Gezondheid alle pijlers

voel me zo verschrikkelijk opgeblazen!

18-06-2011 19:05 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een paar dagen voel ik me na iets gegeten te hebben zo ontzettend opgeblazen! Ben 34 maar heb dit echt nog nooit gehad. Slik nu rennies deflatine maar dit helpt niet echt helaas...net (stom stom om zwaar te tafelen natuurlijk) een bord andijvie stampot gegeten en werd daarna bijna onwel en zag eruit alsof ik 7 maanden zwanger was...is nu iets weggezakt maar vind het gewoon zo raar dat ik opeens heb terwijl ik echt nooooit last heb van mijn darmen en opgeblazen gevoel...heb al gegoogeld natuurlijk maar geen tips gevonden om hier iets tegen te doen

Heeft iemand een goede tip voor me?

Alvast bedankt!
Als je hier normaal nooit last van hebt en nu ineens niet een beetje last maar extreem veel last dan wordt het misschien toch eens tijd voor een bezoekje aan de dokter als het langer dan een week aanhoud.
Als je net iets eet dan kan je niet ineens 7 maanden zwanger lijken, dat is fysiek onmogelijk. Misschien zie je het verkeerd? Het is natuurlijk niet goed om veel rennies te slikken. Met dit soort klachten moet je naar de huisarts, dat opgeblazen gevoel (want het is een gevoel, geen fysieke toestand) kan komen door teveel maagzuur of weet ik wat nog meer
Thanx voor de reacties;

Meds, 7 maanden was idd een beetje overdreven, maar mijn buik was wel erg opgezet, denk idd dat ik naar de huisarts ga als het zo doorgaat...

Begint nu weer iets af te nemen maar voel me nog steeds beroerd...
je buik zet niet op van een beetje maagzuur, het voelt opgeblazen dat is echt wat anders. Rennies is rotzooi, als je wat hebt aan je maag, maskeren die pillen de klachten en is het moeilijk diagnoses stellen voor je arts. Maandag naar de huisarts, dat is de enige optie.
Eet dan ook niet zoveel moorkoppen
Had de rennies ook niet gekocht tegen maagzuur maar tegen het opgeblazen gevoel...maar ga zeker naar de huisarts, vraag me wel echt af waar het zo (plotseling) vandaan komt. Google zegt stress en vet eten, en van beiden heb ik niet te veel.
quote:xalvadora schreef op zaterdag 18 juni 2011 19:35 Eet dan ook niet zoveel moorkoppen ...ja dat zal het zijn!
Hi there!

Er superopgeblazen uitzien na iets eten kan dus wel degelijk en is fysiek mogelijk! Ik heb zelf de meest irritante onderzoeken gehad 10 jaar geleden en na heel veel klachten, pijn, ziekte en ergenissen wisten de fijne professionals het ook niet meer en werd er gezegd dat ik het prikkelbare darm syndroom heb en daarmee mag gaan leren leven. Ja ik heb er ooit een kind uitgegooid en ik weet dus precies hoe je eruit ziet als je zwanger bent en op het moment dat mijn darmproblemen opspelen, zwelt mijn buik door gasvorming op tot het formaat van een 6-maand-zwanger-buikje. Niet echt tof als je 27 bent en goed op je eten let en echt niet zwanger bent. Ik ervaar het vooral bij de volgende zaken : vet eten, (scherp) gekruid eten, tomaten, knoflook, uien, sinaasappelsap, alles waar alcohol in zit & vooral de heerlijke combinatie van kaas met pasta of brood. Garantie voor superopgeblazen buik, veel krampen en ongeveer 2-3 x per jaar met zoveel pijn op de wc belanden dat eerst mijn gehoor wegvalt, ik last heb van koud zweet en vervolgens in elkaar zak en rustig zo'n 20 minuten "out" kan zijn. Maar daar mag ik dus mee leven.... Ik kan niks anders zeggen TO, dan maken dat je naar de huisarts komt. Bovengenoemd verhaal is die van mij en misschien heb jij last van iets heel onschuldigs, maar dat kan je dan maar beter weten toch?

Sterkte.
Er opgeblazen heel erg zwanger uitzien is zeker heel erg mogelijk, ook fysiek.
quote:meds schreef op 18 juni 2011 @ 19:21:

Als je net iets eet dan kan je niet ineens 7 maanden zwanger lijken, dat is fysiek onmogelijk. Misschien zie je het verkeerd? Het is natuurlijk niet goed om veel rennies te slikken. Met dit soort klachten moet je naar de huisarts, dat opgeblazen gevoel (want het is een gevoel, geen fysieke toestand) kan komen door teveel maagzuur of weet ik wat nog meerKan wel hoor, wat Gewoonsuz zegt, mensen met darmperikelen hebben dat wel! Waaronder ikzelf..
Hier ook bekend met het 6-maanden-buikje. Heb er ooit eens een ex-vriendje (die ik een poosje niet gezien gehad), de stuipen mee op het lijf gejaagd.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
@gewoonsus

Heel herkenbaar wat je schrijft over dat koude zweet, had ik net dus ook, voelde me gewoon helemaal beroerd worden! En heb vandaag een tosti gegeten die niet helemaal lekker viel, misschien heb ik dan toch een beetje hetzelfde als jij? Heb jij het ook van de ene op de andere dag gekregen.

Heb zelf trouwens 2 kids en keek net even in de spiegel (zij-aanzicht:-)) en leek nog steeds erg zwanger....
Ik zou wat minder volumineus eten maar dan met wat meer vlees, jus, boter enz. Dan wordt het ook lekkerder, het verzadigt meer en je deit niet zo uit. Je maag heeft echt een zware dobber aan al dat vocht door je voedsel.
Hèèl erg herkenbaar, ik heb precies hetzelfde. Nu heb ik nooit een platte buik gehad, ghe, maar ik ben verder gewoon slank, en de laatste maanden ook enorm last van fysieke-opgeblazenheid en heel erg last van mijn darmen, heel vaak. Ik heb soms dagen dat ik elke nacht wakker word van de kramp en dan enorm naar de wc moet, maar ook heel vaak direct na het eten. Dacht eerst dat het aan tomatensaus lag, of kaas ofzo, en nog veel meer dingen, maar er zit toch niet echt een heel duidelijke oorzaak aan lijkt wel.

Ik ben er een paar weken geleden maar eens mee naar de huisarts geweest en die kwam met prikkelbare darmsyndroom, ik heb 3 weken pillen gekregen, die leken eerst enorm te helpen, maar de 3e week al veel minder dan de eerste 2 weken.

Ik heb de afgelopen week weinig last gehad, maar nu net vanavond zag ik mezelf van de zijkant in de spiegel en dacht ook, mijn hemel, ik lijk serieus wel 6 maanden zwanger, brrr. (heb 2 kinderen, dus ik weet hoe ik er zwanger uit zie. Ben het alleen niet)

Dus tja, geen tips ofzo, maar wel erge herkenning.
quote:fineline schreef op 18 juni 2011 @ 19:55:

@gewoonsus

Heel herkenbaar wat je schrijft over dat koude zweet, had ik net dus ook, voelde me gewoon helemaal beroerd worden! En heb vandaag een tosti gegeten die niet helemaal lekker viel, misschien heb ik dan toch een beetje hetzelfde als jij? Heb jij het ook van de ene op de andere dag gekregen.

Heb zelf trouwens 2 kids en keek net even in de spiegel (zij-aanzicht:-)) en leek nog steeds erg zwanger....Hoihoi, ja inderdaad van ene op andere dag. Moet er trouwens ook nog bij vermelden dat een factor als stress de klachten wel erg verergeren. Heb diverse medicijnen gehad, maar helaas tot nu toe nog geen 1 met resultaat. Heel erg goed opletten met wat ik eet (en ja, ik heb er ook wel eens helemaal geen zin meer in en ga me te buiten aan lekkere subwaybroodjes, of een dik belegde pizza of iets dergelijks), proberen te bewegen en me er toch maar een beetje bij proberen neer te leggen. Maar leuk blijft anders.
quote:Winterdip schreef op 18 juni 2011 @ 19:54:

Hier ook bekend met het 6-maanden-buikje. Heb er ooit eens een ex-vriendje (die ik een poosje niet gezien gehad), de stuipen mee op het lijf gejaagd. ik zie nu toch ook wel mogelijkheden om er de leuke dingen uit te halen grinn
Erg herkenbaar, hier ook een PDSert. Ga naar de huisarts maar laat je niet te snel afschepen met PDS. Er zijn verschillende soorten klachtenpatronen en oplossingen. Maar ook andere maag of darmaandoeningen.

Als tip

Goed opletten wat je eet en je klachten in de gaten houden.

Ook je ontlasting in de gaten houden (hoe vaak en de 'vorm')

En dan ook nog of je druk bent geweest, stress enzenz.

(liefst nog alles opschrijven)

Hopelijk is het niets en zijn je darmen gewoon even van slag.

PDS klinkt vrij simpel maar ik wens het niemand toe.

Succes!
Ik heb het ook en ben er pas mee naar de huisarts geweest. Het doet geen pijn bij mij en hij vond het niet verontrustend. Als ik er last van blijf houden kan ik een keer langskomen als het op dat moment aan de hand is. Net alsof ik dat van te voren weet! Hij heeft niet eens naar mijn buik gekeken..
btw er heeft serieus iemand aan mij gevraagd of ik zwanger was een keer. Ik heb normaal best een platte buik, dus begrijp het wel maar leuk was het niet!
Ik kan hier ook behoorlijk last van hebben.

Deze capsules helpen mij erg goed tegen dat opgeblazen gevoel. Behoorlijk duur, maar bij Iherb punt com zijn ze veel goedkoper.

Wat ook nog heel goed kan helpen is het minderen van koolhydraten en/of melkprodukten. Kijk maar eens op de site scdiet punt nl voor meer informatie.
Denk ook niet dat er bij mijn huisarts alarmbellen afgaan, volgens google, kan er ook niet zo veel aan gedaan worden behalve letten op stress en eten....

Thanx quinty voor de tip, als het niet over gaat ga ik het zeker proberen.
...
anoniem_126812 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:01
Reden: ...
98.77% gewijzigd
quote:gewoonsuz schreef op 18 juni 2011 @ 19:42:

Hi there!

Er superopgeblazen uitzien na iets eten kan dus wel degelijk en is fysiek mogelijk! Ik heb zelf de meest irritante onderzoeken gehad 10 jaar geleden en na heel veel klachten, pijn, ziekte en ergenissen wisten de fijne professionals het ook niet meer en werd er gezegd dat ik het prikkelbare darm syndroom heb en daarmee mag gaan leren leven. Ja ik heb er ooit een kind uitgegooid en ik weet dus precies hoe je eruit ziet als je zwanger bent en op het moment dat mijn darmproblemen opspelen, zwelt mijn buik door gasvorming op tot het formaat van een 6-maand-zwanger-buikje. Niet echt tof als je 27 bent en goed op je eten let en echt niet zwanger bent. Ik ervaar het vooral bij de volgende zaken : vet eten, (scherp) gekruid eten, tomaten, knoflook, uien, sinaasappelsap, alles waar alcohol in zit & vooral de heerlijke combinatie van kaas met pasta of brood. Garantie voor superopgeblazen buik, veel krampen en ongeveer 2-3 x per jaar met zoveel pijn op de wc belanden dat eerst mijn gehoor wegvalt, ik last heb van koud zweet en vervolgens in elkaar zak en rustig zo'n 20 minuten "out" kan zijn. Maar daar mag ik dus mee leven.... Ik kan niks anders zeggen TO, dan maken dat je naar de huisarts komt. Bovengenoemd verhaal is die van mij en misschien heb jij last van iets heel onschuldigs, maar dat kan je dan maar beter weten toch?

Sterkte.Ik had dat koude zweet ook, bleek dat ik een middenrifbreuk heb, en niet te grote porties kan eten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
opgeblazen gevoel kan heel goed van de maag afkomstig zijn, daarom moet je gewoon naar een huisarts, je mag niet op basis van een forum concluderen dat het PDS is, al zou dat best kunnen. Zomaar pillen slikken die hier aanbevolen worden zou belachelijk zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven