Gezondheid alle pijlers

welke anticonceptie

09-08-2013 09:17 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel lang geen 'vaste' anticonceptie gebruikt (periodieke onthouding/condoom) en wil dat nu wel weer gaan gebruiken. Ik wil zeker geen kinderen meer. Maar er is in de tussentijd zoveel aan anticonceptie bijgekomen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik zit nu te denken aan bijvoorbeeld de prikpil of sterilisatie. De pil zou ik denk ik vergeten te slikken soms. Niet echt een optie dan denk ik. Sterilisatie is volgens mij prijzig. Blijft de prikpil over? Of vergeet ik andere middelen?
Spiraaltje of implanon kan ook nog.
Nuvaring?
Koperspiraal kan ook. Heb deze laten plaatsen en ben er na 2,5 jaar nog steeds blij mee.
mirena vind ik heel fijn.. zitten erg weinig hormonen in en hoef je 5 jaar niet aan te denken!
Ik heb ook het een en ander gehad, heb nu sinds een half jaar de implanon, waar ik heel erg blij mee ben.

Niet meer ongesteld, geen pukkels, kortom nergens last van, ideaal.

Je kan de prikpil proberen voor 3 maanden, als dat goed gaat gaat de implanon zeker goed (is hetzelfde hormoon, al zit er in de implanon minder van in dan in prikpil. is wel veilig hoor, alleen minder bijwerkingen)
Nuvaring bevalt mij prima!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik gebruik de NuvaRing al zo'n 7 jaar en nog steeds zeer tevreden!
Ik gebruik al 5,5 jaar Implanon.

Deze wordt onder verdoving in je arm geplaatst en kan hier 3 jaar blijven zitten. Bij de prikpil moet je iedere 3 maanden geprikt worden. En dit moet ook maar net in je planning uitkomen.

Enige nadeel is dat de Implanon bij iedereen een andere invloed heeft op de cyclus. Ik ken verhalen van vrouwen die constant ongesteld werden bij gebruik van de Implanon. Voor mij geld dit niet. Wel is mijn ongesteldheid zeer onregelmatig en niet te regelen zoals bij de pil. En met onregelmatig bedoel ik dat het ook goed zo kan zijn dat ik het 2 maanden niet ben.

Ik heb ook voor Implanon gekozen omdat je na verwijdering gelijk vruchtbaar bent. Bij de prikpil kan dit tot 1,5 jaar duren na het stoppen van de injecties. Maar dit is uiteraard voor jou niet van toepassing.
Oke. Thanks voor alle tips. Zo te lezen is Implanon wel goed en handig en voor mij geschikt. Volgende week naar huisarts.

Nuvaring heb ik op gegoogled, maar moet je zelf inbrengen? Denk dat ik dan teveel ga zitten klunsen.

En wat is er in die jaren veel veranderd zeg. Vroeger had je pil en condoom en spiraal. En dat was het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven