Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Sterkte ermee, ik hoop dat je veel steun in je omgeving hebt. Kanker sucks
Wel fijn dat er zo snel actie wordt ondernomen.

Mocht je behoefte hebben aan psychosociale hulp, weet dan dat die voorhanden is.

http://www.menzis.nl/web/ ... ndersteuningBijKanker.htm
Lieve Lama, vreselijk nieuws. Probeer het toch zo positief mogelijk te benaderen; je hebt weliswaar longkanker, maar het is nog niet uitgezaaid naar belangrijke organen. Dat is heel positief. Als het nog beperkt is tot de long zelf, dan heb je heel goede kansen. Ik ken iemand die dit ook had jarene] geleden en bij hem hebben ze een long verwijderd. Die man is toen gestopt met roken en is nog steeds gezond. Hij kan alles weer.

Zit het wel in je hersenen, dan is het niet meer te behandelen zoals je zelf ook al schreef. En zo iemand ken ik helaas ook. Dat was kleincellige longkanker en toen hij klachten kreeg, was het al veel te laat. Volgens de artsen had het allemaal maar krap zes maanden geduurd van ontstaan van de tumor tot de diagnose.

Dus het klinkt mss raar om te zeggen dat je positief moet proberen te blijven, maar naar omstandigheden is het vrij positief nieuws. Al begrijp ik 100% hoe dit inslaat als een bom natuurlijk. Je hebt nog heel veel kansen.

Ik wens je alle sterkte en gezondheid!
Helen downing institute

http://www.hdi.nl/
Een hele dikke knuffel.

"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dubbel
Jeetje Lama, wat heftig. En dan ook nog gaan werken....

Let je goed op jezelf zodat je niet later een heftige klap krijgt.

Veel sterkte met de onderzoeken en de behandeling(en). Ik duim voor de meest "positieve" optie in deze. Dat alles schoon is voor de rest en ze het met een operatie weg kunnen nemen.

voor in je doosje.
Jee Lamaatje, dus toch...

Ben even helemaal ondersteboven van het feit dat je wél longkanker hebt. Sorry, weet even niets te zeggen wat de klap voor jou minder erg kan maken op het moment. Het is gewoon zwaar KUT, KUT!

Doe wat goed voor je voelt om te doen, ook al is dat een heel bos met bomen omzagen en verhakken tot splinters: who cares, als het je maar enigszins helpt om de zaak te handlen.

Ik wil je niet overvoeren met, goed bedoelde, tips waar je misschien helemaal niet op zit te wachten. Mocht je graag tips etc willen schroom dan niet dit aan ons te vragen, we willen je graag helpen in de strijd.

Dit is voor de andere meiden vast heel confronterend nu het zeker is dat je longkanker hebt.

Voor jullie allemaal een hele dikke kus van mij.

Gelukkig is het nog niet helemaal hopeloos
Lama wat een aanslag op je leven geeft zo'n bericht.

Ben erg blij voor er geen metastasen in hersenen en lever zitten, dat maakt enorm uit qua prognose zoals je al schreef.

Heftige tijden komen er nu aan maar ik geloof dat je aardig strijdlustig bent dus beat the crap out of deze kanker.

Heel, heel veel sterkte gewenst!
Lamaatje... ik weet niet wat ik schrijven moet. Als ik schrijf wat ik denk, komen er alleen maar scheldwoorden uit mijn toetsenbord.
Ga in therapie!
Jeetje Lamaa, net als Dubio weet ik eigenlijk niet wat ik moet schrijven.

Wat een verschrikkelijk nieuws.
Lama, geen woorden voor. Wat erg voor je. Ondanks dat het zelf al dacht, kan ik me voorstellen dat je toch totaal overdonderd bent door deze diagnose. Ik hoop en duim ontzettend hard voor je dat je de behandeling aanslaat en dat je geneest.

Denk aan je en x 1000. Heel veel sterkte de komende tijd!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik te horen kreeg dat ik kanker had. Ik was 20 en bleek leukemie te hebben. Is nu 2,5 jaar geleden en ik ben inmiddels kankervrij, alleen wel voorgoed gehandicapt door vele fouten en behandelingen...

Ga me nu pas beseffen wat ik allemaal heb meegemaakt en hoe erg het was.

Grote tip: kom voor jezelf op. Artsen hebben alles al vaker gezien en denderen nogal snel over je heen, maar spreek alles uit en kies voor waar JIJ je goed bij voelt. Het gaat hier om JOU, voel je NOOIT bezwaard je mening uit te spreken, tegen wie dan ook. Ze krijgen er goed voor betaald om voor jou te zorgen, het voelt wel alsof je mensen lastigvalt of dat je maar gewoon moet doen wat zij zeggen maar dat is echt niet zo. Ik heb me lang als een mak lammetje gedragen maar als ik niet voor mezelf was opgekomen was ik nu dood. Hou alles in de gaten, neem niks zomaar aan. (Dat klinkt wel heel paranoïde maar iedereen maakt fouten, ook al hebben ze het beste met je voor.) Neem hulp van je vrienden en familie aan als het aangeboden wordt, ze zijn blij dat ze wat voor je kunnen doen.

Het beste advies wat ik kan geven is je komt daar voor jezelf en om beter te worden, niet om vrienden te maken. Spreek je ALTIJD uit!

Heel veel sterkte, zorg ervoor dat je krijgt wat je nodig hebt! Dikke knuffel
Ik hoop echt dat je beter wordt Lama. Ik denk dat je nu nog zit met ongeloof. Het besef is er nog niet doordat je nog veel dingen gewoon kan doen. Echt heet veel sterkte vrouwtje.

HDI is inderdaad een goede tip. Ben ik donateur van.
No love without lost
Geen aanvullende woorden op wat de rest van de mensen boven mij al hebben gezegd, maar wel wil ik laten weten dat ik aan je denk. Ik wens je heel veel sterkte, er zal zoveel op je af komen. En je wordt vast geleefd door de onderzoeken en straks de behandelingen, dat het besef voor je gevoel met vertraging komt. Knuffel!
Hallo Lama,

Jij gaat nu door de zelde molen als mijn vader.

Die heeft ook precies de zelfde ellende.

Blijf positief, en ik hoop te lezen dat je super snel weer helemaal op en top gezond bent.

Sorry als ik tactloos over kan komen.
Wat erg

Heel veel sterkte met alle onderzoeken en behandelingen.
Oh Lama, wat klote zeg! Wel blij dat je lever en hoofd schoon zijn.

Heel erg veel sterkte de komende tijd, ik denk aan je!!

(ik moet woensdag de scan in)
Heel veel sterke lama, je komt zo flink over.

Ook voor jouw isabon
Ha Lama,

Las 't. Allemaal. Klote. Allemaal.

...............................

queen of swords

Stay GOLD, Queen!
Jij ook veel sterkte, Isabon!
Ga in therapie!
quote:isabon schreef op 12 maart 2013 @ 01:36:

Oh Lama, wat klote zeg! Wel blij dat je lever en hoofd schoon zijn.

Heel erg veel sterkte de komende tijd, ik denk aan je!!

(ik moet woensdag de scan in)Hey Isabon, fijn dat ik wat van je lees. Ik was al bang dat je geen zin meer had om te schrijven. Hou vol meid.
odi et amo
Hé Lamaatje, hoe gaat het met je vandaag? Heb je een beetje kunnen slapen?
Ga in therapie!
@ Isabon ook jij heel veel sterkte gewenst, je kent me wel niet hier op het forum maar lees nu wel mee met dit topic. Ik vind jullie zo onwijs sterk overkomen , heb diep respect voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven