Gezondheid alle pijlers

Waterstofperoxide

28-09-2012 10:55 11 berichten
Ik moet van de tandarts de wond (van een getrokken kies) uit gaan spoelen met waterstofperoxide.

Ik heb een spuitje gehad en moet 1 deel waterstofperoxide 3% en 1 deel water mengen. Mijn man heeft een flesje gehaald bij de drogist. Ik kijk net op de verpakking en er staat op: Niet voor inwendig gebruik. Heb ik nu het verkeerde spul in huis?
Alle reacties Link kopieren
Maar je neemt het toch niet in maar spoelt er alleen mee?
Dat heb ik ook moeten doen. En echt, het is heerlijk! Je spuit het in het wondje en je voelt de boel schoon bruisen.

Inderdaad niet doorslikken maar direct weer uitspugen, kan helemaal geen kwaad. En anders bel je toch even met tandarts of apotheker?
Ja, klopt. Maar ik mag mijn mond dan 10 minuten niet spoelen of iets drinken. Dan krijg je ongemerkt dus toch wat binnen denk ik.
Maar ik heb dus wel het goede spul?
Ja hoor, als je het maar weer uitspuugt
nee, je hebt het goede, en daarom moet je het ook nog een keer verdunnen. Verder zul je maar een paar ml modig hebben om te spoelen, dus zoveel zal er echt niet binnenkomen. Tandarts wil je echt geen verbrande slokdarm bezorgen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oké, dan ga ik het proberen. Tanden op elkaar (figuurlijk dan) en die spuit erin.

Dank!
Nou, gelukt, al bloedt het wel weer flink.

Hopelijk gaat de witte plek snel weg (dat zal de ontsteking zijn).
dat is het 'korstje' wat er op komt (omdat het week is in je mond, is dat wit)

betkent dat het aan het genezen is

heb toen mijn amandelen geknipt waren ook een hele tijd witte aanslag op de plek van de wond gehad.

succes.. ontsteking is nooit fijn!
dat witte is door het blekende effect van waterstofperoxide.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven