Gezondheid alle pijlers

wakker worden van bijna stikken in slaap

19-03-2013 11:58 11 berichten
hallo allemaal!

Ik lag vannacht lekker op mijn buik te slapen. Ineens werd ik wakker en kon niet meer ademhalen. Ik schoot overeind en het bleef nog een aantal seconden (lijkt waarschijnlijk langer dan het is) aanhouden. Daarna kon ik weer normaal ademhalen en ben ik weer gaan slapen. In mijn herinnering droomde ik nergens over.

Verder is mijn temperatuur wat verhoogd. Het is nu een beetje tussen de 37,5 en de 38,3. En ik voel me sinds gisteren ook raar. Maar gezien ik altijd veel psychische klachten heb, kan het ook daaraan liggen. Maar ik voel me momenteel psychisch eigenlijk wel behoorlijk goed. Maar je weet dat natuurlijk nooit.

wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Op je buik slapen. Lag je misschien te ver in je kussen? Of had je de dekens over je hoofd waardoor er te weinig zuurstof binnen kwam?

Het kan van alles zijn. Fijn dat je lijf je heeft gered door wakker te worden en je daarmee weer kon ademhalen.

Rustig aan, niet teveel over piekeren.
Slaapapneu, google daar eens op
Klinkt als slaap apneu. Snurk je ook?
Slaap apneu of hyperventilatie.
ik lees over slaapapneu en heb maar weinig van de symptonen. Af en toe snurk ik licht maar dan ben ik meetal verkouden ofzo. Bovendien kan ik overdag juist niet goed in slaap komen.

Kan je ook hyperventilatie s nachts hebben dan? Dan lig je toch lekker te relaxen? Ik ben momenteel niet gestressed eigenlijk en had een rustige dag gehad. Maar voelde me wel raar. En had dus verhoging. Maar kan alsnog natuurlijk.
Ik heb dit sowieso 1 keer gehad, nadat ik was aangereden door een auto. Ging heel zachtjes, de auto duwde me gewoon om, dus er was helemaal niks aan de hand qua letsel. Maar toch, die nacht werd ik wakker omdat ik het gevoel had dat ik stikte.

Ik heb ook eens een ademstilstand gehad (bij bewustzijn). Heel eng!
@truffelmaffie. Wat eng! heb je daar nog een dokter over gesproken ofzo?
@truffelmaffia. Wat eng! Heb je daar ook nog een dokter over gesproken ofzo?
Ik heb dat ook wel eens gehad choco, misschien 4x in m'n leven, Maar dan wordt je echt wakker en moet je moeite doen om adem binnen te halen. Doodeng, maar meer ook niet. Wat het is weet ik ook niet, maar je schrikt je rot.
Ja, heb ik een poosje geleden ook gehad. Ik werd wakker en hapte naar lucht, kwam niet binnen. Ik snakte echt naar adem. Het leek of mijn keel dicht zat.Mijn vriend werd ook meteen wakker omdat ik zo abrupt omhoog ging zitten en echt snakte naar adem.

Voor mijn gevoel duurde het echt lang voordat ik weer adem kreeg. Doodeng. Na die tijd nog 1 keer gehad toen ik in de stoel in slaap viel, he zelfde verhaal weer naar adem snakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven