Gezondheid alle pijlers

Vraagje MRI

28-10-2014 19:29 17 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een MRI-scan gehad en nu bedenk ik me pas dat ik mijn beugel bh heb aangehouden. Ik wist wel dat ik die uit moest doen, maar ik ben het gewoon vergeten.

Weet iemand of dat kwaad kan? En of ik dat moet melden?

Groeten S.
Alle reacties Link kopieren
Daar zitten tegenwoordig toch plastic beugels in?

Ik denk niet dat je het hoeft te melden, hoor.

Als er iets mis is gegaan hoor je het vanzelf en wordt er een nieuwe gemaakt, maar ik denk niet dat het invloed heeft.
De beelden kunnen waarschijnlijk gewoon normaal beoordeeld worden, hoor. Je bent het apparaat niet ingezogen?
Ik ga even kijken of het plastic is, dan zou ik heel opgelucht zijn. thanx
Wat was het doel van de MRI?

Metaal kan wel verstoringen geven in het beeld soms is dat niet erg (denk aan ijzerdraadje achter tanden voor hersenscan) maar soms zie je dan net het belangrijkste niet.

Ik vermoed trouwens dat de laboranten het al wel gezien hebben, aangezien de scan gewoon door is gegaan. Ik acht de kans groot dat het geen probleem is.

Ter illustratie:

De heup aan de rechter kan van de afbeelding is een kunstheup en dus van metaal. Eromheen zie je de afwijking (het lijkt alsof het daar helemaal zwart is/er vocht zit zoals de blaas) terwijl dit in werkelijkheid niet zo is.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Er wordt ter plekke meegekeken door medisch personeel tijdens de duur van het onderzoek. Als er iets niet goed was/niet zichtbaar of verstoord dan was er vast ingegrepen.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
NYC, haha nee dat niet, ik had eerder het idee dat het apparaat me eruit wilde schudden.

Ik denk wel dat de beugel van plastic is (kan hem niet zien, maar zo te voelen). Er zit wel een metalen versiering op. Ze zei dat de foto's goed waren dus het zal wel goed zijn dan. Ga ik vanuit.
Zolang de vonken er niet van af sloegen, is er niks aan de hand...

Ik heb jaren geleden een MRI-scan gehad en toen mochten die beugel-bh's gewoon aanblijven. Een paar jaar later mocht het ineens niet meer. Waarom weet ik ook niet. Maak je maar geen zorgen over het wel of niet lukken van de scan.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Toedeleldokie, oh ok, het stelt me wel gerust. Ben blij dat ik het hier even gevraagd heb. Ik maakte me opeens erge zorgen.
Ik heb ook wel eens MRI's gehad waarbij ik mijn beugelbeha en spijkerbroek met metalen knoop niet eens uit hoefde te trekken, tot mijn verbazing. Dus ga er maar vanuit dat het geen kwaad kan.
Als het niet had gekund had je dat direct gehoord.

De beelden worden direct meegekeken, niet beoordeeld
Je bent zelf een theepot
Kennelijk wordt er in de diverse ziekenhuizen verschillend over gedacht. Ons kind moest destijds zijn rompertje uit ivm de metalen drukknoopjes.
quote:Vera8 schreef op 28 oktober 2014 @ 19:46:

Kennelijk wordt er in de diverse ziekenhuizen verschillend over gedacht. Ons kind moest destijds zijn rompertje uit ivm de metalen drukknoopjes.Metaal kan naast wegvliegen en beeld verstoren ook opwarmen. Een beugel zit niet direct op de huid maar een drukknoopje wel. Dus dan is het uit veiligheid zodat er zeker weten geen brandblaren ontstaan.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Mijn spijkerbroek en schoenen moesten ook uit inderdaad. De bh ook dus, maar gewoon niet aan gedacht. Ik dacht er nu pas aan.

Geen brandblaren gelukkig :-)
Ik heb twee keer een hersenscan gehad, eerste keer mocht hij aan blijven, de tweede keer uit. Zelfde ziekenhuis, twee maanden er tussen. Wel vreemd maar blijkbaar is het ook weer niet zo belangrijk (bij een scan van je hoofd dan tenminste).
Tjezus, wat vals
Het was inderdaad een hoofdscan. Anders hadden ze het wel gezien denk ik.
quote:neweve schreef op 28 oktober 2014 @ 19:52:

[...]

Metaal kan naast wegvliegen en beeld verstoren ook opwarmen. Een beugel zit niet direct op de huid maar een drukknoopje wel. Dus dan is het uit veiligheid zodat er zeker weten geen brandblaren ontstaan.Aha, uiteraard! Zo had ik het nog niet bekeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven