Gezondheid alle pijlers

Waterstofperioxide mondspoeling

24-08-2013 12:43 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje:

Ik heb voor mijn onstoken verstandskies waterstofperioxide 3% mondspoeling gekregen van de tandarts. Deze moet in de koelkast bewaard worden maar dit had ik helemaal niet in de gaten, na de 4e dag (dat dat ding dus al buiten de koelkast stond kwam ik erachter)

Is dat erg? Of wordt hier alleen de werking wat mee verminderd? Want ik heb 9 euro voor dat flesje betaald dus om weer een nieuwe te halen voor dat weekje dat ik moet spoelen...

En, op de een of andere manier, ook al spuug ik het gewoon uit, blijft er nog waterstofperioxide in mijn mond achter, nadat ik heb gespoeld en het weer heb uitgespuugd biljft het zeg maar soort van 'schuimen' in mijn mond. Komt dit omdat het misschien niet in de koelkast heeft gestaan oid? Vanochtend verslikte ik me en heb ik een beetje doorgeslikt, ik heb hier verder nog niet echt klachten van gehad, maar een kleine hoeveelheid kan niet veel kwaad denk ik he?
Ik heb hetzelfde moeten doen vorige week en heb het niet in de koelkast bewaard, was mij niet verteld! En de ontsteking is weggegaan.

Wel raadde de tandart mij aan om een gaasje erin te drenken en daar op te kauwen, in plaats van het als spoelmiddel te gebruiken. Daarna haalde ik het gaasje weg en spoelde ik na met water. Heb geen last van geschuim gehad.

En over dat doorslikken, dat zul je wel overleven denk ik :-)
Oké, gelukkig dan maar! Ik dacht shit, omdat ik hem nu in de koelkast heb bewaard is de werking ervan misschien verminderd...maar dat zal dus wel meevallen!

Ja bij mij blijft het heel erg naschuimen, ik kan echt nog wel een paar keer terug naar de wastafel lopen om het nog een keer uit te spugen zeg maar, vind het ook heel vies spul!

Slim idee van dat gaasje!
Verdun je hem wel 1 op 1 met water voordat je hem gebruikt? Dat in de koelkast bewaren is niet zo heel erg. Zet hem er gewoon nu alsnog in. En de dop moet een kwartslag open gedraaid staan.
quote:Ivetje schreef op 24 augustus 2013 @ 12:54:

Verdun je hem wel 1 op 1 met water voordat je hem gebruikt? Dat in de koelkast bewaren is niet zo heel erg. Zet hem er gewoon nu alsnog in. En de dop moet een kwartslag open gedraaid staan.Nee?? Moet dat?
Oh shit, nu voel ik me wel heel dom....ik heb vaker zulke spoelingen gedacht maar daar hoefde ik hem ook niet te verdunnen dus ik dacht dat dit ongeveer hetzelfde was. Zie het nu staan in de bijsluiter ja, dom!!
Dan is het niet zo raar dat het schuimt nee Voortaan verdunnen dus

BTW, je bent wel afgezet met 9 euro hoor. Bij mij in de apotheek kost 300ml 6,20.
quote:Ivetje schreef op 24 augustus 2013 @ 13:05:

Dan is het niet zo raar dat het schuimt nee Voortaan verdunnen dus

BTW, je bent wel afgezet met 9 euro hoor. Bij mij in de apotheek kost 300ml 6,20.

Haha oepss, thanks voor de tip iig!

Ik heb het bij mijn HA besteld en daar moest ik 8,90 afrekenen!
En bij de drogist is het nog veel goedkoper.

¤1,50 voor een flesje van 100ml (heb je echt 300 ml nodig om te spoelen?)

Die verkopen wij idd ook, 120ml voor 1,75.
Loepje.
quote:kettle schreef op 24 augustus 2013 @ 14:35:

Loepje.

Waarom?

Daad wordt mijn reactie niet anders van.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven