Gezondheid alle pijlers

virale meningitis

25-11-2009 09:33 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Vorig jaar oktober heb ik een virale meningitis gehad met 1,5 week ziekenhuisopname. Redelijk van kunnen herstellen.

Echter nu sinds 2 maanden 's nachts draaiduizelig, net of ik weg ga vallen, hoofdpijn,rillen, misselijk, kortom rare neurologische klachten.

Iemand hier ervaring met virale meningitis en eventuele restverschijnselen?

p.s. Morgen heb ik afspraak met arts en wil graag overleg met neuroloog.

bedankt!
Heb je morgen een afspraak met de neuroloog van het ziekenhuis? Die zou ik wel even bellen.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Goed dat je morgen even bij de dokter (neuroloog?) langs gaat. Nu, ik ben geen dokter, maar zou het niet kunnen dat het een vorm van "migraine" is? Ik heb er nog nooit last van gehad tot een half jaartje geleden. Toen kreeg ik ineens mijn eerste migraine aanval. Mét precies deze symptomen, die jij nu opnoemt. Alleen was dat bij mij dus niet 's nachts maar overdag.....

Heb je het trouwens iedere nacht?
dank voor jullie antwoord!

Ik heb morgen afspraak met HA maar vraag om consult neuroloog.

Ik heb het niet iedere nacht, soms gaat het 1 week of 1,5 week goed en dan weer 4 nachten drama. Ik word er ook best angstig van en ga tegen de nachten opzien.

Het lijkt ook houdings-afhankelijk. Alsof de hersenvliezen te snel onder spanning komen te staan ofzo? Klinkt raar maar het zijn dan ook erg rare klachten.

Helene, is er bij jou verder onderzoek gedaan? Hoe gaat het nu?
Wanneer zijn de klachten erger, wanneer je ligt?
ja, eigenlijk heb ik alleen klachten als ik lig. Heb je een idee?
Neen, geen verder onderzoek gehad. Denk ook niet dat dat nodig was, is.....

De symptomen waren volgens de huisarts duidelijk genoeg dat het om een migraine aanval ging. Ik heb het gelukkig "maar" twee maal gehad, waarvan de tweede toch wel echt heftig was hoor.....Begon met lichtflitsen opzij vd ogen, dan hoofdpijn, toen echt slecht voelen, niet weten wat aan me was. Misselijk, beven, echt ziek voelen.....vond het zo akkelig dat ik onmiddellijk naar de ha ben gegaan. Toen ik daar aankwam moest ik gelijk overgeven......kreeg toen een spuit id bil voor de misselijkheid. Thuis terug aangekomen ben ik dan ook snel m'n bed ingedoken (iets wat ik normaal nooit doe) zo ellendig!!! En raar maar waar na een paar uur was ik er vanaf........gelukkig!

Ik hoop voor jou dat je morgen toch meer weet, of dat je in ieder geval snel bij de neuroloog terecht kan. Ik begrijp dat je je angstig voelt, zeker als je niet weet vanwaar het komt! Veel succes morgen.
Ohja, de oorzaak bij mij? Ik had bij de laatste aanval een redelijk "stressy" periode en vermoed dat het daar door kwam.
Dank voor je uitleg, ja ik ben echt angstig, ook omdat ik al zo'n ziekte-geschiedenis heb met vanalles... ga je google-en kom je allerlei enge dingen tegen...bah bah...

Ik vermoed iets van een doorbloedings-stoornis (was migraine in feite ook is?) of meniere? Ach, misschien oet ik de diagnose maar aan een deskundige overlaten
Ja, schuddebuikje, idd dacht ik ook doorbloedings-stoornis. Ook al omdat rond m'n nek, schouder echt alles vast zat toen, spanning.....moeilijke doorbloeding dan enz......

Ja een deskundige want al dat googlen is niet goed voor ons hé, maar ik doe het ook hoor en dan lees je natuurlijk alleen het slechte....Enfin, ben benieuwd, laat je nog iets weten?
Zo, ben bij de ha geweest, mijn verhaal gedaan en hij heeft wat onderzoeken gedaan. Conclusie; geen enge dingen als een tumor of ontsteking. Ws wel een evenwichtsorgaan dat van streek is. Onschuldig maar erg vervelend en kan enkele maanden duren. We zullen zien, ben wel wat gerustgesteld,

groetjes en bedankt!
Hé, fijn dat het toch niets ernstig is, toch?

Dus nog een paar maandjes geduld hebben...Ik hoop voor jou dat je niet meer teveel last ervan hebt en dat het overgaat hé?!

Groetjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven