Gezondheid alle pijlers

weer op nieuw angst

28-10-2010 14:38 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin dit jaar vertelde ik op dit forum over mijn dochter die veel bloed in haar speeksel had. (topic heette volgens mij veel bloed in speeksel)

Uiteindelijk zijn we in Nijmegen terecht gekomen en dachten dat alles was opgelost.

Niks blijkt minder waar, mijn dochter heeft sinds kort weer een hele opgezwollen halsklier ongeveer ter hoogte van de vorige en we gaan weer opnieuw de medische molen in.

Volgens onze informatie kan die kattenkrabziekte het niet weer zijn.

Twijfels alom... zou onze angst toch waarheid worden?

Zou het dan toch geen kattekrab ziekte geweest zijn?

De arts belt vanmiddag nog terug voor een afspraak voor een echo

Heeft iemand ervaring met lymfeklier zwelling?
Geen ervaring gelukkig. Net even je vorige topic bekeken, had ik destijds niet meegekregen.

Ik wens jullie alle goeds, meer weet ik helaas ook niet te zeggen.

Ik heb dat topic gevolgt toen... jeetje succes, alweer.

Ik duim voor jullie.
Ik heb het topic ook gevolgd en vond het erg fijn voor jullie dat het 'opgelost' was. Nu zitten jullie weer met die vraag wat het kan zijn.

Hoe is het eigenlijk na de diagnose met haar gegaan? Is ze nog ziek geweest? En is die zwelling ook weer helemaal weg gegaan?
quote:triaspolitica schreef op 28 oktober 2010 @ 15:33:

Ik heb het topic ook gevolgd en vond het erg fijn voor jullie dat het 'opgelost' was. Nu zitten jullie weer met die vraag wat het kan zijn.

Hoe is het eigenlijk na de diagnose met haar gegaan? Is ze nog ziek geweest? En is die zwelling ook weer helemaal weg gegaan?

Na de juiste diagnose is de lymfeklier in de hals verwijderd omdat daar een enorm abces in zat. en ze heeft een antibiotica kuur gevolgd om de kattenkrabziekte weg te werken.

Echt ziek van harte is onze dochter nooit geweest alleen enorm moe en futloos.

Verder veel nachtelijk zweten.

Na de operatie ging het zichtbaar beter met haar en ze geniet met volle teugen van het puber zijn en de middelbare school.

Sinds vorige week zit er dus weer een dikke lymfeklier in haar hals,en deze geeft een stekend gevoel.Verder zegt ze regelmatig dat ze duizelig is.
Sterkte!
Waarschijnlijk heb je zelf ook al op google gekeken, maar dit vond ik:

Verwijdering van de halslymfeklieren

Gevolgen van verwijdering van de halslymfeklieren

Verwijdering van de halslymfeklieren kan - soms blijvende - gevolgen hebben:

last van gevoelloosheid van de huid in de hals. Dit herstelt meestal na enkele maanden. Een enkeling houdt echter last van een doof of veranderd gevoel in de hals.

bij de operatie kan een zenuw naar de schouder beschadigd worden. Dit uit zich in een zwakkere, pijnlijke schouder, die mogelijk licht naar beneden hangt. Fysiotherapie kan helpen deze klachten te verminderen.

soms ontstaat een zwelling in de wang of op de kin. De afvoer van weefselvocht (lymfe) uit de wang en de kin is verstoord. Meestal verdwijnt de zwelling na verloop van tijd.
quote:triaspolitica schreef op 28 oktober 2010 @ 16:43:

Waarschijnlijk heb je zelf ook al op google gekeken, maar dit vond ik:

Verwijdering van de halslymfeklieren

Gevolgen van verwijdering van de halslymfeklieren

Verwijdering van de halslymfeklieren kan - soms blijvende - gevolgen hebben:

last van gevoelloosheid van de huid in de hals. Dit herstelt meestal na enkele maanden. Een enkeling houdt echter last van een doof of veranderd gevoel in de hals.

bij de operatie kan een zenuw naar de schouder beschadigd worden. Dit uit zich in een zwakkere, pijnlijke schouder, die mogelijk licht naar beneden hangt. Fysiotherapie kan helpen deze klachten te verminderen.

soms ontstaat een zwelling in de wang of op de kin. De afvoer van weefselvocht (lymfe) uit de wang en de kin is verstoord. Meestal verdwijnt de zwelling na verloop van tijd.

dank je voor dit bericht.

de lymfeklier is inderdaad al verwijderd en nu zit er weer een nieuwe.

Dinsdag volgt er een echo

en daarna hopelijk een plan.
Hoi Momomo, hoe is het er nu mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven