Gezondheid alle pijlers

Wel/geen vaginale schimmelinfectie?

08-09-2012 20:39 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat jullie even met me mee kunnen denken en me gerust kunnen stellen

Heb sinds ongeveer 2 weken wat klachten waarvan ik niet weet waaraan ik ze moet toeschrijven.

Het viel me eerst op dat ik belachelijk vaak moest plassen. Elke vijf minuten is niet overdreven. Niet de hele dag door, enkel 's ochtends een uur of twee achter elkaar, daarna is het weg. Ook niet elke dag, soms een paar dagen niet en daarna weer wel. En soms brandde het wat met plassen. Dus ik dacht: blaasontsteking. Even contact gehad met mijn huisarts en moet komende week even urine inleveren.

Alleen nu bedacht ik mij gisteren: ik heb soms ook jeuk aan mijn vagina. Zou het mischien een schimmel zijn? Net de symptomen daarvan opgezocht en nu weet ik het helemaal niet meer

Lees dat een schimmel gepaard gaat met witte afscheiding-> dat heb ik al jaren? Zolang ik mij kan herinneren?!

Daarnaast rode schaamlippen-> ook al jaren?!

Nu heb ik dus een spontane aanval van hypochondrie en heb ik in mijn hoofd gehaald dat ik misschien al wel jaren een schimmelinfectie heb, omdat ik wel eens vake perioden van jeuk heb gehad en dus altijd die witte afscheiding heb (welke kleur hebben andere vrouwen dan in Godsnaam??) en rode schaamlippen. En nu? Is het schadelijk als je er lang mee blijft rondlopen?

HELLUP! (voel me nu echt een nietswetende puber, sorry..)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Geef het even aan als je dat plasje af gaat geven. En ja, we hebben allemaal wit rood roze, iedereen is anders.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er zit wel verschil tussen slijmerige afscheiding (cervixslijm) of afscheiding veroorzaakt door een schimmel. Deze laatste is wit en een beetje brokkelig.

Bespreek het gewoon met je huisarts.
Dat is nou typisch een gevalletje gelijk even aan de huisarts vragen als je er toch bent Wij weten natuurlijk net zo veel als meneer Google: genoeg om je gek te maken, maar te weinig om iets zeker te weten.
Stinkt t? Je afscheiding. Met een schimmel ruikt t echt niet fris...
Een echte "goeie" vaginale schimmel jeukt als een gek. Dan denk je echt niet: zou ik misschien..??....dan weet je het zeker!

En dan jeukt het zo hard dat het bijna pijn doet en heeft een vlokkerige, korrelige witte afscheiding. (hüttenkäse, zo ziet t er ongeveer heel onsmakelijk uit)
Ik had een periode vaak last van schimmelinfecties. En hoe het nou precies zat weet ik niet meer, maar op een of andere manier kan je daardoor ook gevoeliger zijn voor blaasontsteking. Ik had het dus allebei tegelijk... Maar een schimmelinfectie merk je wel hoor! Flinke jeuk, brokkelige gele/ witte afscheiding. Maar het kan dus ook allebei tegelijk. Sterkte.
Wat je beschrijft kan meerdere oorzaken hebben. Kan zijn een verstoorde zuurgraad van je vagina, schimmelinfectie, SOA, blaasontsteking, allergische reactie op wasmiddel etc etc

Wat je alvast zou kunnen doen is heel veel drinken zodat je in ieder geval je blaas goed schoon spoelt. Liefst zo zuur mogelijk (jus d'orange bijvb) bacteriën houden daar niet van. Op die manier bestrijd je een eventuele blaasontsteking.

Heel goed dat je naar de huisarts gaat. Verder ben ik het eens met Yezka.
Ik heb bij een infectie wel onwijs jeuk, branderig gevoel, maar niet die brokkelige, witte afscheiding.

Je hoeft niet per se de hele checklist te hebben om een schimmelinfectie te hebben dus.

De jeuk is niet te missen trouwens en is idd bijna pijnlijk te noemen. Gewoon een beetje kriebel is het zeker niet.....

Canesten gyno werkt super goed bij mij, hebben ze bij het kruidvat. Ik gebruik tablet en crème samen.

Uiteraard niet doen als je niet zeker weet of je wel eens schimmel hebt....
Bedankt voor alle reacties! Afscheiding is niet brokkelig, en ruikt ook niet anders dan normaal. En de jeuk is inderdaad goed vol te houden, niet gekmakend.

De tip van het vele drinken had ik zelf ook al bedacht, probeer dan ook veel te drinken. Geen zure dranken eigenlijk, maar wel meer drinken dan normaal.

Ik ga deze week eerst maar eens mijn urine inleveren om te horen of er sprake is van een blaasontsteking. En dan geef ik wel meteen even aan dat ik ook die jeuk heb.

Bedankt voor het meedenken!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Bij mij werkt cranberrysap altijd erg goed...gewoon een litertje opdrinken en mijn klachten waren weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven