Gezondheid alle pijlers

Vieze smaak in mond (door ontsteking)

01-08-2010 21:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een paar dagen elke keer als ik wat eet een vieze smaak in mijn mond. Eerst wist ik niet waar het vandaan kwam maar heb ontdekt dat het van de achterste kies linksachter komt,of in ieder geval van het tandvlees wat erachter zit. het is echt een vieze smaak en het ruikt echt vreselijk,ga bijna over m'n nek als ik het ruik :puke: heb er eigenlijk geen last van,ja nu maar dat komt denk ik omdat ik er aan heb zitten pulken ofzo

Zou dit een onsteking zijn ofzo? heb verder geen verwaarloosd gebit want ik ga elk half jaar trouw naar de tandarts ondanks de angst die ik ervoor heb

Zou er ook aan ab kuurtje voor zijn mocht het wel een onsteking zijn? Krijg het nu al spaans benauwd als ik eraan denk dat de tandarts er iets aan moet doen
Je hebt niet gewoon stiekem laatst pijnboompitten gehad? Daar kun je een metaalachtige smaak van in je mond krijgen als je iets eet. Als je echt een knoeper van een ontsteking hebt, proef je dat toch wel constant lijkt me? Dan riek je ook uit je mond, in ieder geval.
Naar de tandarts dus!, zit niks anders op....
Ik heb een dikke week met een betadine-gaasje in het 'gat' van een getrokken verstandskies gelopen. Dát gaf pas een gore smaak! Echt, ik werd er gewoon misselijk van. Zo'n weeige jodium smaak. G-a-d-v-e-r. Dus ik kan me voorstellen hoe jij je voelt. Zou toch maar even naar de tandarts gaan als ik jou was. Wie weet wordt het anders alleen maar erger? Sterkte
Nee aan de pijnboompitten ligt het niet,heb ze niet gegeten en dat is een hele andere smaak. het komt echt van m'n kies want als ik met mijn tong erlangs ga dan proef ik ook ineens iets (beetje raar omschreven maar smaakt een beetje zoutig ofzo) lijkt wel of er dan wat uitkomt. het is wel raar want heb nergens last van en ik geloof ook niet dat ik uit mijn mond stink ha ha.
Hmm..dan toch maar even bellen met de tandarts, lijkt me zo...
Als je naar de tandarts gaat, en het blijkt een ontsteking van je tandvlees te zijn, krijg je waarschijnlijk een recept voor spoelmiddel (bijvoorbeeld Perio-aid). Geen drama dus
ben nu maar even aan het spoelen met een zoutwateroplossing maar denk dat ik toch de tandarts moet bellen. heb er wel schrik van maar weet toch dat het moet. kan best zijn dat het mijn verstandskies is want de onderste liggen horizontaal helaas.
overigens kun je door Perio-aid je smaak verliezen. Das ook rot (maar gelukkig tijdelijk)!
Heb vanochtend toch maar de tandarts gebeld en kon gelukkig een uurtje later al terecht. Het is helaas mijn verstandskies die aan het wringen is dus die moet eruit en dan de bovenste ook maar meteen Door de druk ontstaat er een soort zakje achterin waar dan vuil in blijft zitten en dat kan zorgen voor een ontsteking. Het was gelukkig nog niet zo erg ontstoken en moet het nu zelf even spoelen met listerine o.i.d. Ik laatz e er pas na de zomervakantie uithalen want heb geen zin om een week vakantie ervoor te moeten inleveren dus 2e week van september gaan ze eruit,zie er nu al tegenop pfff. Iemand hier ervaring?
Hallo Summerbeauty,

Ik had exact hetzelfde als jij. Ik kreeg ook een vieze smaak in mn mond en later ook pijn in mijn kaak. Naar weekendtandarts gegaan en het bleek mn verstandskies te zijn die te weinig ruimte had om door te komen. Onder het tandvlees dat de kies nog bedekte was het gaan ontsteken. Ze hebben het schoongespoeld en me geadviseerd te gaan spoelen met waterstofperioxide 3% (dat kun je bij de apotheek zonder recept halen) dit meg je met een zelfde hoeveelheid water en spoelen. Eventueel koop je een monoject bij de apotheek dat is een plastic spuitje met een gebogen tuit zodat je precies bij de ontsteking kunt spoelen. Hiermee was de ontsteking snel weg. Bij mij is de verstandskies er door de kaakchirurg uitgehaald. Helaas kreeg ik daarna weer een ontsteking. Ik heb er gewoon pech mee gehad. Wat mij hielp gelijk na de ingreep is koelen met een icepack uit de diepvries en voor de ingreep genoeg eten in huis halen waar je niet op hoeft te kauwen. Bijvb vla, soep etc zodat je de eerste dag(en) vooruit kan. Je krijgt als het goed is ook zware pijnstillers voorgeschreven en zo niet dan kun je 500 mg paracetamol nemen. Ik wens je sterkte ik moet er nog 2...
quote:Maryssa schreef op 03 augustus 2010 @ 23:33:

Hallo Summerbeauty,

Ik had exact hetzelfde als jij. Ik kreeg ook een vieze smaak in mn mond en later ook pijn in mijn kaak. Naar weekendtandarts gegaan en het bleek mn verstandskies te zijn die te weinig ruimte had om door te komen. Onder het tandvlees dat de kies nog bedekte was het gaan ontsteken. Ze hebben het schoongespoeld en me geadviseerd te gaan spoelen met waterstofperioxide 3% (dat kun je bij de apotheek zonder recept halen) dit meg je met een zelfde hoeveelheid water en spoelen. Eventueel koop je een monoject bij de apotheek dat is een plastic spuitje met een gebogen tuit zodat je precies bij de ontsteking kunt spoelen. Hiermee was de ontsteking snel weg. Bij mij is de verstandskies er door de kaakchirurg uitgehaald. Helaas kreeg ik daarna weer een ontsteking. Ik heb er gewoon pech mee gehad. Wat mij hielp gelijk na de ingreep is koelen met een icepack uit de diepvries en voor de ingreep genoeg eten in huis halen waar je niet op hoeft te kauwen. Bijvb vla, soep etc zodat je de eerste dag(en) vooruit kan. Je krijgt als het goed is ook zware pijnstillers voorgeschreven en zo niet dan kun je 500 mg paracetamol nemen. Ik wens je sterkte ik moet er nog 2...De waterstofperoxide is een goede tip,dank je! Hoe lang heb je er daarna nog last van gehad? Ben bang dat ik echt weken rondloop met een gezwollen en pijnlijke kaak ha ha. Ik haal vantevoren genoeg vloeibaar spul in huis. heb er wel wat ervaring mee want 2 jaar gelden heb ik mijn amandelen eruit laten halen,moest toen ook een week aan de pijnstillers en vloeibaar eten pff. Ik hoef nu alleen maar de linkerkant te laten doen en de rechter hoeft gelukkig nog niet.
quote:Summerbeauty schreef op 04 augustus 2010 @ 23:00:

[...]

De waterstofperoxide is een goede tip,dank je! Hoe lang heb je er daarna nog last van gehad? Ben bang dat ik echt weken rondloop met een gezwollen en pijnlijke kaak ha ha. Ik haal vantevoren genoeg vloeibaar spul in huis. heb er wel wat ervaring mee want 2 jaar gelden heb ik mijn amandelen eruit laten halen,moest toen ook een week aan de pijnstillers en vloeibaar eten pff. Ik hoef nu alleen maar de linkerkant te laten doen en de rechter hoeft gelukkig nog niet.

Hallo Summerbeauty,

Door die ontsteking na de ingreep die weer terug kwam heb ik behoorlijk veel pijn gehad. Bij mij hielp Brufen niet meer. Terwijl dat een zware pijnstiller is. Ik denk dat ik na die ingreep 2 weken pijn heb gehad. Maar koelen met ijs in een theedoek helpt wel goed net als waterstofperioxide. Alleen moet je daar mee oppassen als je oplosbare hechtingen hebt na de ingreep. Zowieso mag je de eerste dagen niet stevig spoelen omdat je dan de wondgenezing hindert. Maar zoals nu voor de ingreep kun je daar geregeld mee spoelen en zelfs ook een gaasje doordrenken ermee en erop bijten. Waterstofperioxide bruist het schoon. Het smaakt wel vies naar chloor :puke: Nog wel even de opmerking erbij dat het mij gewoon tegen zat en ik hoop dat jij na een week klaar bent. Het ligt er aan wat ze gaan doen tijdens de behandeling hoe snel je hersteld. Bij mij hebben ze een stuk kaakbot weg moeten boren om plaats te maken en mn kies er uit te kunnen halen. Bij jou hoeft dat niet zo te zijn en dan herstel je sneller. Sterkte en een goede tip is om ook eens te lezen op tandartsforum. Daar staan veel tips op van tandartsen en mondhygiënisten en kun je ook je vragen stellen. Heeft mij goed geholpen. Sterkte Summerbeauty.

Groetjes Maryssa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven