Waterstofperoxide in oog
maandag 28 september 2009 om 12:08
Sinds een paar dagen heb ik nieuwe lezen die met waterstofperoxide gereinigd moeten worden. Ik ben overgaan tot deze nieuwe lenzen en vloeistof doordat ik regelmatig oogproblemen had in het verleden. Nu deed ik afgelopen zaterdag per ongeluk waterstofperoxide op mijn lens ipv zoutoplossing bij het inbrengen. MIjn oog doet nu nog zeer en is zeer gevoelig voor zonlicht. De optometrist is vandaag niet aanwezig. Gaat het pijnlijke/ gevoelige vanzelf over? of heb ik mijn oog beschadigd?
maandag 28 september 2009 om 12:15
maandag 28 september 2009 om 12:57
quote:Bronny schreef op 28 september 2009 @ 12:46:
Tja dan is een topic openen natuurlijk het eerste waar een mens aan denkt....
ALS DE DONDER NAAR DE EHBO!TO heeft zaterdag, ik neem aan 's ochtends, bij het inbrengen van de lenzen de vloeistoffen verwisseld. Ik denk dat ze nu beter eerst kan overleggen met de huisarts.
Tja dan is een topic openen natuurlijk het eerste waar een mens aan denkt....
ALS DE DONDER NAAR DE EHBO!TO heeft zaterdag, ik neem aan 's ochtends, bij het inbrengen van de lenzen de vloeistoffen verwisseld. Ik denk dat ze nu beter eerst kan overleggen met de huisarts.
maandag 28 september 2009 om 13:10
maandag 28 september 2009 om 13:13
maandag 28 september 2009 om 14:06
Bedankt voor de reactie.. ik ben niet eerder naar de huisarts gegaan omdat de optometrist mij alleen had verteld dat de vloeistof bij contact met het oog, alleen moest worden "utigewassen" anders had ik meteen de EHBO gebeld natuurlijk. Ga nu toch even bellen met mijn huisarts om zeker te weten of ik niks heb opgelopen.
maandag 28 september 2009 om 15:25
@ tartufone: heb je uitgebreid gespoeld daarna met water of fysiologisch zout? dat is de belangrijkste stap. als je heel veel pech hebt, kan je een beschadiging aan de cornea hebben opgelopen dat met zalf weer zal genezen. de huisarts kan dit gemakkelijk controleren en eventueel medicatie voorschrijven. als je minder zicht hebt, pijn aan het oog hebt of als het erg rood is, zou ik zeker even laten kijken of even overleggen. succes!
maandag 28 september 2009 om 17:21
quote:max09 schreef op 28 september 2009 @ 15:25:
@ tartufone: heb je uitgebreid gespoeld daarna met water of fysiologisch zout? dat is de belangrijkste stap. als je heel veel pech hebt, kan je een beschadiging aan de cornea hebben opgelopen dat met zalf weer zal genezen. de huisarts kan dit gemakkelijk controleren en eventueel medicatie voorschrijven. als je minder zicht hebt, pijn aan het oog hebt of als het erg rood is, zou ik zeker even laten kijken of even overleggen. succes!Nee ik heb niet zo uitgebreid gespoeld met water, moest snel naar een afspraak. Heb hierna mijn lenzen nog ingedaan en dat was niet pijnlijk. Wel was het oog helemaal rood. gisteren was het wel pijnlijk met de zon en ook vandaag, alleen kon ik zowel optometrist als ha niet bereiken. Ik gebruik al heel veel oogdruppels voor droge ogen. Hoop van harte dat er niks beschadigd is want ik heb al genoeg oogproblemen gehad, en ik zie ook heel goed verder, maar het is net alsof mijn oog heel moe is, dat ik het dicht wil doen.
@ tartufone: heb je uitgebreid gespoeld daarna met water of fysiologisch zout? dat is de belangrijkste stap. als je heel veel pech hebt, kan je een beschadiging aan de cornea hebben opgelopen dat met zalf weer zal genezen. de huisarts kan dit gemakkelijk controleren en eventueel medicatie voorschrijven. als je minder zicht hebt, pijn aan het oog hebt of als het erg rood is, zou ik zeker even laten kijken of even overleggen. succes!Nee ik heb niet zo uitgebreid gespoeld met water, moest snel naar een afspraak. Heb hierna mijn lenzen nog ingedaan en dat was niet pijnlijk. Wel was het oog helemaal rood. gisteren was het wel pijnlijk met de zon en ook vandaag, alleen kon ik zowel optometrist als ha niet bereiken. Ik gebruik al heel veel oogdruppels voor droge ogen. Hoop van harte dat er niks beschadigd is want ik heb al genoeg oogproblemen gehad, en ik zie ook heel goed verder, maar het is net alsof mijn oog heel moe is, dat ik het dicht wil doen.