vitiligo
zaterdag 22 juni 2013 om 19:04
zaterdag 22 juni 2013 om 19:07
zaterdag 22 juni 2013 om 19:14
Ik heb het, helaas weinig tips.. Ben bij dermatoloog geweest, heb medicijn voor erop gekregen, 2x daags aanbrengen paar weken lang. Daarna moet je veel in de zon om weer egaal te kleuren. Bij mij is dat tot nu toe nog niet echt goed gelukt. Heb het nu een jaar of 3 geprobeerd maar het blijft terug komen. Wel wat minder maar ik krijg het niet weg..
zaterdag 22 juni 2013 om 19:18
Ik heb veel zichtbare lichte (witte) vlekken op heel mijn lichaam, behalve in mijn gezicht. Wel veel in mijn hals en nek, die zijn ook goed zichtbaar. Ook op mijn armen heb ik veel vlekken. Ik bedek het niet express of zo, ik wil mezelf niet belemmeren in het dragen van kleding. Ik heb dit vroeger wel altijd heel veel gedaan toen ik veel last van psoriasis had, liep ik met 30 graden met lange mouwen aan. Ik merk nu wel dat ik me steeds onzekerder ga voelen, vandaar dat ik nu een afspraak in het AMC heb gemaakt.
zaterdag 22 juni 2013 om 19:52
Ik heb het waarschijnlijk, heb het niet via biopsie vast laten stellen, voegde niet zoveel toe.
Ik vind het op mijn armen vervelend, maar omdat ik vrij blank ben valt het niet extreem op. Wel ben ik alle sproetjes in mijn gezicht kwijt
Het lastige is dat ik het bijna niet beschermd krijg tegen de zon, zelfs niet met factor 50.
Ik vind het op mijn armen vervelend, maar omdat ik vrij blank ben valt het niet extreem op. Wel ben ik alle sproetjes in mijn gezicht kwijt
Het lastige is dat ik het bijna niet beschermd krijg tegen de zon, zelfs niet met factor 50.
zaterdag 22 juni 2013 om 19:53
Ik ben nu 38 en heb sinds mijn 9de vitiligo. Maar ik ben een apart geval. Het staat bij mij al 29 jaar stil. Heb 2 grote plekken in mijn gezicht en en op mijn hals, en op mijn hals ook eennpaar kleinere plekjes. Ik heb de eerste jaren lichttherapie gehad 3x per week en toen ik echt ging puberen ben ik gestopt. Er veranderde niks dus ik zag er het nut niet van in. Ik camoufleer niet, vind ik zo'n gedoe sochtends. Het hoort bij me en het ziet er ook raar uit als het wel gecamoufleerd is. Ik smeer wel dagelijks zonnebrandmiddel met hoge factor, want de plekken zijn zelfs als het bewolkt weer is heel snel knalrood. Maar hier gebruik ik gewoon nivea enz voor, geen dure middelen.
zaterdag 22 juni 2013 om 20:56
zaterdag 22 juni 2013 om 21:24
Ik heb het ook sinds ik een jaar of 4 ben. Verschillende plekken, die gelukkig al wel een hele tijd niet meer uitbreiden. Ook allerlei behandelingen gehad bij het amc (snip). Enige wat echt heeft geholpen was een huidtransplantatie. Dit op een plek tussen mijn schouderbladen waar ik zelf slecht kon smeren en snel verbrande. Daarnaast in mijn gezicht last van hyperpigmentatie (donkere vlekken in de vitiligo) en dit laten laseren.
zaterdag 22 juni 2013 om 23:12
zaterdag 22 juni 2013 om 23:39
Die knipoog was niet bedoeld en krijg de reactie niet verwijderd... De app doet niet echt wat ik wil...
Ik heb ook vitiligo.. Nu ongeveer 8 jaar. Ik heb er in het begin veel moeite mee gehad maar ik heb het nu geaccepteerd.. Ben er nooit voor behandeld en dat wil ik ook niet. Ik ben zoals ik ben en er blijven vlekjes bijkomen dus dan zou ik bezig blijven met behandelingen. Ik smeer bijna dagelijks met garnier en als ik op vakantie ga neem ik de hoogste factor van collistar of biodermal mee.. De meeste plekken heb ik op mijn handen en die komen toch wel regelmatig met wat zon in aanraking. Ze verbranden heel snel en gaan dan ook jeuken!
Ik heb ook vitiligo.. Nu ongeveer 8 jaar. Ik heb er in het begin veel moeite mee gehad maar ik heb het nu geaccepteerd.. Ben er nooit voor behandeld en dat wil ik ook niet. Ik ben zoals ik ben en er blijven vlekjes bijkomen dus dan zou ik bezig blijven met behandelingen. Ik smeer bijna dagelijks met garnier en als ik op vakantie ga neem ik de hoogste factor van collistar of biodermal mee.. De meeste plekken heb ik op mijn handen en die komen toch wel regelmatig met wat zon in aanraking. Ze verbranden heel snel en gaan dan ook jeuken!
zondag 23 juni 2013 om 00:42
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enigste ben. Ik heb niet alleen vlekjes, maar ook grote vlekken van minstens 10 cm doorsnede. Vooral op mijn buik en mijn borst. de vlekken in mijn hals zijn ongeveer 5 cm doorsnee. Ik probeer het te accepteren, maar het worden er nu zoveel dat ik er nu veel meer moeite mee heb dan in het begin.
zondag 23 juni 2013 om 11:12
Ik ben niet zo gepigmenteerd en ik denk dat het bij mij gewoon niet opvalt. Ik geloof niet dat ik lelijk ben en dat iedereen wel wat heeft. Ik zag eens iemand met een grote witte vlek in haar gezicht maar verder was het een heel knappe meid. Anderen hebben geen vlekken maar zijn verder lelijk.
Het is overigens niet de bedoeling om andermans problemen te bagatelliseren hoor. Toen ik zestien was deed elk puistje er vreselijk toe en ik haatte mijn haar, maar als je opgroeit dan zie je dat bijna iedereen zijn minpuntjes heeft.
Het is overigens niet de bedoeling om andermans problemen te bagatelliseren hoor. Toen ik zestien was deed elk puistje er vreselijk toe en ik haatte mijn haar, maar als je opgroeit dan zie je dat bijna iedereen zijn minpuntjes heeft.
zondag 23 juni 2013 om 11:23
Mijn vriend heeft het.. Het breidt bij hem sinds 3 jaar snel uit. Rondom zijn ogen, mond, oren, in zijn hals, oksels, handen, onderrug, schaamstreek, bovenbenen..
We denken dat ie helemaal wit wordt.. Het cosmetische aspect interesseert hem niet zo (behalve het verbranden en gestaar van anderen) maar de jeuk is soms allesoverheersend.
Hij ondergaat verder geen behandelingen.. Heeft ie geen behoefte aan.
We denken dat ie helemaal wit wordt.. Het cosmetische aspect interesseert hem niet zo (behalve het verbranden en gestaar van anderen) maar de jeuk is soms allesoverheersend.
Hij ondergaat verder geen behandelingen.. Heeft ie geen behoefte aan.
zondag 23 juni 2013 om 20:55
Ik heb het ook, sinds een zwangerschap. Voornamelijk op mijn heupen/ rug en helaas ook flink in mijn gezicht.
Ik zie nu ook opeens dat het in de winter lekker heeft kunnen doorgroeien. Vooral rond mijn ogen vind ik lelijk.
Ik heb al allerlei hormoon cremes geprobeerd. Ik heb er wel eentje die een keer iets heeft verbeterd, maar nu zie ik dat het weer terug is. Ik weet niet of ik weer zal gaan smeren.
Heb er eigenlijk geen zin in, al dat gedoe. Als het dan toch steeds terugkomt...
Ik zie nu ook opeens dat het in de winter lekker heeft kunnen doorgroeien. Vooral rond mijn ogen vind ik lelijk.
Ik heb al allerlei hormoon cremes geprobeerd. Ik heb er wel eentje die een keer iets heeft verbeterd, maar nu zie ik dat het weer terug is. Ik weet niet of ik weer zal gaan smeren.
Heb er eigenlijk geen zin in, al dat gedoe. Als het dan toch steeds terugkomt...
zondag 23 juni 2013 om 23:19
quote:helena2 schreef op 23 juni 2013 @ 20:55:
Ik heb het ook, sinds een zwangerschap. Voornamelijk op mijn heupen/ rug en helaas ook flink in mijn gezicht.
Heb er eigenlijk geen zin in, al dat gedoe. Als het dan toch steeds terugkomt...Bij mij is het ontstaan nadat ik gestopt ben met borstvoeding. Toevallig is één borst ook helemaal wit nu. Ik heb ook geen zin om te gaan smeren met hormoonzalven, daar ben ik dan waarschijnlijk ook minstens een uur per dag mee bezig dan.
Heb er eigenlijk geen zin in, al dat gedoe. Als het dan toch steeds terugkomt...Bij mij is het ontstaan nadat ik gestopt ben met borstvoeding. Toevallig is één borst ook helemaal wit nu. Ik heb ook geen zin om te gaan smeren met hormoonzalven, daar ben ik dan waarschijnlijk ook minstens een uur per dag mee bezig dan.
maandag 24 juni 2013 om 08:52
Echt waar, 1 witte borst? Raar hè? ik heb wel allemaal witte vlekken op mijn tepels.
En wit haar in mijn wenkbrauwen.
Je bent de eerste die ik spreek die het ook heeft gekregen gekoppeld aan een baby. Ik weet niet meer precies wanneer het begonnen is. Maar in ieder geval na de eerste. Ik had toen ook hellp syndroom, dacht dat het daar mogelijk mee te maken had.
Zit het bij jullie in de familie? Bij mij niet. Ja, de schoonfamilie, maar dat telt niet, hè.
Je bent de eerste die ik spreek die het ook heeft gekregen gekoppeld aan een baby. Ik weet niet meer precies wanneer het begonnen is. Maar in ieder geval na de eerste. Ik had toen ook hellp syndroom, dacht dat het daar mogelijk mee te maken had.
Zit het bij jullie in de familie? Bij mij niet. Ja, de schoonfamilie, maar dat telt niet, hè.
maandag 24 juni 2013 om 12:22
hoi wat lees ik b en je een apart geval als het stil staat??? ik heb mn hele leven al vitiligo maar het is nooit erger geworden zeg maar, de plekken die ik heb heb ik mn hele leven al. Vroeger ben ik er wel voor bij de dermatoloog geweest maar dr is mij altijd vertelt dat er niets voor is. Ik heb licht therapie gehad zonder resultaat.
maandag 24 juni 2013 om 23:16
quote:helena2 schreef op 24 juni 2013 @ 08:52:
Echt waar, 1 witte borst? Raar hè? ik heb wel allemaal witte vlekken op mijn tepels.
Zit het bij jullie in de familie? Bij mij niet. Ja, de schoonfamilie, maar dat telt niet, hè.Bij mij zit het niet in de familie, ik ben de eerste. Ik heb er verder met artsen nooit over gehad dat het net na het stoppen met borstvoeding begonnen is, ik heb 11 maanden gevoed. Maar iemand tipte me laatst dat het hormonaal kan zijn, vandaar dat ik zelf die link legde. Ik ga dit in ieder geval wel aangeven bij het AMC.
Zit het bij jullie in de familie? Bij mij niet. Ja, de schoonfamilie, maar dat telt niet, hè.Bij mij zit het niet in de familie, ik ben de eerste. Ik heb er verder met artsen nooit over gehad dat het net na het stoppen met borstvoeding begonnen is, ik heb 11 maanden gevoed. Maar iemand tipte me laatst dat het hormonaal kan zijn, vandaar dat ik zelf die link legde. Ik ga dit in ieder geval wel aangeven bij het AMC.
zondag 29 maart 2015 om 20:23
er is nu ook een model met vitiligo prachtige bijzondere meid om te zien. Maar kan me goed voorstellen dat je er niet blij van wordt. Mijn moeder heeft ook vlekken in haar gezicht en ze vindt dat vervelend. Gebruikte altijd behoorlijk wat make-up. Heeft nu een speciale camouflage crème (Veil) ontdekt en dat bevalt haar goed. Haar vlekken zijn echt verdwenen als ze dat gebruikt. Maar meest mooie is natuurlijk als we allemaal niet zo'n ideaal schoonheidsbeeld hebben. Anders zijn is hartstikke mooi!
Be yourself
zondag 29 maart 2015 om 22:27
Hoi Elisa, ik zag dat je gereageerd hebt op dit oude topic, ik was inmiddels alweer vergeten dat ik het ooit geopend had.
Ik heb het net even terug gelezen, best bizar voor mij, ik las over mijn witte borst. Nou die is er inmiddels af, ik heb namelijk borstkanker. Best confronterend om dan hier nog over mijn borst te lezen.
Maar dat neemt niet weg dat ik heel blij ben met je reactie, door mijn ziekte is mijn vitiligo namelijk uitgebreid en helaas nu ook zichtbaar in mijn gezicht. Ik begin me nu te oriënteren op camouflage, ik ga nu op zoek naar het merk wat jij noemt.
En je hebt gelijk, anders zijn is mooi!
Ik heb trouwens de aflevering van RTL late night met Winnie gezien, het model met vitiligo. Inderdaad een prachtige meid om te zien, maar met ook een hele spontane, sprankelende persoonlijkheid, ik ben fan!
Ik heb het net even terug gelezen, best bizar voor mij, ik las over mijn witte borst. Nou die is er inmiddels af, ik heb namelijk borstkanker. Best confronterend om dan hier nog over mijn borst te lezen.
Maar dat neemt niet weg dat ik heel blij ben met je reactie, door mijn ziekte is mijn vitiligo namelijk uitgebreid en helaas nu ook zichtbaar in mijn gezicht. Ik begin me nu te oriënteren op camouflage, ik ga nu op zoek naar het merk wat jij noemt.
En je hebt gelijk, anders zijn is mooi!
Ik heb trouwens de aflevering van RTL late night met Winnie gezien, het model met vitiligo. Inderdaad een prachtige meid om te zien, maar met ook een hele spontane, sprankelende persoonlijkheid, ik ben fan!
maandag 30 maart 2015 om 09:03
Hai Daisymadelief, ik heb ook al eerder geschreven, dus zag nu dat er opnieuw in dit oude topic is gereageerd. Wat heftig zeg, dat je nu borstkanker hebt. Is wel even van een andere gradatie dan vitiligo. Lijkt me inderdaad slikken dat je nu leest over die witte borst. Hoe gaat het dan nu met je?
Heb je ooit nog reactie gekregen van het AMC op de vraag of de vitiligo hormonaal bepaald kan zijn?
Heb je ooit nog reactie gekregen van het AMC op de vraag of de vitiligo hormonaal bepaald kan zijn?