Gezondheid alle pijlers

Voel je je eisprong?

27-02-2012 18:16 41 berichten
Ik heb gisteren en vandaag een beetje weeïg gevoel in mijn onderbuik, het voelt net alsof ik ongesteld moet worden. Maar ik ben recent nog ongesteld geweest, dus dat kan het niet zijn. Is dit dan mijn eisprong wat ik voel?

(nee geen geklus voor een b**b!)
quote:Cici25 schreef op 27 februari 2012 @ 18:36:

[...]

Zijn er echt mensen die hier rekening mee houden???

Dan is de spontaniteit van seks toch helemaal weg? Dan wordt het wel erg doelgericht zeg maar...Jazeker. Als het niet vanzelf gaat, moet je wel.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik voel hem zeker, begint met steken aan 1 kant heel laag onderin de buik en op een gegeven moment lig ik half te kronkelen en ben ik misselijk van de pijn (tegen die tijd neem ik dan een pijnstiller) en dan uiteindelijk zakt het in de loop van 1 dag langzaam af.

Ik heb een Mirena, en de eisprong is 100x pijnlijker dan m'n menstruatie, dat kan ik wel zeggen!
quote:helene31 schreef op 27 februari 2012 @ 18:43:

[...]

Jazeker. Als het niet vanzelf gaat, moet je wel.Hmmmz vanuit mezelf kan ik me daar nou helemaal niets bij voorstellen. Maar misschien komt dat wel omdat ik wél een kinderwens heb, maar geen allesoverheersende sterke kinderwens.
quote:Cici25 schreef op 27 februari 2012 @ 18:46:

[...]

Hmmmz vanuit mezelf kan ik me daar nou helemaal niets bij voorstellen. Maar misschien komt dat wel omdat ik wél een kinderwens heb, maar geen allesoverheersende sterke kinderwens.Ik denk dat je dat pas weet als je daadwerkelijk in een dergelijke situatie zit.
quote:Cici25 schreef op 27 februari 2012 @ 18:46:

[...]

Hmmmz vanuit mezelf kan ik me daar nou helemaal niets bij voorstellen. Maar misschien komt dat wel omdat ik wél een kinderwens heb, maar geen allesoverheersende sterke kinderwens.

Dan ben je nog niet lang genoeg bezig.....

Als het niet lukt en alle seizoenen zijn al een keer of wat voorbij gegaan dan ga je echt wel timen, al dan niet op doktersverzoek.
quote:Gravinnetje schreef op 27 februari 2012 @ 19:13:

[...]

Dan ben je nog niet lang genoeg bezig.....

Als het niet lukt en alle seizoenen zijn al een keer of wat voorbij gegaan dan ga je echt wel timen, al dan niet op doktersverzoek.Mwah denk niet dat dat voor iedereen geldt. Ik wil (over een paar jaar) wel graag een kindje, maar als het niet op de natuurlijke manier lukt dan vind ik dat ook prima. Dan leef ik (nog steeds gelukkig) gewoon verder zonder kind. Dingen als temperaturen, dagen bijhouden of andere onderzoeken gaan mij persoonlijk te ver. Dan maar geen kind. Maar goed, zo denkt dus niet iedereen er over.
quote:Cici25 schreef op 27 februari 2012 @ 19:39:

[...]

Mwah denk niet dat dat voor iedereen geldt. Ik wil (over een paar jaar) wel graag een kindje, maar als het niet op de natuurlijke manier lukt dan vind ik dat ook prima. Dan leef ik (nog steeds gelukkig) gewoon verder zonder kind. Dingen als temperaturen, dagen bijhouden of andere onderzoeken gaan mij persoonlijk te ver. Dan maar geen kind. Maar goed, zo denkt dus niet iedereen er over.Zo dacht ik ook toen ik nog niet bezig was met kinderen krijgen maar wel wist dat ik ooit een kind wilde. Wat jij omschrijft waren exact mijn woorden.
Ik voel mijn eisprong echt nooit. Zou handig zijn geweest als het wel zo was. Ben onregelmatig, en wilde wel een kind. Heeft dan ook twee jaar geduurd, en geloof me... dan ga je echt seksen omdat het 'moet'. Maar tussen de vruchtbare dagen blijft er voldoende spontane seks over.

En ik wilde eigenlijk eerst geen kinderen. Tot de knop omging, en ik er wel een wilde. Dan duren twee jaar best lang, en ben je er veel mee bezig, en valt elke menstruatie tegen. Dan ga je je wel in je vruchtbare dagen verdiepen. En dan zou het handig zijn geweest als ik mijn eisprong zou veoeln. Daan weet je tenminste ook wanneer je kunt gaan testen. Scheelt weer in overbodig testen...
Home is where your wifi connects automatically.
quote:Gravinnetje schreef op 27 februari 2012 @ 19:43:

[...]

Zo dacht ik ook toen ik nog niet bezig was met kinderen krijgen maar wel wist dat ik ooit een kind wilde. Wat jij omschrijft waren exact mijn woorden.En nu? (is het gelukt inmiddels?)
quote:charlottecharles schreef op 27 februari 2012 @ 19:49:

[...]

En nu? (is het gelukt inmiddels?)

Ja het is wel gelukt maar het heeft 3 jaar geduurd en met inmenging van het ziekenhuis. Zonder hulp zou ik nooit zwanger zijn geworden. (zaad van mijn man is niet goed)

En iedere keer ging ik een stapje verder. Na een jaar toch maar eens naar de huisarts. Toch een paar maanden temperaturen. Toch maar eens sperma laten onderzoeken (is meest makkelijke onderzoek van het hele traject). En voor je het weet lig je iedere maand gemiddeld 4 tot 5 keer met je benen wijd bij de gynecaeloog.....

Maar, ik zou het zo weer doen. We hebben het er bij 1 gehouden maar ze is alles dubbel en dwars waard geweest.
Mooi om te lezen Gravinnetje
Dank je Charlotte. Je maakt zo'n stap niet in 1x, je gaat steeds een stukje verder.

Maar hoe zit het met jou? Geen anticonceptie, dus proberen zwanger te worden? Of ben je aan het ontpillen? Ik voelde mijn eisprong trouwens iedere maand. Bij de gynaecoloog vertelde ik altijd aan welke kant hij moest zijn en ik had altijd gelijk.
Omdat ik nog steeds twijfelde hoe het nou precies zat, heb ik het even opgezocht.

De 6 dagen voor je eisprong en de dag van je eisprong zijn je vruchtbare dagen. Een eicel is 12 tot 24 uur vruchtbaar.

En, -deze zin is heel mooi - als je zwanger wilt worden; in je vruchtbare periode een vrijfrequentie van elke 36 tot 48u geeft een goede zaadkwaliteit.

Te weinig klaarkomen (voor de man dan) tast ook de spermakwaliteit aan. Na 10 dagen niet klaarkomen bevat het sperma te veel oude en dode zaadcellen. Na 2 tot 3 dagen onthouding ( ) is de zaadkwaliteit optimaal.

Bron: Mariël Kroon, Zwanger worden.

Dussss.... doe ermee wat je wilt!
quote:Gravinnetje schreef op 27 februari 2012 @ 21:50:

Dank je Charlotte. Je maakt zo'n stap niet in 1x, je gaat steeds een stukje verder.

Maar hoe zit het met jou? Geen anticonceptie, dus proberen zwanger te worden? Of ben je aan het ontpillen? Ik voelde mijn eisprong trouwens iedere maand. Bij de gynaecoloog vertelde ik altijd aan welke kant hij moest zijn en ik had altijd gelijk.

Ben gestopt omdat ik geen kunstmatige hormonen meer wilde nemen. Ontpillen is volgens mij al gelukt, ik had meteen weer een regelmatige cyclus.

Ik ben er wel mee bezig inderdaad (met de gedachte!) om zwanger te worden. Ik zie het veel om me heen, ik ben dol op kinderen en eerlijk is eerlijk, man en ik worden er niet jonger op. Dus dat vind ik moeilijk, ik ben zorgelijk om die reden. Alleen zijn onze omstandigheden op dit moment niet ideaal (woning, werk). Dus het knaagt, maar ik kan op dit moment niks doen om dat knagende gevoel weg te maken.
quote:Janna_ schreef op 29 februari 2012 @ 09:49:

Omdat ik nog steeds twijffelde hoe het nou precies zat, heb ik het even opgezocht.

De 6 dagen voor je eisprong en de dag van je eisprong zijn je vruchtbare dagen. Een eicel is 12 tot 24 uur vruchtbaar.

En, -deze zin is heel mooi - als je zwanger wilt worden; in je vruchtbare periode een vrijfrequentie van elke 36 tot 48u geeft een goede zaadkwaliteit.

Te weinig klaarkomen (voor de man dan) tast ook de spermakwaliteit aan. Na 10 dagen niet klaarkomen bevat het sperma te veel oude en dode zaadcellen. Na 2 tot 3 dagen onthouding ( ) is de zaadkwaliteit optimaal.

Bron: Mariël Kroon, Zwanger worden.

Dussss.... doe ermee wat je wilt! Wat goed dat je dat hebt nagezocht!! Thanks!
quote:charlottecharles schreef op 29 februari 2012 @ 09:54:

Alleen zijn onze omstandigheden op dit moment niet ideaal (woning, werk). Dus het knaagt, maar ik kan op dit moment niks doen om dat knagende gevoel weg te maken.Op zwanger is een topic; kletsen tot de tijd rijp is. Misschien is dat iets voor je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven