Gezondheid alle pijlers

Vriend heeft longkanker

09-02-2019 11:58 1698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden met veel hoesten erbij. Verkoudheid ging over, hoesten niet en dat werd steeds pijnlijker. Halverwege januari voelde hij met een hoestbui een knak bij zijn ribben. Mijn vriend ging gelijk naar de huisarts, die stuurde hem door naar het ziekenhuis voor een foto.
Conclusie was een gebroken rib en ze zagen iets bij zijn longen wat ze niet vertrouwden.
Vriend kreeg een scan en vorige week hebben we echt het meest verschrikkelijke nieuws gekregen.
Longkanker met uitzaaiingen naar oa zijn rib, daarom is die ook gebroken, stukje lymfe, lever en er zit een plekje bij zijn heup. Arts zei gelijk dat hij dit niet kon genezen, alleen maar tijd rekken. :cry:
Onze wereld is ingestort, onze toekomst plannen die we samen hadden kunnen we niet meer uitvoeren. Het is allemaal zo onwerkelijk, we leven in een complete nachtmerrie.
Zonder behandeling geeft de arts hem een half jaar, met behandeling kan het met een paar maanden tot paar jaar gerekt worden, mits het aanslaat.

Dinsdag krijgt hij zijn eerste chemo en maandag krijgen we te horen of hij ook immunotherapie erbij krijgt.
Ik ben zo bang voor alles wat komen gaat, dat ik hem zie aftakelen en dat het moment gaat komen dat ik mijn grote liefde moet gaan missen :cry: Geen idee hoe ik dit allemaal moet gaan doen. We proberen nu nog zoveel mogelijk te genieten en leuke dingen te doen zolang het nog kan.
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je flink.🌹
En wat doe je het afscheid nemen nog steeds goed, zo als nu weer met de auto.
Het is allemaal n stukje verwerking.
Nee de feestdagen zullen voor jou niet echt feestdagen zijn . Maar je komt er wel.
Wens je weer sterkte. 🌹en ik blijf je volgen. Klinkt als n dreigement😂maar bedoel het anders.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
02-11-2019 00:06
Wat ben je flink.🌹

Wilde ik ook zeggen, Chris, maar toen dacht ik: klinkt zo kinder-achtig, zo betuttelend.
Maar nu jij het zegt, doe ik het ook: je bent een hele flinke Pink!


chrisjoh schreef:
02-11-2019 00:06
En wat doe je het afscheid nemen nog steeds goed, zo als nu weer met de auto.
Het is allemaal n stukje verwerking.

Vind ik ook hoor, je moet het maar doen: net voor de jaarwisseling horen dat je man begint te hoesten en in augustus al weduwe zijn. Het is niet hetzelfde als een oud kledingstuk wegdoen, dat ben ik 's anderendaags al vergeten, maar dit gaat over mensen en over de impact die dit op hun leven heeft. Misschien komt ze 'op papier' sterker over dan in het dagelijkse leven, maar 'bewondering' is het woord wat in me opkomt als ik de inzendingen van Pink lees.


chrisjoh schreef:
02-11-2019 00:06
en ik blijf je volgen. Klinkt als n dreigement😂

op stalking staan zware straffen!



Pink, hang je het huwelijkslintje niet in je nieuwe auto? Rijdt Edwin altijd met je mee en is hij ook nog eens jouw beschermengel.
Ik wens je er vele veilige kilometers mee en dat het je naar leuke plaatsen mag brengen.
Proficiat met je verjaardag, want waarschijnlijk schrijf ik voordien niet meer.
Sterkte voor een week nadien, zal ook moeilijke dag worden.

Tot de volgende keer, Pink!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pink,

Hoe gaat het met je? Ik wilde je even sterkte wensen nu de dagen korter worden en de nachten langer. En je laten weten dat we aan je denken (nog heel veel meer mensen dan hier meeschrijven!) :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, je berichtje Arnan86!
Het gaat redelijk, ik ben vrijdag jarig, toch wel even moeilijk. Ik zie daar een beetje tegenop, ik ben er nog helemaal niet klaar voor om ouder te worden zonder Edwin. :cry:
Heb nog zitten twijfelen om uit eten te gaan, wat ik altijd met Edwin deed. Maar ik heb besloten om het niet te doen, lekker thuis te blijven met mijn ouders.
Aankomende maandag ga ik weer naar de psycholoog, erg fijn altijd om ernaar toe te gaan en mijn verhaal te doen.

Daarnaast ben ik begonnen met schrijven. Ik ben bezig om het hele ziekteproces op te schrijven, of nouja te typen in mijn geval. :) Naarmate de tijd verstrijkt zullen mijn herinneringen vervagen, dus ik wil nu zo veel mogelijk noteren wat er allemaal gebeurd is. Ik wil later geen dingen vergeten. Ik denk ook dat dit erg goed is voor het verwerkingsproces. De psycholoog zei het laatst ook al dat het goed is als ik ga schrijven, toen was ik er zelf al mee begonnen! Ik noteer ook andere dingen, hoe Edwin en ik deden etc. Ik ben ook bang dat ik dit soort dingen later ga vergeten. Er poppen nu af en toe al dingen in mijn hoofd, herinneringen aan hoe het met Edwin was, waar ik al maanden niet meer aan gedacht heb. Best bizar.

Mammezel, nee ik hang het huwelijkslintje niet in de auto, hij viel helemaal uit elkaar, hij hing aan de buitenspiegel namelijk. Dus hij ligt nu in 3 stukken haha. Ik zal hem bewaren bij de andere spulletjes van Edwin.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk heb je toch een fijne verjaardag.
Heel veel sterkte normaals. :hug:
Alle reacties Link kopieren
PinkWombat schreef:
12-11-2019 22:46
Wat lief, je berichtje Arnan86!
Het gaat redelijk, ik ben vrijdag jarig, toch wel even moeilijk. Ik zie daar een beetje tegenop, ik ben er nog helemaal niet klaar voor om ouder te worden zonder Edwin. :cry:
Heb nog zitten twijfelen om uit eten te gaan, wat ik altijd met Edwin deed. Maar ik heb besloten om het niet te doen, lekker thuis te blijven met mijn ouders.
Aankomende maandag ga ik weer naar de psycholoog, erg fijn altijd om ernaar toe te gaan en mijn verhaal te doen.

Daarnaast ben ik begonnen met schrijven. Ik ben bezig om het hele ziekteproces op te schrijven, of nouja te typen in mijn geval. :) Naarmate de tijd verstrijkt zullen mijn herinneringen vervagen, dus ik wil nu zo veel mogelijk noteren wat er allemaal gebeurd is. Ik wil later geen dingen vergeten. Ik denk ook dat dit erg goed is voor het verwerkingsproces. De psycholoog zei het laatst ook al dat het goed is als ik ga schrijven, toen was ik er zelf al mee begonnen! Ik noteer ook andere dingen, hoe Edwin en ik deden etc. Ik ben ook bang dat ik dit soort dingen later ga vergeten. Er poppen nu af en toe al dingen in mijn hoofd, herinneringen aan hoe het met Edwin was, waar ik al maanden niet meer aan gedacht heb. Best bizar.

Mammezel, nee ik hang het huwelijkslintje niet in de auto, hij viel helemaal uit elkaar, hij hing aan de buitenspiegel namelijk. Dus hij ligt nu in 3 stukken haha. Ik zal hem bewaren bij de andere spulletjes van Edwin.
Oh wat erg... Ik klikte op dit topic en zag dat je eerste bericht al van februari vorig jaar was. Je bent heel sterk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Pink

Je bent een sterke en superlieve meid. Sterkte in deze donkere dagen. Dan is alles anders vind ik altijd. Wens je toch een goede verjaardag. Verder een grote :hug:
Alle reacties Link kopieren
:daisy: Gefeliciteerd met je verjaardag lieve PW :daisy:
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Pink, ik ken je niet maar ik wil je graag feliciteren met je verjaardag. Je verhaal heeft me geraakt. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd lieve Pink. Hoop dat je toch een naar omstandigheden fijne dag hebt gehad.
Al zal het wakker worden vanmorgen vreselijk zijn geweest.
groetjes van mij.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!
Ja, het is een rare dag vandaag. Vorig jaar werd ik ‘s ochtends wakker gezongen door Edwin, en gingen we ‘s avonds lekker uit eten. :heart:
In 2015 en 2016 kreeg ik precies om 00:00 een appje van Edwin om mij te feliciteren. En in 2017 en 2018 lag Edwin naast me in bed.
Nou vannacht om 00:00 was het heel stil op mijn WhatsApp en gisteravond, vannacht en vanmorgen was het ook akelig stil naast me in bed.
Ik kreeg altijd van Edwin een mooi boeket bloemen voor mijn verjaardag (en met Valentijnsdag en ons jubileum). Dus ik heb vanochtend een bosje bloemen voor mezelf gekocht, nu Edwin dat niet meer kan doen.
Voor de rest gewerkt vandaag en vanavond bij mijn ouders gegeten. Gelukkig is deze dag bijna voorbij.
Het is een raar idee dat ik steeds dichter naar zijn leeftijd toe kruip. Het zal nog wel even duren voordat ik zijn leeftijd bereik, maar het leeftijdsverschil zal met de jaren kleiner worden, dat vind ik wel moeilijk.

Ik heb vandaag een verjaardagsactie opgericht op Facebook, dat je geld kan vragen voor een goed doel. Heb uiteraard kwf gekozen en mensen hebben al € 80,00 gedoneerd, helemaal super!
Voor gisteren nog een dikke (Belgische) verjaardagskus.

Die eerste verjaardag zonder jouw schat is (gelukkig) alweer voorbij. En nu komt de verjaardag van Edwin eraan, maar hij mag het niet meer worden. En dat er een jaar geleden nog niks aan de hand was! Het leven kan er in korte tijd helemaal anders uitzien.

Tot de volgende keer, Pink, ik bewonder jou!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je schrijft Pink! Kan me inderdaad voorstellen dat dat heel erg helpt bij het verwerken en bij het onthouden. Goed dat je zelf bloemen gekocht hebt, en tegelijk zo verdrietig dat het nodig was :there:

Het lijkt me een verschrikkelijk besef dat je steeds dichter bij zijn leeftijd zult komen. Aan de andere kant komt met het verstrijken van die jaren ook het verstrijken van de pijn. En misschien heb je tegen de tijd dat je zijn leeftijd bereikt hebt, wel alleen nog maar heel mooie gevoelens erbij, alleen maar liefde en mooie herinneringen en niet meer zoveel pijn. Dat gun ik je tenminste.
Pink,al heb ik allang niet meer gereageerd zo wil ik je laten weten dat ik vaak aan je denk en bewondering voor je heb. Ik kom een andere keer uitgebreider reageren. :hug:
Pink,ik kan me voorstellen dat je verjaardag raar zonder Edwin was en dat je hem erg mist. Zeker een moeilijk besef nu je steeds dichter bij zijn leeftijd komt! Fijn dat je voor jezelf een bos bloemen hebt gekocht en dat je bij je ouders hebt kunnen eten! En ook goed dat je van je afschrijft! Is dagboek schrijven evtl. een idee voor je? Dat doe ik soms. Ik schrijf wat ik zoal meemaak of vandaag heb gedaan etc.. Ook vaak leuk om terug te lezen.

Mammezel,wat fijn om weer van je lezen! Hoe gaat het met je?
Hoy, Geraldine, wat lief dat je vraagt hoe het met me gaat. Not too bad, zegt men in Engeland geloof ik. Dus zeg ik dat ook. En ik hoop van jou hetzelfde. Het moeten voor mij niet de grote hoogtes zijn, gewoon goed, daar teken ik voor.

En onze Pink, hoe stelt die het? Ben je al meer aan het werken of zit je nog steeds in verlaagd regime?

Vandaag 1 december, moeilijke maand voor jou neem ik aan. Gezelligheid en warme winteravonden zonder jouw man. Plus dat het een jaar geleden is dat de eerste tekenen van Edwins slechte gezondheid boven kwamen. Maar (gelukkig) wisten jullie toen nog niet waar jullie voor stonden. Ga je toch een beetje kerstsfeer in huis halen, Pink. Of laat je het dit jaar stilletjes aan je voorbijgaan?

Ik wens nu al iedereen die hier meeleest en schrijft, een leuke decembermaand en aan wie verdriet heeft om een verloren geliefde: oprecht sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Is alweer tijdje geleden dat ik geschreven heb. Lief dat jullie nog altijd aan me denken.
Ik werk nog steeds niet full time, werk nog een uur minder per dag. Denk dat ik vanaf januari full time weer werk, zal wel even wennen zijn denk ik zo.
Een dagboek, niet echt over nagedacht maar het zou misschien wel iets kunnen zijn ja.

Geen idee of ik het al geschreven had, maar Edwin zou 22 november 46 jaar zijn geworden, er zat precies een week tussen onze verjaardagen in. Ik heb deze dag heel fijn in kunnen vullen. ‘s Ochtends ben ik met mijn ouders en schoonzus naar mijn schoonvader geweest. Hij woont sinds 21 november in een verzorgingshuis en hij zit daar helemaal op zijn plekje gelukkig.
Ik had nog een bonnetje liggen voor een gratis appeltaart dus die heb ik ‘s ochtends opgehaald en op Edwin zijn verjaardag hebben we lekker een stukje appeltaart gegeten. Edwin was dol op appeltaart. ‘s Middags ben ik een middagje weggeweest met mijn schoonzus, beetje gewinkeld. En ‘s avonds ben ik uit eten geweest met mijn ouders en schoonzus. Edwin en ik hadden een diner bon gekregen van een zakenrelatie van Edwin voor onze bruiloft. Helaas hebben we die niet meer kunnen gebruiken dus ik vond het heel toepasselijk om daar op zijn verjaardag van uit eten te gaan, dus dat hebben we gedaan! Ik denk dat Edwin het ook heel mooi had gevonden hoe we het op deze manier gedaan hebben.

En ja het is december. Het liefst zou ik de hele maand willen overslaan. Maar nu je langzaam om je heen alles kerstig ziet worden krijg ik er wel een beetje zin in. Ik wil zeker wel gezelligheid in huis halen. Komend weekend wil ik een kerstboom kopen, niet zo’n grote hoor, kleiner dan wat we altijd hadden. Edwin vond echte kerstbomen veel leuker dus ik wil een echte boom halen en die dan naast de urn neerzetten. Ook wil ik de kerstspulletjes neerzetten in huis die we samen gekocht hebben. Zo is hij er toch een beetje bij. :heart:

En inderdaad, eind van deze maand begon het precies een jaar geleden, toen nog niet wetende wat ons allemaal te wachten zou staan. Bizar zeg. Heb het idee dat ik soms nog steeds in een roes zit, het afgelopen jaar is echt aan mij voorbij gegaan. Kan niet geloven dat we alweer in december zitten en het jaar bijna voorbij is.

Morgenavond ga ik trouwens wat bijzonders doen vind ik zelf. Mijn moeder vond nog een diner bon, geldig tot en met 22 december 2019. Ik kan me herinneren dat Edwin die gekocht had voor mijn ouders met kerst vorig jaar. Er zit een boekje bij met restaurants in de omgeving waar Edwin en ik woonden. Dus hij is in de plaats gekocht waar wij gewoond hebben en ik heb hem zeker niet gekocht dus we kunnen wel met overtuiging zeggen dat Edwin die gekocht heeft. Morgen gaan mijn ouders en ik daarvan eten in een restaurant waar Edwin en ik graag nog eens naartoe wilden. Hoe bijzonder is dat? Edwin is een paar maanden overleden en toch beïnvloed hij ons op deze manier. Alsof hij er toch een beetje bij is. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pink, fijn dat je met je naasten nog allerlei herinneringen aan Edwin op kunt halen, en jullie tradities voortzetten.
De “feest”dagen zullen wel heftig zijn dit jaar, ik hoop dat je die ook bij je naasten door kunt brengen.
Of misschien zit je dan juist liever alleen thuis. Doen waar je je op dat moment het beste bij vult.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet uit te leggen.waarom je op dit moment even niet lacht.
Ik geef je n knuffel ❤️ In de hoop dat het je pijn iets verzacht. .liefs.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Sterkte deze dagen.
mopje74 wijzigde dit bericht op 15-12-2019 12:52
97.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte deze dagen!
Ik denk aan je lieve Pink :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lieve Pink

Volgende week is het kerstmis en de week erop al weer oud en nieuw. Net als veel anderen denk ik aan je. Hoop dat je die feestdagen ondanks je verdriet toch een beetje mooi kunt “door komen”. Maar als ik lees hoe je de recente verjaardagen hebt beleefd, dan heb ik er alle vertrouwen in. Sterkte voor de momenten dat je dat nodig hebt.

Veel liefs en grote :hug:
"Eerste kerstdag werd mijn vriend verkouden" en nu leeft Edwin al bijna een half jaar niet meer, maar wel - samen met jou - in onze harten.
Lieve Pink, misschien voel jij niet hoe diep het allemaal bij ons zit, maar we zijn niet alleen van jou, maar DOOR jou, ook van Edwin beginnen houden. Neen, die Edwin is nog lang niet dood, dat is ie pas als ie vergeten is, als er niet meer over wordt gepraat. En jij hebt er toch maar lekker voor gezorgd dat - alhoewel we noch jou, noch hem kennen/kenden - het lijkt of hij een beetje bij ons leven hoort.
Wat is er mooier dan dat voor iemand die té vroeg is overleden.

Misschien wordt 1ste kerstdag moeilijk voor jou, alhoewel jij dat altijd wel een beetje weet om te buigen. De zwartste wolk daar komt bij jou toch nog een klein wit randje rond, Pink. Niemand weet het exact, maar ik denk dat er best wat mensen zijn die zich aan jouw teksten optrekken en moed halen uit hoe jij het doet en ziet.

Beleef Kerst zoals het gaat, de mooiste ster uit jouw kleine kerstboompje heet Edwin en het licht dat van die ster weerkaatst is een teken van Edwin aan jou!

Vredige dagen (voor iedereen trouwens) en warme wensen voor 2020!

Jullie toegenegen, Mammezel
Ik denk aan je lieve Pink en vooral met deze dagen. Je bent een fantastisch en goed mens en er zijn veel mensen die om je geven. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven