wachttijd hernia operatie

vrijdag 11 december 2009 om 20:28
mijn man staat op de wachtlijst voor een hernia operatie. begin november is hij voor een second opinion geweest en werd meteen op de lijst gezet, het zou 4 tot 6 weken wachttijd zijn.
Een week voor de operatie word hij gebeld.
Hij word geopereerd in het slotervaart in amsterdam en we hebben al een aantal keer gebeld maar verder dan " 3e week december of 1e week januari" komen ze niet.
Ik snap dat er wachtlijsten zijn en nu met de feestdagen schiet het ook niet erg op.
Maar ja 3e week december hadden ze eigelijk al moeten bellen.
Iemand ervaring met het slotervaart zh wat betreft deze wachtlijsten? Komt het ook wel voor dat ze korter dan een week bellen en opereren ze wel een aantal dagen voor de kerst?
Het ziekenhuis zelf is nogal vaag en zuinig met antwoorden
Een week voor de operatie word hij gebeld.
Hij word geopereerd in het slotervaart in amsterdam en we hebben al een aantal keer gebeld maar verder dan " 3e week december of 1e week januari" komen ze niet.
Ik snap dat er wachtlijsten zijn en nu met de feestdagen schiet het ook niet erg op.
Maar ja 3e week december hadden ze eigelijk al moeten bellen.
Iemand ervaring met het slotervaart zh wat betreft deze wachtlijsten? Komt het ook wel voor dat ze korter dan een week bellen en opereren ze wel een aantal dagen voor de kerst?
Het ziekenhuis zelf is nogal vaag en zuinig met antwoorden
vrijdag 11 december 2009 om 21:02
Ik ben ruim 2 jaar geleden in het Slotervaart geopereerd aan een nekhernia. De chirurg vond het ernstige spoed, omdat mijn ruggenmerg ernstig bekneld zat en er behoorlijk risico was op blijvende schade. Dus niks wachtlijst, binnen twee weken was ik geopereerd.
Niet dat je daar verder wat aan hebt natuurlijk, want ik weet dus niets van wachtlijsten.
Vond die chirurg een eikel, maar hij heeft wel goed werk afgeleverd en daar gaat het uiteindelijk om.
Niet dat je daar verder wat aan hebt natuurlijk, want ik weet dus niets van wachtlijsten.
Vond die chirurg een eikel, maar hij heeft wel goed werk afgeleverd en daar gaat het uiteindelijk om.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 11 december 2009 om 22:03
solomio mijn man is geen spoed, ook al loopt hij al een jaar met deze hernia rond. Veel last van zn been (tintelingen) en uiteraard van zn rug maar niet zoals bij jo kans op blijvende schade als ze nu niks doen zeg maar.
en de indicatie was 4-6 weken, toch wel frustrerend als die 6 weken dan om zijn
en de indicatie was 4-6 weken, toch wel frustrerend als die 6 weken dan om zijn
zaterdag 12 december 2009 om 09:01
Mijn moeder is geopereerd aan een hernia. Niet in dat ziekhuis maar wel ervaringen met wachtlijsten.
Er werd haar gezegd dat ze over 6 weken geopereerd zou worden. Precies is de week dat ze op vankantie zouden gaan. Dus vakantie afgelast want je weet nooit wanneer ze bellen en dan word je dus binnen 3 dagen geopereerd. Werd er gezegd. Nou 6 weken later, nog niets. Wachten, wachten. Geen idee hoe lang maar wel dat we allemaal hebben gebaald dat we de vakantie hebben afgezegd terwijl ze toch niet werd geopereerd op dat moment. Zijn denk ik zon 3 a 4 weken nog overheen gegaan. Vanaf het moment van de oproep ging alles heel snel en een week later was ze al geopereerd en herstellende.
Er werd haar gezegd dat ze over 6 weken geopereerd zou worden. Precies is de week dat ze op vankantie zouden gaan. Dus vakantie afgelast want je weet nooit wanneer ze bellen en dan word je dus binnen 3 dagen geopereerd. Werd er gezegd. Nou 6 weken later, nog niets. Wachten, wachten. Geen idee hoe lang maar wel dat we allemaal hebben gebaald dat we de vakantie hebben afgezegd terwijl ze toch niet werd geopereerd op dat moment. Zijn denk ik zon 3 a 4 weken nog overheen gegaan. Vanaf het moment van de oproep ging alles heel snel en een week later was ze al geopereerd en herstellende.
zaterdag 12 december 2009 om 09:04

zaterdag 12 december 2009 om 21:01
kloontje nou eigelijk hadden we ons vanaf begin november ingesteld op december omdat het dus 4-6 weken wachttijd zou zijn.
Maar ja, nu gaan we voor het gemak maar uit van januari.
Maar ja man heeft behoorlijk last dus het wachten is gewoon heel vervelend.
Bedankt voor je info in ieder geval.
Hoe is je moeder geopereerd? Met incissie of endoscopisch? Of wellicht ook MTD? Dat krijgt mij man.
Ze verwachten wel snel herstel, zo te lezen was dat bij je moeder ook zo?
Maar ja, nu gaan we voor het gemak maar uit van januari.
Maar ja man heeft behoorlijk last dus het wachten is gewoon heel vervelend.
Bedankt voor je info in ieder geval.
Hoe is je moeder geopereerd? Met incissie of endoscopisch? Of wellicht ook MTD? Dat krijgt mij man.
Ze verwachten wel snel herstel, zo te lezen was dat bij je moeder ook zo?