Gezondheid alle pijlers

Voetverzorging

29-10-2011 21:03 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben, was iemand die nooit haar voeten verzorgde. Natuurlijk werden ze gewassen als ik onder de douche ging en als de nagels in de sokken bleven haken dan werden ze geknipt maar dat was het dan ook wel.

Gelukkig of liever gezegd eindelijk had ik zo'n last van mijn voeten dat ik ze aan een grondige inspectie onderwierp en verschillende rare dingen onder mijn rechtervoet zag zitten.

Oja, eelt heb ik altijd wel gehad maar dit was anders en ik besloot het aan een kennis te vragen.

Tja, lekker dan 3 eeltpitten.

Naar de drogist en zij raadden mij eeltpleisters aan en het advies om eens naar een pedicure te gaan.

Gisterenavond moest ik werken (veel springen, lopen ed) en thuis gekomen was ik die pijn onder mijn rechtervoet zo moe dat ik bij één plek ben gaan snijden. Dit hielp natuurlijk ook niet.

En toen kwam ik vanmorgen op het lumineuze idee om eens te Googlen en youtubefilmpjes te gaan bekijken.

Naar de drogist (andere dan gisteren) rasp, mesjes, vijl en creme gekocht.

Resultaat: hele gladde voeten, eelt weg, alle nagels netjes en geen last meer als ik sta, loop of spring.

Voortaan moet ik wel even goed lezen en niet al het eelt weg halen maar van de andere kant: het groeit wel weer aan

Nu is mijn vraag: hoe vaak moet ik dit doen? Hebben jullie nog tips. Hoe verzorgen jullie de voeten en hoe vaak?

Voor diegenen die zich afvragen of ik zonder blikken of blozen slippers aandoe in de zomer kan ik geruststellen. Ik draag altijd pumps oid.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een voetenvijl in de douche leggen, en dan, als er wat eelt zit, dit direct weg vijlen als je onder de douche staat.

Dan is het maar heel even werk en dan heb je weer netten voetjes.

Voetencreme maakt ook dat de eeltlagen minder snel terug komen, na het douchen eventjes insmeren en klaar.

Als je het bijhoudt is het allemaal niet zoveel werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven