Gezondheid alle pijlers

vraagje

09-08-2016 23:30 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vooral als ik in bed lig heb ik een raar gevoel in mijn hoofd. Weet iemand hoe het voelt als je wordt wegggeschoten in een achtbaan? Zo voelt het constant in mijn hoofd. Alsof mijn hoofd naar voren wordt gedrukt. Best angstig gevoel.

Ik weet de oorzaak, maar vraag echt puur om herkenning. Wat werkt? Ik probeer van alles, maar blijf er last van hebben. Zou heel fijn zijn als iemand kan helpen!
Wat is dan de oorzaak? Kan die niet weggenomen/veranderd/opgelost worden?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als je de oorzaak weet, moet je die aanpakken.
Zal ongetwijfeld met je angststoornis te maken hebben.
Waarom zeg je niet gewoon dat je last hebt van een angststoornis?
Ja het heeft met de angst te maken.

Maar ik word er echt heel erg depressief van.

Niks lukt meer. Daarom hoopte ik op herkenning van deze vervelende klacht.
Het zal minder worden als je je stoornis onder controle krijgt.
quote:Elmervrouw schreef op 09 augustus 2016 @ 23:33:

Wat is dan de oorzaak? Kan die niet weggenomen/veranderd/opgelost worden?

Ik ga in therapie en slik sindskort medicatie.

maar ik word zo naar van deze klacht. Trek het heel slecht. Elke dag is echt overleven en hopen dat het wegtrekt.
Ga naar de huisarts en een psychiater.

Hier ga je de oplossing niet vinden.
En tegeneen depressie kan je medicatie nemen.
quote:Phaedra_ schreef op 09 augustus 2016 @ 23:54:

En tegeneen depressie kan je medicatie nemen.Ja ik slik AD voor de angst, geen last van depressieve gevoelens, maar nu... vind het zo moeilijk om er mee om te gaan
quote:sinnombre schreef op 09 augustus 2016 @ 23:54:

Ga naar de huisarts en een psychiater.

Hier ga je de oplossing niet vinden.

Maar dat is dus al een hele opgave.

Ik durf er amper meer uit vanwege dat rare gevoel.
Je zegt heel erg depressief te zijn.
quote:Phaedra_ schreef op 09 augustus 2016 @ 23:57:

Je zegt heel erg depressief te zijn.Ja door die duizeligheid/raar gevoel in hoofd. Het is echt naar.
Omarm het gevoel ipv het weg te duwen..voel het..laat het toe
quote:notalwaysdark schreef op 09 augustus 2016 @ 23:58:

[...]

Ja door die duizeligheid/raar gevoel in hoofd. Het is echt naar.Dat het naar is kan ik me voorstellen, maar heel erg depressief valt dis wel mee.

Zoals mijn oma zei: niets aan doen dan zit het er het langst.
Tja, het is jouw keuze. Of je blijft thuis zitten met je klachten of je bent wat strenger voor jezelf en gaat buiten de deur hulp zoeken.
Als je weet dat het een onschuldige sensatie is dan gaan liggen, bewust gaan voelen en ervan genieten zoals je van een dronken tollend hoofd kan genieten?

Maar ik vind het achtbaan gevoel zelf ook fijn. Zeker vroeger als kind als je intens had genoten een hele dag en zodra je stillag en je ogen sloot voelde je het weer
quote:notalwaysdark schreef op 09 augustus 2016 @ 23:58:

[...]

Ja door die duizeligheid/raar gevoel in hoofd. Het is echt naar.

Is het duizeligheid of een druk op je hoofd? (Dat zeg je nl in je openingspost).

Je zegt dat je ren angststoornis hebt. Kan het een vorm van hyperventilatie zijn? Evt chronisch? Daar kan je je ook naar en duizelig door voelen. Mss is ademhalingstherapie bij mensendieck oid een tip?

Ik herken het wel hoor heb het ook gehad en het is echt niet tof. Maar hoe meer je er mee bezig bent/ he ertegen verzet, hoe erger het wordt. Probeer het te accepteren en negeren, dan wordt het wrs al een stuk minder.
Hoelang heb je en is het echt duizeligheid dat je bedoelt?
Download mindfulness app en focus je daar op voordat je gaat slapen. Misschien helpt het jou
quote:Tjuptjup schreef op 10 augustus 2016 @ 00:41:

[...]

Is het duizeligheid of een druk op je hoofd? (Dat zeg je nl in je openingspost).

Je zegt dat je ren angststoornis hebt. Kan het een vorm van hyperventilatie zijn? Evt chronisch? Daar kan je je ook naar en duizelig door voelen. Mss is ademhalingstherapie bij mensendieck oid een tip?

Ik herken het wel hoor heb het ook gehad en het is echt niet tof. Maar hoe meer je er mee bezig bent/ he ertegen verzet, hoe erger het wordt. Probeer het te accepteren en negeren, dan wordt het wrs al een stuk minder.

Beide. Druk in mijn hoofd is vooral aanwezig, heel af en toe draait er van alles, maar het is meer dat ik het gevoel heb dat ik zelf beweeg terwijl ik bijv dus stil sta of lig. Het verandert dus een beetje, maar irritant is het zeker.

Ik probeer het te accepteren ja, wat wel moeilijk is vanwege mijn angst. Maarja. Zit niks anders op.
quote:chentolove schreef op 10 augustus 2016 @ 00:47:

Hoelang heb je en is het echt duizeligheid dat je bedoelt?

Heb het een week of 3/4 denk ik.

En zie vorige post.
quote:Phaedra_ schreef op 10 augustus 2016 @ 00:00:

[...]

Dat het naar is kan ik me voorstellen, maar heel erg depressief valt dis wel mee.

Zoals mijn oma zei: niets aan doen dan zit het er het langst.

Nou, het maakt me wel aardig depressief.

Ik durf amper de deur uit.

Je oma heeft gelijk.
Ben je naar de ha geweest met deze klachten? Want het zou natuurlijk ook iets medisch kunnen zijn. Bv een virus op je evenwichtsorgaan. Heb ik ook eens gehad en das ook niet prettig idd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven