Voor welke zaken bezoek jij je huisarts?
dinsdag 20 november 2012 om 11:48
Gewoon even benieuwd, ook in het kader van alle veranderingen in de zorg, de alsmaar duurder wordende ziektekostenverzekeringen, eigen risico's eigen bijdrage, huisartsen die handen tekort komen in hun drukke praktijk etc.. en in hoeverre jou dit beïnvloedt m.b.t doktersbezoek.
Ik zelf ga als ik:
- blaasontsteking heb
- iets voel of constateer wat niet in de haak is (zoals een keer een knobbel in mijn bovenarm of paar maal bloed in urine etc..)
Bij twijfel overleg ik eerst met de assistent en mijn HA praktijk heeft ook een mogelijkheid tot een emailconsult.
Ik bezoek de huisarts maximaal 4 keer per jaar.
Ik zelf ga als ik:
- blaasontsteking heb
- iets voel of constateer wat niet in de haak is (zoals een keer een knobbel in mijn bovenarm of paar maal bloed in urine etc..)
Bij twijfel overleg ik eerst met de assistent en mijn HA praktijk heeft ook een mogelijkheid tot een emailconsult.
Ik bezoek de huisarts maximaal 4 keer per jaar.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dinsdag 20 november 2012 om 11:54
Ik ook eigenlijk nooit, maar ik ben/wij zijn thuis dan ook gezegend met een hele goede gezondheid.
Dit jaar ben ik er 2x geweest met m'n kinderen. Eentje was er gevallen en had een groot gat in zijn kin dat gehecht moest worden. De andere had een wrat onder zijn voet die aangestipt moest worden.
Zelf ben ik voor het laatst geweest in 2010, toen had ik mijn voet verbrand en moest dat een aantal keer gecontroleerd worden.
Dit jaar ben ik er 2x geweest met m'n kinderen. Eentje was er gevallen en had een groot gat in zijn kin dat gehecht moest worden. De andere had een wrat onder zijn voet die aangestipt moest worden.
Zelf ben ik voor het laatst geweest in 2010, toen had ik mijn voet verbrand en moest dat een aantal keer gecontroleerd worden.
dinsdag 20 november 2012 om 11:54
Blaasontsteking constateer ik zelf en ik breng gewoon een potje urine naar de doktersassistenten en kan dan 'smiddags antibitica ophalen.
Dokter? Zelden, alleen als er echt iets is of met een opgespaard lijstje kleine dingen. Maar dat mag niet meer, moet per vraag een afspraak maken.
HErhaalrecepten medicijnen gooi ik bij de apotheek (zit bij praktijk) in de bus en kan ik de volgende dag ophalen.
Dokter? Zelden, alleen als er echt iets is of met een opgespaard lijstje kleine dingen. Maar dat mag niet meer, moet per vraag een afspraak maken.
HErhaalrecepten medicijnen gooi ik bij de apotheek (zit bij praktijk) in de bus en kan ik de volgende dag ophalen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 20 november 2012 om 11:55
Wij wonen hier nu 4 jaar en ik ben 2x binnen geweest bij de HA. 1x voor een uitstrijkje (bevolkingsonderzoek) en 1x met mijn zoontje die een rode kring kreeg op de plek van een tekenbeet.
Mijn schoonmoeder (is 80) komt er bijna iedere week wel voor iets..... ik denk dat het toeneemt naarmate je ouder wordt en (gemiddeld gezien) meer kwaaltjes gaat krijgen
Mijn schoonmoeder (is 80) komt er bijna iedere week wel voor iets..... ik denk dat het toeneemt naarmate je ouder wordt en (gemiddeld gezien) meer kwaaltjes gaat krijgen
dinsdag 20 november 2012 om 11:56
quote:Fame schreef op 20 november 2012 @ 11:54:
Blaasontsteking constateer ik zelf en ik breng gewoon een potje urine naar de doktersassistenten en kan dan 'smiddags antibitica ophalen.
Ja, bij blaasontsteking komt er bij mij ook geen HA meer aan te pas maar gaat dit via de assistente.
Wij "mogen" 2 zaken per consult met de HA bespreken.
Ja, bij blaasontsteking komt er bij mij ook geen HA meer aan te pas maar gaat dit via de assistente.
Wij "mogen" 2 zaken per consult met de HA bespreken.
dinsdag 20 november 2012 om 12:00
quote:kiwibanaansap schreef op 20 november 2012 @ 11:54:
Ik ben heel benieuwd of de mensen die de deur plat lopen voor onzin dingen zich hier ook komen melden
Tsja...wat zijn onzindingen?
Ik heb ook weleens een jaar gehad dat ik mijn HA vrij frequent bezocht maar ik had toen ook "altijd" wat, blaasontsteking, schimmelinfecties, heftig eczeem, onstoken nagelriemen etc..etc..
Geen wereldschokkende dingen maar toch wel zaken waar naar gekeken moest worden
Ik ben heel benieuwd of de mensen die de deur plat lopen voor onzin dingen zich hier ook komen melden
Tsja...wat zijn onzindingen?
Ik heb ook weleens een jaar gehad dat ik mijn HA vrij frequent bezocht maar ik had toen ook "altijd" wat, blaasontsteking, schimmelinfecties, heftig eczeem, onstoken nagelriemen etc..etc..
Geen wereldschokkende dingen maar toch wel zaken waar naar gekeken moest worden
dinsdag 20 november 2012 om 12:01
Ik denk dat iedereen wel van mening is dat ze alleen gaan wanneer dat nodig is. Of dat ook echt zo is, is natuurlijk de vraag. Maar die is over het algemeen lastig door de patient te beantwoorden.
Ik ga ook nooit heen voor een griepje of verkoudheid en wacht eerder te lang af. Ik kan mij ook niet heugen dat ik ooit bij de dokter ben geweest zonder dat er aanvullend onderzoek of een behandeling volgde. Dat zegt denk ik wel genoeg.
Ik ga ook nooit heen voor een griepje of verkoudheid en wacht eerder te lang af. Ik kan mij ook niet heugen dat ik ooit bij de dokter ben geweest zonder dat er aanvullend onderzoek of een behandeling volgde. Dat zegt denk ik wel genoeg.
dinsdag 20 november 2012 om 12:03
quote:gwen1980 schreef op 20 november 2012 @ 12:02:
Hoe kun je blaasontsteking zelf constateren dan? Ik heb het nog nooit gehad, voor zover ik weet, maar hoe weet je dan zeker dat je dat hebt en niet iets anders?
Dat weet je wel als je het ooit hebt gehad.
En daarnaast wordt je urine getest.
Hoe kun je blaasontsteking zelf constateren dan? Ik heb het nog nooit gehad, voor zover ik weet, maar hoe weet je dan zeker dat je dat hebt en niet iets anders?
En daarnaast wordt je urine getest.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 20 november 2012 om 12:03
Ik kom zo'n 2 tot 4 keer per jaar bij de huisarts en dat heeft m.n. te maken met mijn darmproblemen en mijn terugkerende bronchitis. Controle voornamelijk, een algehele check-up ieder jaar. Voor een aantal zaken heb ik al afgesproken dat ik gewoon de doktersassistente hiervoor kan benaderen, zoals medicatie voor schimmelinfecties en blaasontstekingen. Hier heb ik regelmatig last van en ik krijg direct het recept om de medicatie op te halen, idem met mijn kriebelhoest en codeïne tabletjes die ik hier standaard voor heb.
Er moet dus wel echt iets aan de hand zijn, wil ik naar de huisarts.
Er moet dus wel echt iets aan de hand zijn, wil ik naar de huisarts.
dinsdag 20 november 2012 om 12:04
dinsdag 20 november 2012 om 12:07
quote:Fame schreef op 20 november 2012 @ 12:03:
[...]
En daarnaast wordt je urine getest.Ik voel ook altijd al heel snel een blaasontsteking. Voor het pijn begint te doen al, door de mate waarin ik naar het toilet moet. Ik bel dan inderdaad de assistente en lever mijn urine in. Vervolgens krijg ik een recept.
[...]
En daarnaast wordt je urine getest.Ik voel ook altijd al heel snel een blaasontsteking. Voor het pijn begint te doen al, door de mate waarin ik naar het toilet moet. Ik bel dan inderdaad de assistente en lever mijn urine in. Vervolgens krijg ik een recept.