Voorkeursbehandeling koningshuis?

woensdag 17 april 2013 om 21:53
Ik vraag me dit af, stel nu dat bijvoorbeeld Amalia dringend een donornier nodig heeft, zal er dan anders gehandeld worden dan bij een ander kind? Zal zij zo snel mogelijk dan die nier krijgen, dus minder lang hoeven te wachten omdat ze een prinsesje is?
Zal iemand van het koningshuis sowieso niet op een wachtlijst hoeven voor whatever welke medische ingreep? Wat denken jullie?
Zal iemand van het koningshuis sowieso niet op een wachtlijst hoeven voor whatever welke medische ingreep? Wat denken jullie?

woensdag 17 april 2013 om 22:00
Ik denk dat het sowieso een loterij is als je een donororgaan nodig hebt. Er moet maar net een orgaan beschikbaar komen dat toevallig bij jouw lichaam past. Het is niet zo dat de eerste de beste nier maar gewoon geplaatst kan worden, om gevaar van afstoten zo klein mogelijk te maken moet een orgaan echt zo goed mogelijk bij jouw bloed en weefsel passen.
Maar ik denk wel dat als er een nier beschikbaar zou komen die zowel bij een "gewoon" burger als bij Amalia past zij wel voor gaat.
Maar ik denk wel dat als er een nier beschikbaar zou komen die zowel bij een "gewoon" burger als bij Amalia past zij wel voor gaat.
woensdag 17 april 2013 om 22:01
Dat geldt voor iedereen, dus ook voor hen.
Ik krijg ook korting bij mensen die ik ken, krijg ook dingen voor elkaar omdat ik al jaren met mensen samenwerk. Als ik ergens een goede klant ben krijg ik de zoveelste keer dat ik kom ook wel eens korting. Of coulance.
Zo werkt het bij hen ook denk ik. Meer dan bij mij. Uiteraard.
Ik vind het niet zo'n probleem eigenlijk.
In het geval van de nier: als een nier mijn huis voorbij zou gaan omdat hij naar Amalia gaat, zou dat heel pijnlijk zijn. Want ik wil die nier misschien net zo graag voor mijn doodzieke kind.
Gelukkig weet je nooit dat zij 'jouw' niet zal krijgen, of dat ze korter op een wachtlijst stond. Dus het blijft speculeren.
Ik krijg ook korting bij mensen die ik ken, krijg ook dingen voor elkaar omdat ik al jaren met mensen samenwerk. Als ik ergens een goede klant ben krijg ik de zoveelste keer dat ik kom ook wel eens korting. Of coulance.
Zo werkt het bij hen ook denk ik. Meer dan bij mij. Uiteraard.
Ik vind het niet zo'n probleem eigenlijk.
In het geval van de nier: als een nier mijn huis voorbij zou gaan omdat hij naar Amalia gaat, zou dat heel pijnlijk zijn. Want ik wil die nier misschien net zo graag voor mijn doodzieke kind.
Gelukkig weet je nooit dat zij 'jouw' niet zal krijgen, of dat ze korter op een wachtlijst stond. Dus het blijft speculeren.

woensdag 17 april 2013 om 22:06
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 april 2013 @ 22:03:
Ik denk dat als Amalia een nier nodig heeft, dat ze net zoals bij de gewone sterveling kijken of er er een match is binnen de familie voor donatie bij leven, denken jullie van niet?Ik denk niet dat ze 'n koning dat risico zouden laten lopen of de medetroonopvolgsters. Als Amalia én haar zus beiden de operaties niet goed doorkomen is er nog maar eentje over tenslotte. Bovendien met zoveel geld kun je ook 'n passend orgaan kopen.
Ik denk dat als Amalia een nier nodig heeft, dat ze net zoals bij de gewone sterveling kijken of er er een match is binnen de familie voor donatie bij leven, denken jullie van niet?Ik denk niet dat ze 'n koning dat risico zouden laten lopen of de medetroonopvolgsters. Als Amalia én haar zus beiden de operaties niet goed doorkomen is er nog maar eentje over tenslotte. Bovendien met zoveel geld kun je ook 'n passend orgaan kopen.
woensdag 17 april 2013 om 22:06
Zouden we allemaal niet een voorkeursbehandeling willen in zo een verschrikkelijke situatie? Denk dat iedereen volmondig JA zegt.
Zou je een voorkeursbehandeling naar je toetrekken als het kon?
Denk dat iedereen ook op deze vraag volmondig JA zegt.
Voor een ziek kind/dierbare dring je overal voor als de mogelijkheid er is.
Zou je een voorkeursbehandeling naar je toetrekken als het kon?
Denk dat iedereen ook op deze vraag volmondig JA zegt.
Voor een ziek kind/dierbare dring je overal voor als de mogelijkheid er is.
woensdag 17 april 2013 om 22:08
Ik weet wel zeker dat ze voor gaan. Dat is toch altijd zo, met die bekende mensen / koninklijke familie, altijd voortrekkerij, met alles. Geld en naam doen veel hoor.
Om maar voorbeeld te noemen; daarom leeft die friso nog steeds (kunstmatig), gewone mensen wordt er al na 2 á 3 maanden besloten om de '' stekker'' eruit te halen... maar nee, mnr friso ligt al ruim een jaar in het ziekenhuis te kasplanten.
Om maar voorbeeld te noemen; daarom leeft die friso nog steeds (kunstmatig), gewone mensen wordt er al na 2 á 3 maanden besloten om de '' stekker'' eruit te halen... maar nee, mnr friso ligt al ruim een jaar in het ziekenhuis te kasplanten.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

woensdag 17 april 2013 om 22:10
woensdag 17 april 2013 om 22:11
quote:elninjoo schreef op 17 april 2013 @ 22:06:
[...]
Ik denk niet dat ze 'n koning dat risico zouden laten lopen of de medetroonopvolgsters. Als Amalia én haar zus beiden de operaties niet goed doorkomen is er nog maar eentje over tenslotte. Bovendien met zoveel geld kun je ook 'n passend orgaan kopen.In welke winkel?
[...]
Ik denk niet dat ze 'n koning dat risico zouden laten lopen of de medetroonopvolgsters. Als Amalia én haar zus beiden de operaties niet goed doorkomen is er nog maar eentje over tenslotte. Bovendien met zoveel geld kun je ook 'n passend orgaan kopen.In welke winkel?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

woensdag 17 april 2013 om 22:13
woensdag 17 april 2013 om 22:14