wat heb ik toch?
dinsdag 2 juli 2013 om 19:43
Ik ben al bijna een halfjaar aan het klungelen met mijn gezondheid. Het begon een paar maanden terug met een keelontsteking. Deze ging maar niet over dus hier heb ik antibiotica voor gekregen. Een paar weken later een fikse blaasontsteking en ook weer antibiotica. Het gevoel van steeds ineens heel nodig plassen bleef, de pijn was gelukkig weg. Ik bleef een beetje klungelen, was nooit echt helemaal fit. Waarschijnlijk heeft dit me opgebroken. Een paar weken terug kwam er weer een keelontsteking opzetten. Bloed is onderzocht, maar hier kwam niks uit. Daarna toch maar weer antibiotica voor de ontsteking, omdat het weer niet over ging. Aan het einde van die kuur ontstond er ineens een grote zweer i bv mijn keel. Ook erg pijnlijk maar hier kunnen ze weinig mee. Een week later hoge koorts en onzettende buikkrampen erbij. Bloed wordt nu weer onderzocht. Wat is er toch aan de hand? Maak me best wel zorgen. Elke keer maar weer koorts en de ene ontstekingen en virussen na de andere. Ik ben niet slaperig moe, maar mijn energie is helemaal op. Volgens de huisarts is het waarschijnlijk gewoon pech dat ik het nu steeds heb. Ben verder eigenlijk nooit ziek. Mijn gevoel zegt dat er iets anders aan de hand is. Herkennen jullie dit of hebben jullie tips? Bedankt!
dinsdag 2 juli 2013 om 19:52
dinsdag 2 juli 2013 om 20:02
Ik heb een vriendin gehad die net zulke ontstekingen door haar hele lijf had. Het varieerde van anchina (keelonsteking) tot ontstoken eileiders e.d.
Tja, bij haar KNO arts klaagde ze niet over haar eierstokken en bij de gynaecoloog had ze het maar niet over haar keelontsteking, dus er werd nooit een conclusie getrokken.
Tot haar dossier onder ogen kwam bij een bepaalde arts. Die zag haar klachten op een rijtje en kwam tot de ontdekking dat ze lupus had.
Door de auto-immuunziekte werd ze dus gevoeliger voor bacterieën en virussen en kreeg ze ontstekingen op verschillende plaatsen in haar lichaam.
Ik zeg uiteraard niet dat dat bij jou ook het geval is, maar misschien zou je je daar eens op kunnen laten testen.
Tja, bij haar KNO arts klaagde ze niet over haar eierstokken en bij de gynaecoloog had ze het maar niet over haar keelontsteking, dus er werd nooit een conclusie getrokken.
Tot haar dossier onder ogen kwam bij een bepaalde arts. Die zag haar klachten op een rijtje en kwam tot de ontdekking dat ze lupus had.
Door de auto-immuunziekte werd ze dus gevoeliger voor bacterieën en virussen en kreeg ze ontstekingen op verschillende plaatsen in haar lichaam.
Ik zeg uiteraard niet dat dat bij jou ook het geval is, maar misschien zou je je daar eens op kunnen laten testen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

woensdag 3 juli 2013 om 19:18
antibiotica is ontzettend funest voor je weerstand. Het kan een hele logische oorzaak zijn dat je je daardoor zo moe en lusteloos voelt. Het is wel ontzettend vervelend voor je. Ook kan ik het mij heel goed voorstellen dat je je niet echt serieus genomen zou voelen als de huisarts het als "gewoon pech hebben" omschrijft.
Doe vooral rustig aan, probiotica kan soms ook helpen. Mocht er later weer iets zijn, toch weer terug gaan naar de huisarts.
Sterkte!
Doe vooral rustig aan, probiotica kan soms ook helpen. Mocht er later weer iets zijn, toch weer terug gaan naar de huisarts.
Sterkte!