Gezondheid alle pijlers

Waarschijnlijk wéér blaasonsteking, 3e x sinds eind mei!

30-06-2010 03:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het is denk ik weer zo ver als ik naar mijn lijf luister..

Sinds eind mei heb ik 2 blaasonstekingen gehad. En nu verteld mijn lijf dat ik er weer 1 heb. Ik word er zo moedeloos van. Constant een geirriteerd gevoel in mijn blaas en urineweg, pijn bij het uitplassen, veel drang/druk van mijn blaas.

Ik snap er niks van wat ik allemaal doe ter voorkoming van een blaasontsteking:

- Direct plassen na de sex (heb nu een auto ongeluk gehad dus dat was bijna niet aan de orde wel orale seks ontvangen en ook daarna meteen geplast)

- Voor en Na de seks spoel ik met lauw water om het schoon te houden.

- Ik drink zeker 2/3 liter water per dag.

- Ik slik als onderhoud cranberry pillen en vit. C

Nu heb ik D-mannose besteld en ga hier morgen mee beginnen (mocht deze eventuele onsteking van e coli afkomstig zijn.)

Ik gebruik nu bruistabletten a 1000 mg van roter en gebruik nu een kuurtje van blasecare (met cranberry en d-mannose).

Morgen maar weer in een potje piesen en naar de HA..

Zijn er hier nog meer meiden/vrouwen die hier een periode erg veel last van gehad hebben en wat wat bij jullie waarschijnlijk de oorzaak? Ik ben sinds begin maart seksueel actief wellicht dat het hem daar in zit? Bestaat er ook iets als teveel seks? ene week is het 7x andere week 15x maar dat laatste is wel een uitzondering hoor.

Zou het erg fijn vinden om verhalen van ''lot''genoten te lezen
Ja, daar ben ik wel bekend mee, net als zovele vrouwen.

Er is inderdaad een verband met seks en in de medische wereld noemen ze dit Honeymoon Cystitis, omdat het vaak (niet altijd) optreedt als je seksueel actief wordt, na dat langere tijd niet geweest te zijn.

Je bent goed bezig met het plassen en wassen na de seks. Let erop dat je ook het laatste beetje urine uitplast, dus blijf nog even zitten als je klaar bent en probeer ook het laatste restje eruit te plassen.

Vitamine C en cranberry, heel goed allemaal...maar puur preventief (in het deel van de wereld waar ik woon drinken we kokoswater, bushmedicine met hetzelfde doel). Blaasontsteking is een bacteriele infectie, dus wat je nodig hebt is een straffe antibioticakuur, misschien meerdere achter elkaar. Zelf ben ik er met het middel Amoxilline uiteindelijk wel vanaf gekomen, maar dat ligt aan het type bacterien en de eventuele resistentie tegen de diverse antibiotica.

Laat de HA je urine wel regelmatig checken om te kijken of het schoon is? Urine hoort steriel te zijn namelijk, dus als er bacterien inzitten is dat niet goed. Dan heb je een nieuwe antibioticakuur nodig, anders kan het mogelijk ook nog nierbekkenontsteking veroorzaken.

Sterkte ermee, je bent zeker niet de enige hoor!
Hier nog iemand die al de hele nacht wakker is door wéér zo'n stomme blaasontsteking. Voor mij de derde keer in 2,5 maand. Wordt er echt gek van! Werd vannacht wakker om 01.00u en ben al vanaf die tijd wakker. Had gelukkig nog een antibioticakuurtje liggen (nitro), het wordt al wat draaglijker..maar zodra ik weer ga liggen wordt het erg gevoelig. Ben dus maar met laptop en al naar de bank verhuisd. Over 2uurtjes gaat m'n wekker. Boehoe.
Heb het al vaker geschreven, maar bij mij heeft Popurine van Bloem heel erg goed geholpen. Dit reinigt je blaas extra. Ik had 1 keer in de maand blaasontsteking, door het gebruik van Popurine werd dat een stuk minder.

Gek genoeg heb ik sinds ik 2 jaar geleden een blindedarmontsteking heb gehad nooit meer blaasontsteking gehad en een collegaatje heeft precies hetzelfde.
Ik heb ook een tijdlang heel veel blaasontsteking en nierbekkenonsteking gehad. Na acht antibioticakuren binnen een jaar tijd, moest ik van de ha toch naar de uroloog toe. Na onderzoek bleek dat de doorsnede van mijn plasbuis te nauw was, en die kon gelijk iets opgerekt worden. Daarna nooit meer last van gehad, want de laatste keer is al weer 12 jaar geleden... Zo blij mee, want het vergalde voor mij heel veel en was ook heel pijnlijk.
Even bloed laten prikken en je urine op de kweek laten zetten, misschien komt daar iets uit.

Ik heb 2 keer een blaasontsteking gehad achter elkaar,2 keer AB gekregen van de huisarts. Daarnaast slik ik elke dag ook een vitmamine C 1000mg, dat helpt wel. Heb het sindsdien niet meer gehad.
Heb ook regelmatig een blaasonsteking gehad en veel pijn in de onderbuik. Werd er gek van. Bleek na een jaar toen ik met spoed naar het ziekenhuis moest dat ik een darmonsteking had en volgens de gynacoloog ligt het allemaal zo nauw bij elkaar dat daar ook ie blaasonsteking vandaan kan komen. Gewoon ook ff bloed laten prikken, dan weet je in ieder geval dat er verder wel/geen ontstekingen meer in je lichaam zijn.

Succes
vraag eens andere antibiotica aan de dokter. Ik had met mijn blaasonstekingen een soort antibiotica waar ik niet op reageerde. Andere soort werkte direct.
Ik heb tot 2x toe 3 of 4 maal achter elkaar een blaasontsteking gehad. Je begint geloof ik altijd met een antibioticakuur van 5 dagen en dat is voor mijn lichaam blijkbaar te weinig.

Met HA afgesproken dat ik de volgende keer direct een kuur van min 7 dagen voorgeschreven zou krijgen, en toen was ik er wel in 1x vanaf. Dus mss is dat nog een optie?

Verder:

-geen syntetisch ondergoed (zeker niet met dit weer)

-geen strakke broeken (je urinebuis moet niet "knakken" want bij die knik blijven bacterieën acher)
Ik heb, tot begin dit jaar, elke 6 weken een AB kuur geslikt ivm blaasontstekingen. Leek mij niet goed, dus ik heb om een doorverwijzing gevraagd. Bij mij bleek mijn urinebuit te krap en deze hebben ze wijder gemaakt. Sinds maart geen last meer gehad
Goed uitplassen en niet te vaak naar de wc gaan!
Ik had vorig jaar 3x blaasontsteking achter elkaar. Tips van uroloog; Gebruik zo weinig mogelijk tampons! BO kwam inderdaad vaak na menstruatie. En toen geen last meer gehad.

Als ik wel weer BO had gekregen had ik trouwens van de Uroloog een inenting gekregen. Hier in Duitsland is dat normaal. Ze enten je liever in dan dat je 8x per jaar anti biotica slikt. Informeer eens of dat mogelijk is in NL.
Familie vrouwenkwaaltje hier .Urinebuis wijder gemaakt,maar nog steeds regelmatig een blaasontsteking .Nu 4 maanden geen last gehad.Drink veel water en gebruik vit c en cranberry.Al jaren eigenlijk .

Merk dat als mijn ontlasting regelmatig is en zacht, ik minder blaasontstekingen heb[vaak obstipatie]. Dus aan de Yakult ed .

anoniempje:waarom niet te vaak naar de wc gaan ??
Wat fijn om herkenning te lezen. Word er vervelend van iedere x is het week raak. Heb nu met mijn vriend zoiezo afgesproken dat we de gemeenschap gaan verlagen na een 4 x per week. Iedere keer die nare blaasontstekingen trek ik ook niet.

Ik zie dat sommige een te nauwe urineweg hebben gehad, heb je hier dan niet al sinds je kinderjaren last van gehad?
Condoom gebruiken tijdens seks? Ik zou er de seks niet voor willen verminderen..
ja klopt condooom, dat zei uroloog ook, niet zo fijn als je in een lange relatie zit, maar wel het proberen waard
Zouden condooms echt helpen? Want mijn vriend is echt erg schoon op zichzelf (gaat het liefst 3x per dag onder de douche, vind ik zelf wat overdreven ).

Ik bedoel het lijkt me als het de e coli bacterie is dat het komt tijdens de vrijpartij. Dan zou met of zonder condoom niet zoveel uit moeten maken toch? Maar goed misschien toch de tip proberen (ben bereid alles aan te pakken).
Ook ik heb ruime ervaring in blaasontstekingen. Het kan samenhangen met seks, maar hoeft absoluut niet hoor. Een andere kuur proberen is een goede optie, en anders een verwijzing vragen voor een uroloog. Het kan nl ook zo zijn dat je denkt dat je goed uitplast, maar dat dat niet het geval is. Dat zou bijvoorbeeld met andere medicijnen weer opgelost kunnen worden.

Verder juist wel regelmatig naar de wc gaan hoor, want hoe korter je urine in je blaas zit, hoe minder kans er is dat er bacterien in ontwikkelen.
En even laten checken bij Uroloog. Misschien zit er iets in je blaas wat er niet hoort.
Als je te vaak gaat plas je minder goed uit. Je blaas wordt lui.. Maar ook niet onnodig lang ophouden natuurlijk: gewoon gaan als je voelt dat je moet (en niet elk half uur oid).
Vanochtend heeft mijn vriend de urine weggebracht (had weer een flinke opleving vanochtend na een paar uur werd dit wat minder gelukkig! Ik omschreef het als het gevoel hebben van scheermesjes piesen )

Hij zei dat de assistente er naar keek en zei '' oke, dit is niet goed ik zie het al'' en heb weer een kuur van nitrofurant. Dit x voor 7 dagen.
quote:anoniempje85 schreef op 01 juli 2010 @ 01:10:

Als je te vaak gaat plas je minder goed uit. Je blaas wordt lui.. Maar ook niet onnodig lang ophouden natuurlijk: gewoon gaan als je voelt dat je moet (en niet elk half uur oid).Je blaas word juist lui als je te weinig naar de wc gaat, hij rekt dan enorm uit en kan soms wel hoeveelheden tot anderhalve liter hebben. Je kan het zien als een uitgelubberde ballon, de rek gaat eruit. Als dat gebeurt kan je blaas dus minder goed samentrekken en blijven er restjes achter, waardoor je dus weer sneller een blaasontsteking krijgt. (ervaringsdeskundig, heb dit probleem al een tijdje en sinds een half jaar zelfs in het bezit van een neurostim voor dit probleem )
Heb een paar keer blaasontsteking gehad, 2x in het buitenland, 1x in NL. Momenteel hangt het er weer tegen aan, heb urine laten onderzoeken en het is nog geen ontsteking, maar het zou er aan kunnen komen. Moest veel drinken en hopen dat ik het er dan uitplas. Pas als ik koorts heb moet ik maar even terugkomen. Maar de vorige keren had ik geen koorts od. Is het logisch dat blaasontstekingen met koorts gepaard gaan, of is dat alleen als 'ie in een ver stadium is?
Ik heb vaker blaasontsteking omdat mijn blaas zich niet altijd goed legt. Veel spanning in de bekkenbodem (stress) helpt ook niet. Maar sindsdien ik preventief d-mannose slik (elke keer direct na de seks) heb ik geen één meer gehad.
eh sorry, 'legt' moet zijn 'leegt'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven