Gezondheid alle pijlers

Welke mint?

20-04-2011 11:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voor wanneer ik even niet de mogelijkheid heb om mijn tanden te poetsen maar toch een smerige of zure smaak in mijn mond heb, ben ik op zoek naar een snoepje of eventueel kauwgom met Xylitol die daarbij kan helpen.

Ik vind alleen de meeste mintsmaken vreselijk/te sterk en gebruik het daarom nooit. Nu ben ik op zoek naar een waarvan de mintsmaak het minst sterk is. Maar ik kom zo op het oog niet uit de verschillende smaken en hun namen (spearmint, smashmint enzo). En om nu van alles uit te moeten proberen... dan kan ik het toch beter hier even in de groep gooien, toch?

Bij het googlen zag ik dat je tegenwoordig ook fruitsmaken hebt, dat zal wel een stuk minder sterk zijn. Maar hier zit vaak aspartaan in, en dit mag ik bij voorkeur niet hebben

Iemand ervaringen met Smints, Friks, Mentosdragees of eventueel kauwgoms die niet te sterk zijn?
Zit niet in alle kauwgom (als ie suikervrij is tenminste) aspartaam?
Lichtblauwe sportlife is niet erg sterk en ik vind persoonlijk smint en frisk ook te doen. Maar ik heb dus geen problemen met een sterke mintsmaak.
@Septembergirl: nee zoals ik heb begrepen is Xylitol de suikervervanger. Maar bij de fruitsmaken zag ik aspartaam er wel weer in zitten. Zal wel zoeter moeten smaken natuurlijk.

@Gemini: Smint heb ik laatst weer uitgespuugd....
Eigen merk AH, een groen zakje, die zijn niet zo sterk.

Lama!
Spearmint is het zachtst.
fisherman friends? en dan de dropsmaak nemen.
enfin, vaak helpt het ook wel om even wat water te drinken als je een vieze smaak hebt.
ik kan zelf ook niet zo goed tegen sterke mintstmaken. en ik heb altijd de smashmint van sportlife. Maar ik zie net dat daar ook aspartaam in zit.
quote:naomiloves schreef op 20 april 2011 @ 11:26:

ik kan zelf ook niet zo goed tegen sterke mintstmaken. en ik heb altijd de smashmint van sportlife. Maar ik zie net dat daar ook aspartaam in zit.Zou dus een goeie moeten zijn, maar balen van die aspartaam. Of zou het dan toch overal in zitten? Belachelijk eigenlijk, als er al Xylitol in zit....
Een tictacje.
Stukje peterselie of een ander vers kruid. Van die suikervrije dragees van Ricola, smaak lemon.
xylifresh peppermint
Thx allen, het is spearmint geworden. Die is niet zo sterk en ook nog lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven