Gezondheid alle pijlers

Vraagje pil

26-11-2012 09:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nogal een dilemma.

Ik heb 2x de pil doorgeslikt en over het algemeen ben ik de keer dat ik dan ongesteld wordt, héél erg ongesteld.

Nu ben ik donderdag gestopt met de pil en ik had gisterenavond alleen met afvegen iets rozig bloedverlies, maar nu helemaal niks.

Ik maak me zorgen omdat:

Het is zo dat ik eind september één keer de pil ben vergeten, die heb ik toen volgens mij net binnen de tijd ingenomen, maar ik heb toen wel onveilige seks gehad. (Hij is overigens toen niet klaar gekomen in me) *genant* Ik zat in week 2 van de pil, dus er zou een kans kunnen zijn dat ik toen toch zwanger ben geworden. (Toch?) Al heb ik helemaal geen zwangerschapsklachten.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. We zijn inmiddels precies 2 maanden verder dan dat stomme ongeluktje met die man. Ik heb stress en ik heb pijnstillers ingenomen omdat ik door me rug ben gegaan en iedere beweging pijnlijk is. Toch voel ik me soms wel en soms niet ongesteld.

Zal ik het nog even afwachten?
Doe gewoon een test. Van de kruidvat, 5 euro voor twee.

Wat wij hier ook zeggen, we hebben geen glazen bol helaasch.
Overigens mag je in je tweede week 1 pil vergeten. En volgens de nieuwe richtlijnen is 1 pil vergeten uberhaupt niet erg ..

Maar als je zekerheid wilt, zie bovenstaande post..
Voortaan; neem een morning after pil na zo'n ongelukje, slik dan niet door maar wacht je stopweek af en doe daarna een zwangerschapstest.

Nu: doe een zwangerschapstest.
Zeg maar Spijker.
Ik snap overigens niet wat het dilemma is en ook niet waarom je zo twijfelt wat te doen. Een zwangerschapstest is niet duur, en niet moeilijk. Even over een staafje piesen en je hoeft je niet meer druk te maken, had ik al lang gedaan.
Zeg maar Spijker.
Probleem was dat we in het buitenland waren, ik daar was voor zaken en hij niet me vriend is.. Ik reisde met 2 anderen mee en kon niet tegen hun zeggen dat ik even afgezet moest worden bij een apotheek of iets dergelijks..

Heel dom..

Ik voelde me toen ik daarna ongesteld moest worden ook ongesteld, maar moest toen doorslikken door iets wat ik had.

Zwangerschapstest doen vind ik lastig. Ik ben nooit een keer alleen, dus het even stiekem doen zit er bijna niet in.. Dit bezorgt me overigens ook veel stress + dat ik werkloos ben en geen baan kan vinden.
quote:motorcross schreef op 26 november 2012 @ 09:49:

Probleem was dat we in het buitenland waren, ik daar was voor zaken en hij niet me vriend is.. Ik reisde met 2 anderen mee en kon niet tegen hun zeggen dat ik even afgezet moest worden bij een apotheek of iets dergelijks..

Heel dom..

Ik voelde me toen ik daarna ongesteld moest worden ook ongesteld, maar moest toen doorslikken door iets wat ik had.

Zwangerschapstest doen vind ik lastig. Ik ben nooit een keer alleen, dus het even stiekem doen zit er bijna niet in.. Dit bezorgt me overigens ook veel stress + dat ik werkloos ben en geen baan kan vinden.

Huh? Ik neem toch aan dat je op de wc altijd alleen bent? Of je nou gewoon in de pot piest of over een staafje heen..

En waarom heb je onveilige seks met iemand die niet je vriend is? Was een condoom te zwaar in de handbagage?
Nou, je kan dan ook gewoon 9 maanden wachten natuurlijk.

Maar;

Bij het vergeten van één pil (meer dan twaalf uur te laat):

De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Aanvullende maatregelen zijn niet nodig. De werking van de pil is niet verminderd.

Bij het vergeten van twee of meer pillen (beiden meer dan 12 uur te laat*) of bij het niet in hebben genomen van de vergeten pil in:

week 1:

De vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen.

Gebruik de komende zeven dagen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt. De afgelopen 7 dagen waren niet veilig. Heb je binnen de afgelopen 72 uur geslachtsgemeenschap gehad, neem dan ook zo snel mogelijk een morningafterpil in!

Neem contact op met je huisarts, wanneer je meer dan 2 pillen bent vergeten.

week 2:

Bij het vergeten van 2 of 3 pillen: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Er is geen verminderde werking.

Bij het vergeten van 4 pillen of meer: de laatst vergeten pil alsnog innemen en de strip vervolgen. Gebruik daarnaast zeven dagen aansluitend op je vergeten pillen aanvullende voorbehoedsmiddelen (zoals bijvoorbeeld een condoom) wanneer je geslachtsgemeenschap hebt.

week 3:

In week 2 is het inderdaad niet erg as je een pil overslaat door de nieuwe regels.
Je gaat niet alleen naar het toilet? Koop zo'n stokkie, doe 'm in je broekzak, plas er over en gooi 'm weg. Hoe sneller je het weet, hoe beter.
Ik snap er niets van, je kan toch altijd langs een apotheek moeten? Gaat niemand wat aan wat je daar doet.

En je bent nooit alleen? Nu kijkt er ook iemand over je schouder mee dus? Fiets naar het kruidvat, haal een test. Fiets naar de hema, drink daar een kop koffie, ga dan naar de wc en pies over de test.

Voila; duidelijkheid.

Ik denk niet dat je zwanger bent, maar je kan het maar beter zeker weten toch?

Waarom heb je zo weinig vrijheid dat je geen map of test kan kopen/doen, terwijl je zelfs niet werkt en dus kennelijk thuis bent? Wie houdt je in de gaten dan?
Zeg maar Spijker.
Je was overigens nog twee maanden geleden voor zaken in het buitenland, dus dan ben je nog niet heel lang werkeloos toch?

Maar helemaal met een onstabiele werksituatie zou ik liever sneller dan later willen weten of ik zwanger was.
Zeg maar Spijker.
pff.. dr zou op dit forum echt een knop moeten komen "Bestel hier jouw Viva-Forum-Zwangerschapstest. Binnen 5 minuten in huis!"

Hoe moeilijk kan het zijn? je denkt dat je misschien zwanger bent, maar de energie die je nu kwijt bent aan doemdenken, ja-maar-en en wat-nou-als-en, daarmee had je al 100 keer voor jezelf voor zekerheid kunnen zorgen.

Zeker als het vaker voorkomt dat je een pil vergeet en/of onveilige seks hebt, zorg dat voor de zekerheid direct maar dat je meer dan 1 test in huis hebt.
Ik zou op een andere anticonceptie gaan, blijkbaar heb je geen verantwoordelijkheid om de pil te slikken.

Ik zou een test halen pas dan weet je het antwoord!
Jemig, iets minder heftig reageren mag ook wel hoor. Jullie weten voor de helft niet wat er precies speelt, maar wel meteen een oordeel klaar. Dit vind ik erg jammer.

Ik ben intussen bijna een maand werkloos en ik zit dus thuis. Samen met me moeder die ziek is en niet kan en mag werken. Hier ga ik verder niet over uitweiden, maar dan snappen jullie het een beetje.

Ik kan prima mijn verantwoordelijkheid nemen. In die tijd dat ik aan de pil zit, ben ik hem hooguit 3 keer vergeten. En ik slik hem ruim 10 jaar. Daarbij kwam dat ik voor zaken weg was. Ik ben 's morgens om 4uur vertrokken, maar wel direct de hele dag weggeweest en druk. Om 23.00u waren we weer in het hotel. De volgende ochtend vertrokken we weer om 7.00u en ben hem toen vergeten. Op zich niet vreemd als je net op een hotel kamer zit, heel erg druk bent en weinig slaapt hebt, toch?

Maar goed, als ik de post van Koettie zo lees, dan zit ik inderdaad niet in de gevarenzone. Iets wat ik toen ook dacht. Ik moet zeggen dat ik vanmorgen iets meer bloedverlies had, maar het is rozig van kleur. Dit heb ik eerder gehad, dus op zich zal het allemaal wel mee vallen.

Voor de rest op het forum: Ik heb inmiddels bij de apotheek 2 zwangerschapstesten aangeschaft. Eén zal ik vandaag alsnog doen zodra het mogelijk is.

Ik hoop dat jullie nu iets minder heftig reageren en oordelen.
quote:motorcross schreef op 26 november 2012 @ 11:09:

Daarbij kwam dat ik voor zaken weg was. Ik ben 's morgens om 4uur vertrokken, maar wel direct de hele dag weggeweest en druk. Om 23.00u waren we weer in het hotel. De volgende ochtend vertrokken we weer om 7.00u en ben hem toen vergeten. Op zich niet vreemd als je net op een hotel kamer zit, heel erg druk bent en weinig slaapt hebt, toch?

Dat je nog tijd had om sex te hebbben!

Maar eeuh, dan serieus: mij lijkt kans op zwangerschap verwaarloosbaar, maar test geen duidelijkheid. Ben benieuwd, laat je het nog even weten??
Ja, dat was inderdaad wel bijzonder. 3 van zulke dagen gehad, maar het bracht wel wat ontspanning. Kon me bed ook prima uitkomen 's morgens.

Ik test gewoon. Kan geen kwaad. Ik laat 't nog wel even weten!
Nou, net een test gedaan en gewacht. Controle streepje kwam mooi in beeld en daar bleef het bij.

Voor de zekerheid eind v/d week nog maar eens testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven