Gezondheid alle pijlers

Vlooien?

26-09-2018 21:49 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds 2 weken een kitten, lief beestje, langharig soort.

Nu heeft mijn man sinds vorige wk last van rode bultjes en jeuk op zijn armen en benen. Zijn er niet mega veel, totaal een stuk of 10.
De kat heb ik al uitgekamd, daar zijn geen zwarte puntjes op te zien. Ook als ik zijn vacht bekijk (zijn huid is nogal moeilijk te zien door al dat (lange) haar) zie ik geen gekke zwarte dingen.

Mijn kinderen en ik hebben nergens last van. Kan het dan toch vlooien zijn?
Een vlo zou ons dan toch ook moeten aanvallen i.p.v. alleen mijn man?
vlooien hebben zo hun voorkeuren en niet iedereen krijgt er bultjes van. is de kat behandeld? zo nee, dan moet je hem natuurlijk behandelen met anti vlo, wel eentje die geschikt is voor kittens
Bedankt voor je reactie. Ja de kitten is behandeld. Ik zal morgen nog even wat van die pipetten halen.

Maar de kat zie ik ook geen jeuk hebben..
wanneer is het kitten behandeld en waarmee?
Zou het huis ook even behandelen.
Is je man niet gewoon allergisch voor katten?
ga voor een goed middel bijv. frontline, via de dierenarts. denk ook aan ontwormen!
S-Meds schreef:
26-09-2018 22:04
ga voor een goed middel bijv. frontline, via de dierenarts. denk ook aan ontwormen!
Frontline geeft mijn da niet meer. Het werkt niet meer zo goed (verouderd). Vergeet idd je huis niet en vergeet niet te ontwormen. Dat moet zowiezo met een klein poesje.
Bedankt. Ik heb de spray in huis gehaald, en de kat een vlooienbehandeling gegeven.

Man is naar de dokter geweest, dokter denkt een allergische reactie van iets. Het leken hem geen vlooienbeten.

De kat nog ff heel goed uitgeplozen maar geen eitjes/vlooien te zien.
Frontline is achterhaald het is dacht ik nu Stronghold en nog iets weet effe de naam niet meer.

Pas op dat je niet te veel van dat gif aan je kat geeft er moet een bepaalde tijd tussen zitten.
Nestvlooien noemen ze dat toch?
Vooral als de moeder 'buiten' komt is de kans groot dat ze haar kittens besmet.
Vlooien zijn nu eenmaal zot op babyhuidjes.
TO, geef je kitten alsjeblieft niet van die giftige pipetten in de nek. Dat vieze gif gaat door de gehele bloedbaan van dat baby diertje heen.. echt niet gezond!
Houd de kitten gewoon goed schoon met een vlooienkam. Op het buikje in in de huidplooien kun je heel gemakkelijk zien of er eitjes en/of vlooien zitten.
Daarnaast (bij twijfel) even extra goed stofzuigen in huis en e.v.t kleding, kleedjes, kussentjes, beddengoed wassen met een scheut azijn of spiritus in de wasmachine erbij. Dat overleeft een vlo of eitje echt niet.
Stronghold pipetten voor kittens via de dierenarts zijn juist erg geschikt en werkt ook tegen oormijt en verschillende worminfecties. Vlooien op een kitten is superslecht.

Ik denk in dit geval ook aan een allergie. Ik krijg bijvoorbeeld van sommige hondenvachten allemaal bultjes in mijn gezicht.

Misschien helpt het als je man de kitten aangeraakt heeft even zijn handen te wassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven