Gezondheid alle pijlers

welke anticonceptie

07-07-2015 19:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ikben opzoek naar een anticonceptie middel

ben 31 jaar, nu een jaar gestopt met de pil. Had altijd diana35 en daarna een variant ervan.

maar na 18 jaar aan die pil, en meerdere doorbloedingen wilde ik stoppen.

nu ben ik opzoek naar iets nieuws

Ik kan niet tegen de 'normale' pillen. Krijg ik ontzettende stemmingswisselingen van.

Daarnaast ben ik erg opfocust op mijn lichaam. Ben slank en gespiert, doe ik ook veel voor ;) maar wil geen anticonceptie waar ik gewichtstoename van krijg.

graag jullie advies of ervaring !!!
Zo grappig dat iedereen denkt dat je van een anticonceptie tientallen kilo's aankomt. Meestal is het maar 1 of 2 kilo die er ook gewoon weer af gaan. Laat je informeren door je huisarts of apotheek, die kunnen door middel van een gesprek met jou goed bepalen wat voor jou een goede anticonceptie kan zijn.
Gewoon condooms. Kom je niet van aan, geen hormonen en geen bijwerkingen!
Waarom neem je geen koperspiraal?
Sterilisatie . Kom je niet van aan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dan zou ik als ik jou was gaan voor het koperspiraaltje. Geen hormonen. Of anders het condoom of een pessarium.
het mirena spiraal?

Ik zou zeggen maak een afspraak met een Casa, en stel daar deze vraag
Al aan implanon gedacht?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wil je ooit kinderen?
Koperspiraal als je geen hormonen wil. Anders mirena
Er zijn zo veel soorten pillen, je kan er vast samen met je huisarts wel een vinden waar je goed op reageert.

Voor mij was dat uiteindelijk en na veel proberen de 3fasenpil. Prikpil is ook ideaal: nooit meer ongesteld! (totdat ik er helaas niet meer tegen kon)
Zeg maar Spijker.
Bedankt de reacties, voor degene die serieus hebben geantwoord. En ja morgen afspraak. Maar vrouwen weten vaak meer door ervaring, vandaar dat ik t jullie vraag.
Misschien de minipil eens proberen?

Ik heb 'm enkele maanden geslikt, kwam er niet van aan, werd zelfs niet meer ongesteld (hemels!!), maar...ik had last van de bijwerking 'minder libido', die zich bij mij vertaalde in 'een libido als een prei'....

Een vriendin van mij had deze bijwerking echter niet, dus wie weet werkt deze pil wel goed voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven