Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Ik kom hier ook nog eens goeiedag zeggen tegen iedereen maar in het bijzonder aan Pink.

Hoe gaat het momenteel met je?

Veel meer dan dit vragen kan ik niet.

Ik sluit mijn korte bericht af met een dikke :hug:

Mamme-zel
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je hier nog eens komt kijken Mammezel.
Er zit nog weinig verandering in helaas. Ups en downs nog steeds. Vandaag niet zo’n goede dag, ik wilde weer wat spullen opruimen van Edwin maar ik kon me er niet toe zetten. Dus ik ben eigenlijk helemaal niet opgeschoten.

Vorige week vrijdag, op 31 januari, was het precies een jaar geleden dat we de diagnose kregen, dat was een vreemde dag. Ik ben samen met mijn ouders een dagje naar Amsterdam geweest, gewoon even lekker eruit en afleiding zoeken. Was uiteindelijk best wel een fijne dag geworden.

Gisteren ben ik weer even op bezoek geweest bij mijn schoonvader. Hoe het mentaal met hem gaat weet ik niet zo goed, ik krijg daar weinig hoogte van. Hij zegt dat het allemaal goed gaat namelijk.
Maar fysiek gezien gaat het wel een stuk beter! Hij loopt weer achter zijn rollator i.p.v. dat hij gebonden is aan een rolstoel. De laatste keer dat ik hem zag lopen is augustus geweest.
Terwijl ik daar was had ik voor het eerst sinds lange tijd het gevoel dat Edwin elk moment de kamer in kon lopen. Dat was wel een heel raar idee, je weet dat het niet gebeurt maar toch heb je zo’n gevoel.

Mijn verhaal is bijna af, ik zit nu in de laatste paar dagen.
Ik ben begonnen in het boek ‘helpen bij verdriet en verlies’. Ondanks dat ik pas in de eerste hoofdstukken ben, heb ik al zoveel herkenning voorbij zien komen! Echt een aanrader als je in de rouw zit.

En vandaag is dit topic al 1 jaar oud! Bizar hoe snel de tijd kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Pink.ik hoop dat dat boek je n beetje kan helpen met verwerken.dat je er steun aan hebt.
De mooie zomer moet nog komen.hoop net als vorig jaar op n mooie zomer. Ben helemaal spuugzat van deze maanden.
Ja mooie herinneringen heb je denk ik niet aan vorig jaar.maar wel aan de zomers er voor.mooie dingen die je zeker gemaakt hebt met Edwin.
Koester het .onthou het.en geniet van al die mooie herinneringen.
Hoop dat het met je schoonvader ook goed blijft gaan.
En je de komende maanden ook kunt genieten van bepaalde dingen.
Lieve meid .het is allemaal nog maar zo kort geleden. .ik wens je alle goeds.en hoop toch op mooie dagen voor jou de komende tijd.
Liefs van mij.❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Bedankt voor nog eens een update, Pink.
Veel valt er niet meer te zeggen, alles is al zo'n beetje gezegd.
Maar sterkte, dat blijf ik je wensen. De tijd gaat snel, Edwin een jaar ziek, jouw topic een jaar oud en voor we het weten: Edwin een jaar weg. Allemaal droevige mijlpalen. Maar jou 'kennende', je gaat toch weer de kracht vinden om verder te gaan. Veerkracht dat is een mooie eigenschap die jij in grote mate bezit. Moge het je de komende tijd - alle omstandigheden in acht genomen - goed gaan.

Mammezel
Pink,goed dat je dat boek leest en ik hoop dat je dat kan helpen met de verwerking van het verlies van Edwin. Ik denk vaak aan je. Kan me voorstellen dat het opruimen van Edwins spullen erg confronterend is. Ik blijf je ook sterkte wensen. :hug:

chrisjoh,wat een lieve woorden naar Pink toe! :rose:

Mammezel,ook mooi om even van jou te lezen! Ik vind je een wijze,lieve en intelligente vrouw. :redrose:
Hi PW, ik moest vandaag ineens weer aan je denken. Helemaal logisch dat het nog steeds met ups en downs gaat. Het is nog maar zo kort geleden. Naarmate de tijd vordert zijn er iets meer ups en iets minder downs, maar wanneer dat is, is voor iedereen anders. :hug:
Het wordt warm rond mijn hart als ik al die lieve berichtjes aan Pink lees.

Alsof iedereen een beetje watten wil geven om de pijn te verzachten of om de herinneringen van Pink aan Edwin, hééééééél voor-zich-tig in te pakken zodat ze lang en goed bewaard kunnen blijven. Ik voel altijd een beetje ontroering als ik jullie berichtjes lees.

Geraldine, bedankt dat je dat allemaal van me vindt, maar ik ben maar een doodgewone Mammezel hoor!
Alle reacties Link kopieren
Zo lief dat jullie spontaan aan me denken. :hug:

Ik heb helaas slecht nieuws te melden. Mijn schoonvader voelde zich van de week niet zo lekker en benauwd. Gisteren is hij naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek, enige waar ze achter kwamen was dat hij bloedarmoede had en dat hij waarschijnlijk een interne bloeding heeft. Vandaag verder onderzoek gedaan en helaas heeft hij maagkanker.
Toen schoonzus de uitslag naar mij appte had ik net mijn auto geparkeerd thuis en moest ik keihard huilen. Was echt een beetje overstuur, want gvd wat mis ik Edwin enorm. :cry: Ik had er nu voor hem moeten zijn, hem moeten opvangen en troosten. In plaats daarvan ben ik gelijk naar het ziekenhuis gereden, zelfde ziekenhuis en afdeling als waar Edwin lag.
Alles was zo bekend en vertrouwd, de bedden, de piepjes, de lampjes, de lakens, de wc’s, de infuuspaal, de verpleging, de gangen, de lift. Alles deed me aan Edwin denken, hij voelde ineens heel dichtbij.
Ik liep over de gang waar ik zo vaak met Edwin heb gelopen en nu liep ik er helemaal alleen.
Schoonvader was best emotioneel, hij vindt het zo erg voor mijn schoonzus en mij. Die lieve, oude man. Hij is al 85 dus ik ben bang dat dit einde oefening is. Morgen wordt er meer onderzoek gedaan en horen we hoe nu verder.

Edwin is net 7 maanden overleden en dan nu dit, zo oneerlijk. Ik vind het zo moeilijk dat ik dit niet met Edwin kan delen, dat Edwin het niet eens weet. Hij had dit echt verschrikkelijk gevonden, hij was vrij snel bezorgd altijd om zijn vader.
Toen ik naar huis ging ben ik nog even over de afdeling gelopen, ik liep langs de kamer waar Edwin gestorven is. De kamer was bezet, misschien ligt daar nu ook wel iemand die binnenkort zal komen te overlijden.
Sterkte, Pink. :hug:


en voor je schoonvader een virtueel :rose: -etje.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Pink. Ik weet eigenlijk even niet wat ik moet zetten. Behalve dat ik je een dikke :hug: wil geven.

Hier lees ik nog regelmatig de berichtjes die voorbij komen in dit topic. Ik heb zelf al even niet meer geschreven. Maar weet dat ik af en toe echt nog aan jullie verhaal denk.
Het zit jullie ook echt even niet mee. Wat ontzettend verdrietig deze tegenslag. Hopelijk krijgen jullie vandaag wat meer antwoorden op jullie vragen. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Sterkte :hug:
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met je lieve schoonvader Pink.
En voor de komende tijd veel goeds.denk dat je het nodig zal hebben,
Weer dat zelfde gedoe in het ziekenhuis.je weet intussen (jammer genoeg) hoe het gaat.steeds weer onderzoeken en afwachten .weer iets nieuws uit proberen .weer afwachten en blijven hopen .
Ken de hele procedure zelf ook .door mijn zusjes ziekte.weet zo.n beetje waar hè door heen gaat.
Nogmaals veel kracht en wijsheid .ook je eigen verdriet moet je nog verwerken .laat dat ook toe. Zodat je ooit weer met n lach aan Edwin terug kunt denken.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
He bah, wat een rotnieuws! Het zit jullie niet mee. Ik duim voor jullie en hoop dat jullie snel meer weten. Heel veel sterkte!
Lieve Pink,wat een rotnieuws meid! Veel sterkte! Ik denk aan je. :hug:
Potverdorie, sommige mensen krijgen zoveel op hun bordje.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws heb je gekregen. En nog maar zo kort na het verlies van Edwin. Ik wens je veel kracht en liefde toe voor jou en je (schoon)familie.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee zeg, wat vreselijk!
Even een hele dikke knuffel voor jou :hug:
Pink,ik blijf aan je denken,herkenbaar,een paar jaar geleden in 11 maanden tijd
eerst mijn broer en dan mijn vader verloren. We zijn er voor je. Nogmaals veel
sterkte en een dikke knuf! :hug:
:hug:
En ... wat hebben verdere onderzoeken uitgewezen, Pink? Hoe stelt die oude man het, kan hij het een beetje 'plaatsen'?

En jij, hoe stel jij het in deze moeilijke tijd met waarschijnlijk heel veel déjà-vu's?

Warme omhelzing!
Alle reacties Link kopieren
Zo lief jullie berichtjes. Het raakt me om te lezen dat jullie zo af en toe nog aan mij / ons denken :hug:

Helaas weten we nog niet veel. Afgelopen vrijdag heeft hij een ct scan gehad, daar zagen de artsen een kleine afwijking in zijn lever. Voor de zekerheid wilden ze ook een pet scan maken, die stond vandaag op de planning maar dat is niet goed gegaan. Allereerst kwam de taxi 45 min te laat om mijn schoonvader op te halen (schoonvader was sinds vrijdag middag weer thuis) en toen hij eindelijk in het ziekenhuis was kwamen ze erachter dat er een fout gemaakt was. Ze hadden een deel van de afspraak in een andere vestiging van het ziekenhuis gemaakt. Dat vind ik echt zo slordig! Is die arme man helemaal voor niets naar het ziekenhuis gegaan. De afspraak staat nu voor morgen gepland. Hopelijk gaat dat wel goed. De uitslag horen we pas 4 maart dus we zitten nog een week in spanning.
Afgelopen zondag was mijn schoonvader niet zo lekker, hij kon niet naar het toilet en heeft hele middag op bed gelegen. Gelukkig gaat het nu wel wat beter maar het is allemaal gewoon k*t.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Pink ❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Hoe gaat het met jouw schoonvader, Pink?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven