Gezondheid alle pijlers

Voel je je eisprong?

27-02-2012 18:16 41 berichten
Ik heb gisteren en vandaag een beetje weeïg gevoel in mijn onderbuik, het voelt net alsof ik ongesteld moet worden. Maar ik ben recent nog ongesteld geweest, dus dat kan het niet zijn. Is dit dan mijn eisprong wat ik voel?

(nee geen geklus voor een b**b!)
Alle reacties Link kopieren
Dat kan. Kan ook wat anders zijn.
Ik voel de eisprong altijd wel is soms nog pijnlijker als het daadwerkelijke ongesteld worden bij mij

Dus het zou kunnen idd dat dat is wat je op dit moment voelt
Oh! En hoe lang houdt dat bij jou aan Dotje?
quote:Jorina schreef op 27 februari 2012 @ 18:16:

Dat kan. Kan ook wat anders zijn.

TO, ik voel het altijd wel. Vaak is het pijnlijker dan het ongesteld worden zelf. Nu ik een spiraaltje heb is het flink minder geworden.
En......

dan toch nog een vraag.

Stel dat mijn man en ik een kindje zouden willen, is dit dan het moment om samen in bed te duiken?
meestal een dagje het begint zeurderig en langzaam wordt het echt pijnlijk alsof hij echt springt zeg maar(ik visualiseer zoiets altijd ) en dan zakt de pijn weer langzaam af.
quote:dotje10 schreef op 27 februari 2012 @ 18:23:

meestal een dagje het begint zeurderig en langzaam wordt het echt pijnlijk alsof hij echt springt zeg maar(ik visualiseer zoiets altijd ) en dan zakt de pijn weer langzaam af.> heeeele rare visioenen nu..... <
quote:charlottecharles schreef op 27 februari 2012 @ 18:24:

[...]

> heeeele rare visioenen nu..... <

Iets van een jumpende eierstok of zo ? hahahaha
quote:charlottecharles schreef op 27 februari 2012 @ 18:23:

Stel dat mijn man en ik een kindje zouden willen, is dit dan het moment om samen in bed te duiken?

De 5 (?) dagen ervoor en de dag van de eisprong, raden ze aan. Maar wel alleen om de dag, anders is de kwaliteit van het sperma minder.

In 't boek 'Zwanger worden' van Mariel Croon staat alles heel goed uitgelegt.
Een eisprong voelen als weeig ligt eigenlijk niet voor de hand. Een beetje zeurderige pijn dat wel. Dus het kan maar het kan ook wat anders zijn. Misschien heb je wel te veel zout gegeten.
eisprong

misschien heb je hier wat aan ?
quote:charlottecharles schreef op 27 februari 2012 @ 18:23:

En......

dan toch nog een vraag.

Volgens mij ben je dan eigenlijk te laat. Idealiter liggen er al zaadcellen te wachten als het eitje springt. Het ligt een beetje aan de tijd die zaadcellen nodig hebben om het eitje te bereiken.

Zo heb ik het in elk geval geïnterpreteerd. Maar een keer extra voor de zekerheid kan geen kwaad natuurlijk.

Vanwaar die belangstelling voor de technische kant van zwanger raken? Misschien moest je vast een boek aanschaffen om eens rustig te lezen.
Ik neem trouwens aan dat je niet aan de pil bent of een spiraal hebt?

Volgens mij was het de periode van 3 dagen voor en 3 dagen na je eisprong dat je het meest vruchtbaar bent.
quote:Gravinnetje schreef op 27 februari 2012 @ 18:31:

Volgens mij was het de periode van 3 dagen voor en 3 dagen na je eisprong dat je het meest vruchtbaar bent.Ja, zoiets was het volgens mij ook idd ?
quote:helene31 schreef op 27 februari 2012 @ 18:29:

[...]

Volgens mij ben je dan eigenlijk te laat. Idealiter liggen er al zaadcellen te wachten als het eitje springt. Het ligt een beetje aan de tijd die zaadcellen nodig hebben om het eitje te bereiken.

Zo heb ik het in elk geval geïnterpreteerd. Maar een keer extra voor de zekerheid kan geen kwaad natuurlijk.

Vanwaar die belangstelling voor de technische kant van zwanger raken? Misschien moest je vast een boek aanschaffen om eens rustig te lezen.

Ja Helene het valt mij ook op! Ik merk gewoon, hier topics lezende, dat ik eigenlijk best weinig 'weet' van de mores rondom conceptie.

Op zich denk ik dat mijn lijf wel prima werkt (ben alweer een tijd pil-loos), want de afgelopen dagen kon ik niet van mijn man afblijven! (Dus idealiter hadden ze zaadjes dan al 'klaar gelegen').
Ik weet bijna zeker dat een eitje maar 24u kan blijven leven. (Dus geen 3 dagen)
quote:Gravinnetje schreef op 27 februari 2012 @ 18:26:

Een eisprong voelen als weeig ligt eigenlijk niet voor de hand. Een beetje zeurderige pijn dat wel. Dus het kan maar het kan ook wat anders zijn. Misschien heb je wel te veel zout gegeten.

Touche!

Zeurderig is idd een betere benaming...
quote:Gravinnetje schreef op 27 februari 2012 @ 18:31:

Volgens mij was het de periode van 3 dagen voor en 3 dagen na je eisprong dat je het meest vruchtbaar bent.Nee nee, ben alweer een hele tijd gestopt met de pil.
quote:Janna_ schreef op 27 februari 2012 @ 18:26:

[...]

De 5 (?) dagen ervoor en de dag van de eisprong, raden ze aan. Maar wel alleen om de dag, anders is de kwaliteit van het sperma minder.

In 't boek 'Zwanger worden' van Mariel Croon staat alles heel goed uitgelegt.

Zijn er echt mensen die hier rekening mee houden???

Dan is de spontaniteit van seks toch helemaal weg? Dan wordt het wel erg doelgericht zeg maar...
quote:Janna_ schreef op 27 februari 2012 @ 18:34:

Ik weet bijna zeker dat een eitje maar 24u kan blijven leven. (Dus geen 3 dagen)Een eitje in leven ? Het zaadje leeft toch?
quote:Cici25 schreef op 27 februari 2012 @ 18:36:

Dan is de spontaniteit van seks toch helemaal weg? Dan wordt het wel erg doelgericht zeg maar...Ik niet, maar ik wil dan ook niet zwanger worden nu. Maar als je dat wel graag wilt en je 'mist' toevallig net die dagen dan gaat zwanger worden toch een stuk moeilijker
Een vrouw heeft bij de geboorte enkele duizenden eicellen in aanleg, waarvan er gedurende haar vruchtbare leven een paar honderd tot rijping komen.

De eicel is in tegenstelling tot de zaadcel niet zelf mobiel. Daarentegen bevat een eicel een grote hoeveelheid reservevoedsel om na de versmelting de zygote en het vroege embryo voor de eerste tijd van energie te voorzien. De eicel is door deze reserve de grootste cel van het organisme.

Zaadjes zwemmen iig wel!
quote:dotje10 schreef op 27 februari 2012 @ 18:37:

Een eitje in leven ? Het zaadje leeft toch?Wat denk je dan, dat een eitje onbeperkt goed blijft? Hoe moet je het anders noemen? Nog 'goed'?
quote:Cici25 schreef op 27 februari 2012 @ 18:36:

[...]

Dan is de spontaniteit van seks toch helemaal weg? Dan wordt het wel erg doelgericht zeg maar...Ik weet niet eens het antwoord op de vraag dus nee ik hou me er zeker niet mee bezig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven