Gezondheid alle pijlers

Verwijzing halen of niet?

13-12-2012 23:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een domme vraag, maar zo'n anderhalf jaar geleden ben ik bij de bekkenbodem fysiotherapeut geweest. Nu wil ik eigenlijk weer een afspraak maken. Moet ik dan, zodat het binnen de zorgverzekering valt, eerst voor een verwijzing naar de huisarts, of kan ik direct bij de fysio een afspraak maken omdat ik daar al bekend ben (al is het een tijd geleden)?
Voor fysio is geen verwijzing meer nodig tegenwoordig.
Je kunt deze vraag ook aan je fysiotherapeut stellen.

Volgens mij heb je namelijk wel een verwijzing nodig ook al ben je er weleens geweest. Bekkenbodemtherapie is toch wat anders dan dat je komt met een stijve nek waar je geen verwijzing voor nodig hebt.

Dus bel ze even op, dan weet je vast meer.
O wat fijn, dat wist ik niet. Bedankt voor je snelle reactie!
Je kan er direct terecht - de fysiotherapeut is direct toegankelijk, zij doen evt. een screening - succes!
Ik ga voor de zekerheid nog wel even bellen ;) En anders kan ik gelijk een afspraak maken.
p.s. je kunt ook je zorgverzekering hiervoor bellen.

In de meeste gevallen heb je voor fysio inderdaad geen verwijsbrief meer nodig. Echter ga ik naar mijn fysio mét verwijsbrief omdat voor mijn klacht wél een verwijzing nodig is.

Wist je trouwens dat je ook niet op 1 dag (ook al is het voor verschillende klachten) 2x naar een fysiotherapeut mag?
O wat apart zeg! Nou in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik ga met de fysio bellen. Zit een beetje in between zorgverzekeraars ;).
Dat komt omdat er niet op 1 dag , 2 keer gedeclareerd mag worden
En?
Nog niet gebeld kom er nog op terug!
Oke!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven