Gezondheid alle pijlers

Weer terug naar huisarts?

17-10-2012 08:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het nu toch weer verstandig om terug naar de HA te gaan voor eventuele pijnstillers erbij?

(Aangepast ivm herkenbaarheid, excuses)
Ik zou er een belletje aan wagen ja.
Ik zou zeker vandaag nog bellen met die kortademigheid en pijn!
Ik zou ook een belletje wagen;

Hoe vaak hebben dokters, en huisartsen het niet mis? Blijkt het wat anders te zijn? En slaat je medicatie dus niet aan?

Teruggaan! Je hoort al verbeteringen te voelen, langzaam aan.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Het kan een paar dagen duren voordat antibiotica aanslaat, maar ik zou toch even de huisarts bellen.
Heb je een longontsteking? Want daar ben je niet zo een, twee, drie vanaf. Bij twijfel gewoon je huisarts even bellen.

Beterschap.
Direct terugbellen!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat heeft de huisarts precies geconstateerd? AB kuur zou na 24 aan moeten slaan. Wellicht is het een breedspectrum wat niets voor je doet, dus terug gaan en om een kweek vragen! Sterkte ermee.
Terug naar de HA. Niet voor pijnstillers maar voor een degelijke anamnese en lichamelijk onderzoek.

Dat je al zo lang last hebt lijkt me waardeloos!
Absoluut huisarts (hier een verpleegkundige). Het kan zijn dat de ab niet aanslaat of er iets anders aan de hand is. Kortademigheid en zo'n pijn die niet reageert op pijnstilling is altijd reden om je weer te melden, neem jet serieus.
Zeker bellen. Als je maandag geweest bent, en het is nu woensdagochtend en je hebt nog zo'n pijn dan gaat er iets niet goed.

Laat je even weten hoe het is gegaan?
Je weet dat je van Paracetamol maximaal 6 x 500mg per 24 uur "mag" nemen?
Bellen!

Ik ben er 2 weken mee blijven lopen en ik zit nu thuis met een longontsteking en moet nu klacid slikken. Mocht deze ook niet aanslaan moet ik aan de prednison.

Eerst zei de huisarts (ik belde nadat ik 3-4 dagen last had, dacht ook aan een griep in het begin) dat het acute bronchitis was en kreeg AB en een neusspray (onstekingsremmend) mee.

Toen het na bijna 2 weken niet over was, ben ik terug gegaan en nu heb ik zelfs een longfoto moeten laten maken .

En zit ik nu met een longontsteking..

Als ik dit eerder had geweten dan was ik eerder terug gegaan.

Maar dacht dat de dokter dacht dat ik mij aanstelde dus heb ik het niet gedaan, pas toen ik het niet meer hield (kreeg echt bijna geen lucht meer) terug gegaan,
quote:Java schreef op 17 oktober 2012 @ 09:29:

Je weet dat je van Paracetamol maximaal 6 x 500mg per 24 uur "mag" nemen?Onzin, 8 mag
quote:Java schreef op 17 oktober 2012 @ 09:29:

Je weet dat je van Paracetamol maximaal 6 x 500mg per 24 uur "mag" nemen?Waar haal je die info vandaan? Je mag zelfs tijdens de zwangerschap 8 paracetamol per dag.
wat heeft de huisarts gezegd? Hoe snel zou de antibiotica aanslaan?

misschien de verkeerde soort? andere bacterie? even kweekje maken??
Terug van de huisarts, heb beginnende longontsteking. NU dus nieuwe ab-kuur!
anoniem_119845 wijzigde dit bericht op 18-10-2012 13:32
Reden: Gewijzigd ivm herkenning
% gewijzigd
Hou jezelf wel goed in de gaten. En zodra je jezelf slechter gaat voelen even laten doorverwijzen voor een longfoto en wat bloedprikken.

Sterkte!
Goedzo! En beterschap.

Wat betreft de paracetamol. Voor hele kleine vrouwen bv aziatisch 1.50 lang en 40 kg zwaar wordt max 6x500 geadviseerd en voor hele fragiele lichte oudere vrouwen. Het is dus niet geheel onzin, maat de normale Hollandse vrouw mag er inderdaad 8.
Goed dat je terug bent gegaan! Beterschap..

Hoop dat het snel weer beter met je gaat.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:wished- schreef op 17 oktober 2012 @ 08:36:

Ik zou ook een belletje wagen;

Hoe vaak hebben dokters, en huisartsen het niet mis? Blijkt het wat anders te zijn? En slaat je medicatie dus niet aan?

Teruggaan! Je hoort al verbeteringen te voelen, langzaam aan.

Dit klopt helemaal, ben begin dit jaar naar huis gestuurd met een luchtweginfectie. 1 week later val ik in een hoestbui en breek een rib. EHA constateerde een verwaarloosde longontsteking. Ben meteen naar de ha gestapt en deze constateerde ineens hetzelfde, zonder dat ik het gezegd had.

Dus, gewoon ff terug gaan. Dubbele check kan geen kwaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven