verwijderd. Die drain aanbrengen is een kleine ingreep, kan een half jaar blijven zitten en wordt poliklinsch verwijderd. Dat stukje urineweg verwijderen was wat ingijpender, maar wel een goeie oplossing.
Heb je alleen een verwijding? Of is de verwijding aan de bovenkant een gevolg van een vernauwing eronder? Dat laatste heb ik gehad, daar ben ik een aantal keer aan geopereerd. De vernauwing is daarbij opgerekt ( is bij mij alleen niet in een keer gelukt). Drains e.d. heb ik nooit gehad, weet ook niet of ze dat in die tijd deden. Bij mij is het ontdekt toen ik nog heel klein was, onder de vijf. Daarna nooit meer last van gehad.
Ik heb alleen een verwijding aan de bovenkant.

Is per toeval ontdekt, nav een preventief onderzoek van iets heel anders. Had wel klachten, maar zelfs de uroloog kan niet met zekerheid zeggen of de klachten hier vandaan komen of van het spiraaltje.

Heb binnenkort een kijkoperatie, om te zien hoe of wat het veroorzaakt heeft. Op rontgen, echo en ct zijn geen stenen te zien, maar kan er nog wel zitten. En anders zou het aangeboren kunnen zijn.

Weet iemand ook of je met aangeboren altijd klachten zou moeten hebben of dat deze ook op latere leeftijd zou kunnen ontstaan?
Update met vraag:

Bij de kijkoperatie is naar voren gekomen dat de verwijding een oorzaak is van een vernauwing aan het bovenste gedeelte van de urineleider.

Nu hebben ze een dubbel j katheter geplaatst.

En met vooral lopen (hardlopen) voel ik iets prikken onderaan......wie weet of je een dubbel j katheter idd op die manier kan voelen (zonder dat ik me zorgen hoef te maken)
Antwoord op je laatste vraag: de arts weet dat. Even bellen dus, misschien dat de assistente zelfs het antwoord al heeft.

Antwoord op je eerdere vraag: ja, dat kan, dat het aangeboren is en dat je er nooit klachten van hebt gehad. Ik ken de afwijking eerlijk gezegd alleen maar als aangeboren "weeffoutje". Maar goed, dat zegt niets natuurlijk, ik ben geen deskundige.
Was idd ook mijn bedoeling om morgen idd arts te bellen. Maar was benieuwd of hier ook mensen waren die het gevoeld hadden.

Dank je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven