Gezondheid alle pijlers

Warmtepleister doet niks

03-03-2014 20:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ivm lage rugpijn (chronisch) die erger wordt bij kou wilde ik warmtepleisters gaan gebruiken. Ik heb nu twee van die pakjes bij de action gekocht voor op de huid. Vanmiddag erop geplakt maar ik voel niets!

Op internet vind ik geen artikelen hierover maar ik vraag me af of ik iets verkeerd doe of er iets anders aan de hand is.. Wie heeft dezelfde ervaring? (Ik heb al voldoende ervaringen gelezen van mensen bij wie het wel werkt en ben dus op zoek naar ervaringen zoals die van mij.)

Alvast bedankt.
Werken bij mij ook niet.

Fysio zegt dat heet douchen meer effect heeft, omdat de warmte van het water dieper in de huid dringt dan de warmtepleisters doen.
Huts!
En als je de 'echte' neemt? Van bengai ofzoiets? Die heb ik wel eens geprobeerd en waren voor mij zelfs te heftig.
Mijn moeder heeft regelmatig last van rugpijn en zij heeft verschillende merken pleisters geprobeerd en er is echt verschil te merken. Misschien bij Kruidvat toch een van de bekendere merken proberen? (Neem aan dat je het ook op de huid plakt, mits je jonger bent dan 50 jaar en geen diabetes hebt)?
Je moet die andere nemen van de Action, die je op kleding moet plakken. Het zijn bruine pakjes waar er vier inzitten. Ik plak ze op een onderhemdje. Werkt echt prima!
Bedankt al voor alle tips en fij te horen dat ik niet de enige ben. Ik zal eerst die andere van de action proberen en anders iets van het kruidvat (ben jonger dan 50 en heb geen suikerziekte dus dat moet kunnen).

Douchen werkt bij mij niet echt en een bad is geen optie. Heb wel een bad maar kom mn bad niet meer uit als mn spieren ontspannen zijn (lang verhaal). Ben soms al aan de morfine (op hele slechte momenten) en wil dat zo min mogelijk slikken dus die pleisters leken mij een uitkomst (nou ja heb wel op een paar plaatsen op mn lichaam een pleisterallergie).
Heb je al gewone tijgerbalsem geprobeerd? Zelfde principe en een stuk goedkoper.
Ik heb nog 1 misschien wat minder conventionele tip: Shilling oil. Te koop in Chineze/ Indonesische winkels voor om en nabij de 7 euro. Smeer het op de plek(ken) in of laat het door iemand insmeren, goed in masseren, dan goed bedekken en niet meer naar buiten gaan of in de tocht zitten. Het is niet te vergelijken met Tijgerbalsem, maar het ruikt wel zo. Gebruikte het vroeger bij extreme buikkrampen tot jankens aan toe, waar een paracetamol niet hielp, hielp dit als een tierelier. Als je je huid warm voelt worden, is het een teken dat het begint te werken.
Probeer anders die van Voltaren eens?

Ik heb zelf echt hele goede gehad uit Zwitserland, maar weet de naam niet meer en/of die hier ook te koop zijn.
Nyc: eigenlijk mag ik geen nsiads meer zoals voltaren. Iig niet in tabletvorm en over smeervorm zijn ze het nog niet eens. (Heb een maagverkleining gehad.)

Ciambella: ik gebruik het juist buitenshuis. Voor binnen heb ik mn kersenpitkussen.

Tijgerbalsem zou idd ook nog een optie kunnen zijn.
Ik heb een brandwond overgehouden aan een warmtepleister... Waarschijnlijk de combi van een pleisterallergie en de warmte... Gelukkig geen last meer van.

Het best schijnt een ouderwetse infraroodlamp te zijn.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ja die brandwonden ken ik van mn allergie maar die had ik bij de warmtepleister niet. En zon lamp kan ik wel aankomen maar ik wil juist iets voor buiten in de kou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven