Gezondheid alle pijlers

Wat moet ik nou..? help?!

19-12-2014 18:36 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben nieuw hier en zit met een heel naar en vervelend probleem..

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden.

Op mijn 16de kreeg ik mijn eerste kindje door het niet consequent gebruiken van de pil, ik ben nu 24. Na mijn zwangerschap ben ik direct aan de prikpil gegaan, ongeveer een periode van 3 jaar.

Doordat ik hevige menstruatie's kreeg door de prikpil heen, besloot ik onder advies van de dokter te stoppen met de prikpil. Ik was toen ongeveer 19 jaar. ook heb ik toen een curretage gekregen, ivm het bloedverlies.

Met mijn vriend begon de drang naar een kindje erbij te groeien, op mijn 20 ste was ik opnieuw zwanger en op mijn 21ste beviel ik van ons zoontje.

Eigenlijk is er nog niet veel geks aan de hand zul je denken..

Maar ná mijn laatste zwangerschap ben ik niet meer terug aan de pil gegaan of iets dergelijks.. Ik vrij meerdere keren per week met mijn vriend, en wij doen dit geheel onveilig (kindje is welkom), wel doet penetratie soms erg veel pijn en is mijn libido niet erg hoog, ik moet echt zin maken. Ik ben sinds mijn bevalling extreem veel afgevallen, maar nu toch al meer dan anderhalf jaar op hetzelfde gewicht. Ik heb een zeer korte cyclus, 23 dagen ongeveer, dus om de 2,5/3 weken ben ik ongesteld.. Een week voor mijn menstruatie heb ik al vreselijke pijn in mijn borsten, obstipatie, veel hoofdpijn, onwijze pijn rechts achter op mn rug, zo erg dat ik met een vuist in mn rug moet slapen ( klinkt raar maar is echt zo). Ook heb ik buiten om mijn menstruatie altijd heel snel last van mn bekken/heupen en ben ik snel stijfjes.. Ook is mijn stoelgang per dag wisselend..

Ik maak me erge zorgen omdat ik nu al bijna 3 jaar onveilig vrij met mijn partner en dus niet in verwachting raak.

Ik heb al onwijs veel bloedonderzoeken en inwendige onderzoeken en alles ziet er "normaal" uit.. Ook ben ik al meerdere keren getest op verschillende Soa's en op HIV..

Ik voel me best ten einde raad, en het maakt me onzeker om niet te weten wat er aan de hand is.

De dokter zegt dat ik me geen zorgen moet maken omdat ik toch "nog wel jong genoeg ben, en ik me maar niet moet stressen, dan komt het goed".

Wat vinden/denken jullie hier van?!

bedankt alvast
als ik jou was ;

zou ik het kopje 'zwangerschap' even laten rusten. Als je er heel gefocust op bent, kán het inderdaad dat het gewoon uitblijft.

Wel serieus zou ik aan de gang gaan met de andere klachten die je beschrijft.

Ik denk als jij naar de huisarts gaat als zeer jonge vrouw met al kinderen en je beschrijft éérst al je klachten en daarna dat je ook nog eens niet zwanger raakt...dat die huisarts zich ook niet meer kan focussen en zijn onderzoek enkel richt over waarom niet zwanger; geen duidelijk antwoord; dus afwachten.

Maar ondertussen zit je met die klachten die volgens jouw omschrijving enorm hevig zijn.

Dus ik zou een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen en uitzoeken waar de pijnklachten vandaan komen.

Pas als dát verklaard of opgelost is zou ik weer gaan denken aan een zwangerschap.
@mrsstanleywalker

Helemaal niet aangedacht, slim!!! Zou het kunnen zijn, zeker de moeite waard om dat uit te zoeken denk ik!
Life your dreams!
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 20:02:

Ehm star... Jij vind het normaal dat een vrouwen lichaam wat opzich goed functioneerde aangezien de vorige zwangerschappen opeens niet meer naar behoren functioneerd en daarom maar vind dat ik maar normaal moet doen omdat ik dit meisje wel serieus neem. Begin niet iets zonder onderbouwingen en al helemaal niet als het om een kindje gaat. Ik zeg ook helemaal niet dat iemand zegt dat zij ze niet hoort te krijgen, ik zeg alleen dat als er meer onderzoeken mogelijk zijn dat zij er net zo goed recht op heeft als ieder ander.

Ik zat zelf te denken aan of er misschien iets mis is gegaan tijdensde curretage in eerste instantie maar je geeft aan daarna nog een kindje te hebben gekregen, dit zal het dus ook niet zijn mocht je daar ook al aan gedacht hebben...Je moet eens leren lezen en minder vanuit je emotie reageren. Ik viel over jouw opmerking over afschepen. Dat slaat nergens op. Ze is namelijk niet met paracetamol naar huis gestuurd wel? Blijf je klachten houden of vertrouw je het oordeel van je arts niet, dan zoek je een andere.
quote:MissMe24 schreef op 19 december 2014 @ 20:01:

[...]

Nee daar is ook nooit naar gekeken, volgens de dokter staat dat los van elkaar..Ik kan soms heel moeilijk inschatten of pijn door mijn darmen of door mijn eierstokken/baarmoeder komt. Misschien toch nog eens aankaarten.
quote:jean_grey schreef op 19 december 2014 @ 20:02:

Ik blijf even steken op de opmerking dat je extreem bent afgevallen na je bevalling. Heb je misschien ondergewicht?

Ook met ondergewicht kan je een cyclus hebben maar toch moeite hebben met zwanger worden.

(Anderzijds neem ik aan dat de gyn dat ook zou gezien zou hebben.)

Ik ben van de 78 kilo die ik voor mijn tweede zwangerschap woog, naar 59 kilo na mijn zwangerschap gegaan. Dit is eerst nog 54 kilo geweest, maar nu al ruim anderhalf jaar 58/59 kilo. Ik ben 1,67 dus niet heel groot.

Volgens de gynacoloog, huisarts en sportinstructeur heb net een normale BMI.. dus geen ondergewicht.. En ook al een geruime tijd hetzelfde gewicht..
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 20:08:

@mrsstanleywalker

Helemaal niet aangedacht, slim!!! Zou het kunnen zijn, zeker de moeite waard om dat uit te zoeken denk ik!TO haar moeder had ook problemen met baarmoederslijmvlies , dus
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 20:02:

Ehm star... Jij vind het normaal dat een vrouwen lichaam wat opzich goed functioneerde aangezien de vorige zwangerschappen opeens niet meer naar behoren functioneerd en daarom maar vind dat ik maar normaal moet doen omdat ik dit meisje wel serieus neem. Begin niet iets zonder onderbouwingen en al helemaal niet als het om een kindje gaat. Ik zeg ook helemaal niet dat iemand zegt dat zij ze niet hoort te krijgen, ik zeg alleen dat als er meer onderzoeken mogelijk zijn dat zij er net zo goed recht op heeft als ieder ander.

Ik zat zelf te denken aan of er misschien iets mis is gegaan tijdensde curretage in eerste instantie maar je geeft aan daarna nog een kindje te hebben gekregen, dit zal het dus ook niet zijn mocht je daar ook al aan gedacht hebben...En dat zei je al voordat je wist welke onderzoeken TO had gehad. Dus begin niet iets zonder onderbouwingen? Spiegel enzo.
quote:Star schreef op 19 december 2014 @ 20:11:

[...]

Ik kan soms heel moeilijk inschatten of pijn door mijn darmen of door mijn eierstokken/baarmoeder komt. Misschien toch nog eens aankaarten.Zelf kan ik die pijn wel goed onderscheiden, maar ik zal het zeker aankaarten.
Nee, zou ook n mooie bak zijn want ze kwam niet voor pijn aan dr elleboog.Vruchtbaarheidsproblemenkunnen je flink naar de keel grijpen, wat het geval is bij dit meisje en gezien de onderzoeken die mogelijk zijn en bij haar gedaan zijn blijf ik bij afschepen. Je laat iemand die serieus in de stress zit toch niet onwetend staan terwijl er meer onderzoeken gedaan kunnen worden?

Missme, goed dat je dat gaat doen. De onderzoeken die ik noemde zijn de standaard onderzoeken die gedaan worden als er bij de eerste onderzoeken niks gevonden word (bloed, echo e.d) dus daar mag je om vragen mocht er uit die andere onderzoeken wat je zegt niks uit zijn gekomen.
Life your dreams!
quote:MissMe24 schreef op 19 december 2014 @ 20:08:

[...]

Bedankt, ik ben zelf ook van die mening.

zoals ik al zei, een kindje is welkom, maar niet noodzakelijk..

maar aangezien mijn lichaam er "ineens" mee stopt vind ik gewoon heel vreemd..

Wat ik ga doe is terug naar de huisarts en eisen dat hij me test op bepaalde bovengenoemde aandoeningen, zo niet ga ik proberen te achterhalen hoe ik op de snelste manier een second opinion kan krijgen.. in ieder geval bedankt allemaal.Waarom niet terug naar je gynaecoloog?
Waarom gebruik je niet de pil, een mirena of 'n implanon om je ongesteldheidsklachten tegen te gaan? Je hebt al 2 kinderen waarom niet gewoon stoppen met voortplanten en zorgen dat je buik weer in orde komt? Als je baarmoeder voor al die lichamelijke ellende zorgt, moet je die aanpakken ipv de natuur z'n gang te laten gaan.
Nieeeeeeeen, neem een wijntje, kssssst moven
quote:absor schreef op 19 december 2014 @ 20:08:

als ik jou was ;

zou ik het kopje 'zwangerschap' even laten rusten. Als je er heel gefocust op bent, kán het inderdaad dat het gewoon uitblijft.

Wel serieus zou ik aan de gang gaan met de andere klachten die je beschrijft.

Ik denk als jij naar de huisarts gaat als zeer jonge vrouw met al kinderen en je beschrijft éérst al je klachten en daarna dat je ook nog eens niet zwanger raakt...dat die huisarts zich ook niet meer kan focussen en zijn onderzoek enkel richt over waarom niet zwanger; geen duidelijk antwoord; dus afwachten.

Maar ondertussen zit je met die klachten die volgens jouw omschrijving enorm hevig zijn.

Dus ik zou een doorverwijzing naar de gynaecoloog vragen en uitzoeken waar de pijnklachten vandaan komen.

Pas als dát verklaard of opgelost is zou ik weer gaan denken aan een zwangerschap.Ik wil niet zwanger worden, het zou welkom zijn, de ruimte en financiele omstandigheden zijn goed.. maar dat neemt niet weg dat de vraag niet in mijn hoofd spookt hoe het komt dat ik 3 jaar lang actieve onveilige sex kan hebben..
Als er staat bloedonderzoek en inwendig onderzoek mag je ervanuit gaan dat ze geen uitstrijkje, echoscopie, hsg e.d. hebben gedaan denk ik toch? Anders had ze dat wel beschreven zoals later bleek. Dus nee,helaas.
Life your dreams!
Denk dat missme wel zelf op elninjoo kan reageren maar mijn god, wat een lef.

ze stopt niet omdat een derde welkom is en haar onzekerheid over haar lichaam dan niet afneemt, al dan niet juist toeneemt ...
Life your dreams!
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 20:17:

Als er staat bloedonderzoek en inwendig onderzoek mag je ervanuit gaan dat ze geen uitstrijkje, echoscopie, hsg e.d. hebben gedaan denk ik toch? Anders had ze dat wel beschreven zoals later bleek. Dus nee,helaas.Inwendige echo. Dus. En je moet ze de kost geven die een uitstrijkje ook een inwendig onderzoek noemen.
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 20:14:

Nee, zou ook n mooie bak zijn want ze kwam niet voor pijn aan dr elleboog.Vruchtbaarheidsproblemenkunnen je flink naar de keel grijpen, wat het geval is bij dit meisje en gezien de onderzoeken die mogelijk zijn en bij haar gedaan zijn blijf ik bij afschepen. Je laat iemand die serieus in de stress zit toch niet onwetend staan terwijl er meer onderzoeken gedaan kunnen worden?

Missme, goed dat je dat gaat doen. De onderzoeken die ik noemde zijn de standaard onderzoeken die gedaan worden als er bij de eerste onderzoeken niks gevonden word (bloed, echo e.d) dus daar mag je om vragen mocht er uit die andere onderzoeken wat je zegt niks uit zijn gekomen.

Ja ik snap sommige reacties ook niet, erg jammer vind ik ze.

Zoals ik al meerdere keren heb gezegt, ik heb geen kinderwens, heb de twee mooiste kinderen van de hele wereld.. Maar neemt niet weg dat ik wel wil dat mijn lichaam funtioneerd zoals het moet.. En ja, ik ben nog onwijs jong, ik zou nog graag de mogelijkheid hebben om een keus te hebben om een kindje te kunnen krijgen..
Inwendig onderzoek is net zo goed voelen en bekijken en hoeft niet te betekenen dat er een echo gemaakt is maar dat heb ik allemaal gevraad. Dus.
Life your dreams!
quote:Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ 20:19:

Denk dat missme wel zelf op elninjoo kan reageren maar mijn god, wat een lef.

ze stopt niet omdat een derde welkom is en haar onzekerheid over haar lichaam dan niet afneemt, al dan niet juist toeneemt ...

Sharon je hebt helemaal gelijk, zulke mensen denken niet na met wat ze zeggen..

Maar dat zijn juist de dingen waar ik me weinig van aantrek, ze weten gewoon niet beter en sommige mensen hebben nou eenmaal "alles" mee..

Ik neem aan dat je lichamelijke klachten onderdrukken met een pil ook niet erg gezond is.. plus ik ben met de prikpil gestopt omdat deze zijn werk niet deed, was 1 van de zwaarste prikpillen.
Ik zou bij je huisarts je andere klachten eens benadrukken, wie weet wat daar uitkomt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_matchmaking

Je kan ook niet bij elkaar passen biologisch gezien.
quote:[message=17321437,noline]Sharon1994 schreef op 19 december 2014 @ ....Vruchtbaarheidsproblemenkunnen je flink naar de keel grijpen, wat het geval is bij dit meisje .....

Dit MEISJE inderdaad. Waar de medici GEEN vruchtbaarheidsproblemen hebben vastgesteld. Wat je zelf zei, zwanger worden is niet vanzelf sprekend. Ook niet bij jonge, gezonde mensen. En daar hoeft geen oorzaak aan ten grondslag te liggen, dat is bij TO wel vastgesteld.

Kan jij met je drammelarij de zorg op kosten jagen.door nogmaals een open deur in te trappen, maar t leven is niet maakbaar. Ook niet door artsen.

Misschien is daar een stukkie levenservaring voor nodig om dat te realiseren.
Ik zou nog proberen te onderzoeken of je misschien endometriose hebt, n.a.v de slimme opmerking van MrsStanleyWalker.

En anders je erbij neerleggen, en pas weer naar de dokter gaan als je Icsi of Ivf oid zou willen voor een kind erbij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven