Voedselvergiftiging :-(
vrijdag 17 augustus 2012 om 18:54
Volgens mij heb ik een voedselvergiftiging opgelopen.
Dacht vanmiddag rond 13:30 uur een klein windje te laten en vervolgens zat m'n broek vol. Ik had geen kramp niks gehad dus het kwam echt uit het niets. En vervolgens zit ik de hele middag al op de toilet. Ben ook misselijk maar ben niet zo'n held dat ik zelf m'n vinger in m'n keel steek.
Weet iemand of ik nu het beste alleen water kan drinken of dat ik ook iets als paracetamol daar bij kan slikken?
Dacht vanmiddag rond 13:30 uur een klein windje te laten en vervolgens zat m'n broek vol. Ik had geen kramp niks gehad dus het kwam echt uit het niets. En vervolgens zit ik de hele middag al op de toilet. Ben ook misselijk maar ben niet zo'n held dat ik zelf m'n vinger in m'n keel steek.
Weet iemand of ik nu het beste alleen water kan drinken of dat ik ook iets als paracetamol daar bij kan slikken?
vrijdag 17 augustus 2012 om 19:05
Ik heb ooit voedselvergifiting gehad, en ik wist werkelijk waar niet wat me overkwam; ik kon helemaal niets meer behalve overgeven en op de wc zitten.. Ben de 1e nacht nog even stukje flauwgevallen, vervolgens nog 4/5 dagen ziek geweest. Pas na een paar dagen kon ik weer een yoghurtje eten. Ik kreeg van de arts diarreeremmers -_- en daarnaast heb ik zelf ORS gedronken. Dit was in afrika, maar dat neemt niet weg dat je ook in nederland gewoon je suikers en zouten binnen moet krijgen
vrijdag 17 augustus 2012 om 19:06
Boterblommetje ik had wel al even gekeken op google en kwam bij Wiki uit. Hier had ik gelezen dat het in de meeste gevallen vanzelf weer over gaat (gelukkig!).
En ik had zelf al bedacht dat het niet handig is om een diaree stoppend middel te gebruiken, de bacterie die dit veroorzaakt zal er uit moeten.
Maar ik voel me wel beroerd en slap en inmiddels lijk ik ook wel wat verhoging te hebben dus vandaar dat ik me afvroeg of ik paracetamol kon slikken.
Kwestie van geduld dus en uitzieken.
Bedankt voor de reacties!
En ik had zelf al bedacht dat het niet handig is om een diaree stoppend middel te gebruiken, de bacterie die dit veroorzaakt zal er uit moeten.
Maar ik voel me wel beroerd en slap en inmiddels lijk ik ook wel wat verhoging te hebben dus vandaar dat ik me afvroeg of ik paracetamol kon slikken.
Kwestie van geduld dus en uitzieken.
Bedankt voor de reacties!
vrijdag 17 augustus 2012 om 19:07
vrijdag 17 augustus 2012 om 19:48
Ik heb jaren geleden al eens hele hevige voedselvergiftiging gehad. Toen kon ik ook werkelijk niets binnen houden, heb de hele nacht gespuugd en was ontzettend aan de diaree.
Geloof me, als je met een emmer tussen je knieën op het toilet zit ben je niet blij!!
Zo hevig is het nu niet (geen gekots) dus ik denk dat VvL gelijk heeft en het een virusje is. Neemt niet weg dat het héél vervelend is!
Ik begin me inmiddels wat beter te voelen en ben al, sinds ik m'n eerste berichtje postte, niet meer op het toilet geweest. Dus er lijkt verbetering op te treden.
Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor alle reacties.
Geloof me, als je met een emmer tussen je knieën op het toilet zit ben je niet blij!!
Zo hevig is het nu niet (geen gekots) dus ik denk dat VvL gelijk heeft en het een virusje is. Neemt niet weg dat het héél vervelend is!
Ik begin me inmiddels wat beter te voelen en ben al, sinds ik m'n eerste berichtje postte, niet meer op het toilet geweest. Dus er lijkt verbetering op te treden.
Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor alle reacties.
vrijdag 17 augustus 2012 om 19:57
zaterdag 18 augustus 2012 om 10:37
Ik heb vanmorgen maar even naar de huisartsenpost gebeld omdat het nog steeds niet over is, zelfs niet minder. Volgens de dame aan de telefoon was ik al de 6de die belde (was pas 9:00 uur) dus er heerst iets.
Geen stoppingsmiddelen gebruiken en veel drinken, limonade afgewisseld met bouillon om m'n suikers en zouten op peil te houden.
Ik vind het niet leuk meer
Geen stoppingsmiddelen gebruiken en veel drinken, limonade afgewisseld met bouillon om m'n suikers en zouten op peil te houden.
Ik vind het niet leuk meer
zaterdag 18 augustus 2012 om 22:06
Ik heb het een paar weken terug gehad! Zat met een emmer op de wc...vreselijk. Heb 2 dagen diarree gehad en 1 dag over moeten geven erbij. Hield ook niks binnen. Dacht dat het beter ging, dus wat gegeten maar 10 minuten later zag ik de binnenkant van de emmer weer. Gewoon uitzieken is het enige dat je kan doen. Genoeg drinken idd in kleine beetjes. Veel beterschap iig! Ik voelde me ook echt beroerd toen. Manlief had het 10 dagen later en dochter heeft tussenin ook koorts gehad een dag.