Gezondheid alle pijlers

vreemde ongesteldheid

29-11-2015 19:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

Na een flinke val van mijn paard een jaar geleden heb ik een hersenkneuzing opgelopen. Ik ben daarna 3 maanden niet tot nauwelijks ongesteld geweest (werd toen gezegd dat dit door de stress kwam)

Nu een jaar later is het nog niet al te best. Vaak word ik pas een dag voordat ik weer moet beginnen met de pil heel minimaal ongesteld. Maar wel heb ik een lage bloeddruk zoals ik die altijd bij mijn normale (met altijd veel bloedverlies) had. Verder heb ik geen andere klachten (die had ik voorheen ook niet)

Voorheen werd ik 3 dagen na het stoppen ongesteld en veel bloedverlies. Tot 2 dagen dat ik alweer begonnen was. Dit heb ik al jaaaaren op deze manier.

En nu dus helemaal anders.

Herkenbaar of hoef ik me hier niet druk om te maken?

Liefs
Hoe oud ben je?
Ik weet wel dat je menstruatie via je hypofyse verloopt. (In je hersenen) ga er anders even mee naar de huisarts. Misschien is dat deel destijds ook gekneusd?...
Ik ben 25 jaar
quote:uppie_url schreef op 29 november 2015 @ 19:55:

Ik ben 25 jaarOh dat zal het w.s geen overgang zijn.Idd ga even langs je HA
Net als ana-isabel denk ik dat je aan je huisarts moet vragen of hij je door wil sturen naar een endocrinoloog.

Door de val zou idd je hypofyse beschadigd kunnen zijn. Dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar onmogelijk is het ook niet.
quote:ana_isabel schreef op 29 november 2015 @ 19:54:

Ik weet wel dat je menstruatie via je hypofyse verloopt. (In je hersenen) ga er anders even mee naar de huisarts. Misschien is dat deel destijds ook gekneusd?...TO menstrueert niet. Ze heeft een onttrekkingsbloeding.
quote:vivapimpelmees schreef op 29 november 2015 @ 20:05:

[...]

TO menstrueert niet. Ze heeft een onttrekkingsbloeding.

Maar dat moet toch ergens door ontstaan die bloeding? Wat reguleert dat dan?

Ik gebruik al honderd jaar geen pil meer, dat valt wel op he
quote:ana_isabel schreef op 29 november 2015 @ 20:13:

[...]

Maar dat moet toch ergens door ontstaan die bloeding? Wat reguleert dat dan?De hypofyse dus! Ik ben het met je eens dat ze daar naar moet laten kijken; just in case.
Thanksss!

Ga indd even langs de huisarts. In het revalidatiecentrum heb ik dit wel eens aangegeven maar moest het aankijken en is verder geen aandacht aan besteed. Maar nu ben ik daar 2 maanden klaar dus ga ik morgen even een belletje doen naar de HA.

Dank jullie wel
Heel veel succes uppie! Niet je val en kneuzing vergeten te vermelden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven