Gezondheid alle pijlers

Welke opticien, bril nodig. Advies.

22-11-2013 10:51 31 berichten
Wie kan me vertellen welke opticien de meeste kwaliteit voor een betaalbare prijs biedt en waar ik verder nog op moet letten bij het aanschaffen van een bril. Een tweede gratis bril net zoals bij Pearl lijkt me niet nodig. 1 bril lijkt me genoeg of niet soms? Welke opties voor de glazen moet ik nemen? Anti-statisch? Dunne glazen?



Alvast veel dank voor het meedenken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kies liever voor Specsavers dan voor Pearl. Pearl vind ik een wat mindere uitstraling hebben. Bij Specsavers kan je erg betaalbaar een bril halen. Soms actie 2e bril gratis/montuur gratis.



1 bril is genoeg, maar mocht je afhankelijk zijn van de bril, dan kan een reservebril geen kwaad. Stel je voor dat ie stuk gaat, dan heb je nog een andere.



Voor de glazen zou ik voor de normale glazen gaan, maar dan wel met een bepaalde functie. Kan het niet zo goed uitleggen, maar ik bedoel dat je niet jezelf ziet en dat anderen ook niet zichzelf zien in jouw bril (soort van spiegel). Dunne glazen vind ik niet nodig, is erg duur en de normale glazen zijn echt prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn bril bij Pearl vandaan ik heb niet van de mogelijkheid gebruikt gemaakt van een 2 bril maar heb dat weten om te buigen naar extra korting.Ik ben bij Pearl gegaan omdat het voor mij betaalbaar was ik had een complete antiglans en anti statische voor 119.00 en je kan ook ook na vraag doen bij Pearl wat voor verkering je hebt want het kan ook zijn dat je verzekering het compleet vergoed.



Hoop dat je hier wat mee kan.



P.s en als je dunnen glazen wilt dan ligt het aan het montuur want je neemt.



groetjes
Jezelf kennen is de sleutel tot geluk
Alle reacties Link kopieren
Als je niet een fikse sterkte hebt, dan zijn de standaard enkelvoudige glazen prima!

Ontspiegelde glazen zijn fijn. Maar dat zit meestal bij de prijs in.



Een tweede bril is vaak niet echt nodig. Ik kreeg in plaats daarvan een zonnebril op sterkte. Handig!



En een pearl, Specsavers of Hans anders is zo goed als het personeel. Ik ken een Pearl met een zeer goede en servicegerichte manager, en een Hans Anders met een lul van een manager die je van alles wil aanpraten wat je niet hebben wil.

Vraag dus eens rond in de omgeving naar ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen nemen dan als tweede bril een zonnebril.

Verder; ik ben laatst bij Specsavers geweest, niet goedkoop maar wel goed geholpen.Pearl is ook prima.

Hans Anders is het goedkoopste, maar volgens mijn vader is het daar vaak een beetje rommelig.



Brilverzekering heb ik niet genomen.
Het is handig om je glazen te laten harden. Over ontspiegelen zijn de meningen verdeeld, de één vind het prettig, de ander ondervind er last van, dat is een kwestie van ervaren.

Als je ogen al goed zijn getest, dan heb je het formulier waar dat allemaal opstaat, dus dan is er geen tweede test nodig.



Persoonlijk vind ik de brillen bij Pearl en Specsavers een wat goedkope uitstraling hebben en zijn eigenlijk allemaal een beetje van hetzelfde, dus zou ik een goede opticiën kiezen waar de keuze wat groter is en er ook goede merkbrillen worden verkocht. Je loopt er toch de hele dag mee op je neus, dus dan mag het iets moois zijn.
Edit: Je kunt ook kiezen tussen glas een kunststof glazen, maar wat daar de voor- en nadelen van zijn, dat weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik als opticien bij Pearle, zeg natuurlijk Pearle!

Maar goed daar heb je niks aan. Helemaal eens met hertjehertje, elke winkel is zo goed als zijn personeel.

Dus gewoon gaan "shoppen" waar voel je je op je gemak? Waar krijg je goed uitleg,goed advies, en niet geheel onbelangrijk waar zie je de leukste bril?

Kwa glazen, HA en Specsavers hebben hun eigen leveranciers, Pearle,eye wish en particulieren werken met bekende grote glasleverancier.

Hardingslaag en ontspiegeling heb je nodig extra lagen die vuil-waterafstotend en atistatisch zijn, zijn extra luxes maar wel makkelijk.

Kwa oogmeting ben ik geen fan van HA, maar ook daar zullen tussen de slechte mensen best goede mensen zitten. Belangrijk is dat ze je in de winkel laten kijken met een pasbril om je het verschil met en zonder bril te laten zien. Of verschil oude en nieuwe sterkte. Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt en,als je nog vragen hebt...... Stel ze gerust. En anders veel succes.
Ik ben zelf erg positief over Eyes+More. Service is altijd prima, heel veel keus en de brillen zijn heel erg betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 november 2013 @ 11:12:

Edit: Je kunt ook kiezen tussen glas een kunststof glazen, maar wat daar de voor- en nadelen van zijn, dat weet ik niet.Laat ze vallen op straat en je weet het.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zeer tevreden over Rigi in Driebergen. 3 brillen voor 99 euro.

http://www.rigiworld.com/site/pages/rigi.asp
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 22 november 2013 @ 12:23:

[...]



Laat ze vallen op straat en je weet het.Haha, het echte antwoord is dat kunststof glazen veel lichter zijn.
odi et amo
Glas is ook zwaarder dan kunststof.



Qua glazen zijn er veel opties, als het voor een kind is kun je ook kiezen voor glazen die minder krasgevoelig zijn. Bij wat hogere sterkten is het zonder ontspiegeling haast niet te doen.



Dunne glazen zijn wel mooier in grotere monturen. Hoe groter het glas hoe dikker het glas aan de randen namelijk. Maar bij lagere sterktes is het volgens mij niet echt een issue. Met diktes komt het niet op een mm aan wat mooi is maar dut kan wel veel geld schelen.



Er zijn meerdere landen in Europa waar het verplicht is om een reservebril in je auto te hebben, dus als jij wel eens in het buitenland rijdt, misschien toch handig. Daarnaast wennen ogen snel aan een bril, als je bril dan stuk is, is het erg vervelend om geen reserve te hebben.
Ik heb veel informatie opgedaan in de loop der jaren doordat mijn zoon al vanaf zijn 7de een bril draagt. In zijn kindertijd werd mij inderdaad altijd kunststof glazen aanbevolen vanwege het feit dat ze niet breken en dat breken nogal snel kan gebeuren tijdens het spelen, met glazen van glas. Sinds mijn zoon dit zelf regelt, weet ik eigenlijk niet of hij glas of kunststof heeft. Heb me er niet meer mee bemoeit.
Het zal best aan het personeel liggen, maar ik heb heel slechte ogen, bij de Pearle zijn ze daar erg laks mee geweest en mij zien ze daar echt niet meer terug. Ook niet in een ander filiaal. Mijn moeder had een heel slechte ervaring bij Hans Anders, en ook daar zou ik niet meer naartoe gaan. Waarom zou ik, genoeg keus.

Het gaat zelfs zo ver dat ik bij het uitkiezen van de zorgverzekering kijk of ze geen exclusieve deal hebben met één van deze ketens want dan neem ik de verzekering niet.

Ik heb nu een erg fijne andere, geen keten, en daar zou ik iedereen naartoe willen sturen!
quote:Lebowski schreef op 22 november 2013 @ 14:30:

Het zal best aan het personeel liggen, maar ik heb heel slechte ogen, bij de Pearle zijn ze daar erg laks mee geweest en mij zien ze daar echt niet meer terug. Ook niet in een ander filiaal. Mijn moeder had een heel slechte ervaring bij Hans Anders, en ook daar zou ik niet meer naartoe gaan. Waarom zou ik, genoeg keus.

Het gaat zelfs zo ver dat ik bij het uitkiezen van de zorgverzekering kijk of ze geen exclusieve deal hebben met één van deze ketens want dan neem ik de verzekering niet.

Ik heb nu een erg fijne andere, geen keten, en daar zou ik iedereen naartoe willen sturen!Kleine enkele winkels vind ik ook het fijnst en we gunnen ze ook een beetje klandizie, want het is wel hard roeien tegen die grote ketens.
Ook dat, Cateau.

Wat me bijstaat van Pearle is dat ik een tijd mijn lenzen uit moest laten voor een betrouwbare meting voor een bril. Ik heb een hele flinke sterkte, en zonder lenzen zie ik alleen maar contouren en kleuren. Wijst de Pearlemeneer me met een handgebaar naar het koffieapparaat aan de andere kant vd zaak, ik mocht best iets pakken. Nou dank, als ik ernaartoe had durven lopen (het was niet druk, dan had ik het nog begrepen).



Nou is dat maar koffie, maar hij begon ook nog veel te snel met meten, maar dat kon best, volgens hem. Tja, jij bent de expert.

Bril was toch niet goed, gek.
Ja, het zijn fabrieken Lebowski, niet prettig en die kleine winkeliers doen alles voor je, hebben geduld, zijn secuur.



Maar goed, ik heb nu eenmaal een zwak voor kleine ondernemingen, altijd al gehad, maar nu zeker met de crisis.
Ik ook hoor, Ik zou altijd kiezen voor de kleine zaak tegenover de keten. Mijn opticien heeft me zo fijn geholpen toen ik oogklachten kreeg vanwege de slechte bril! En begrip ook, dat het vervelend is, als je zo slecht ziet, en niet goed wordt geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bril gehad van een kleine zaak, maar ook bij Pearle en HA. Bij Pearle word ik prima geholpen, ik heb geen verschil gemerkt met de kleine zaak(qua service enzo), alleen de prijs dan. Mijn volgende bril zal ook weer van Pearle zijn.
Only you can change your life. No one can do it for you.
Ik ben ongelofelijk tevreden over 'mijn' Pearle.

Daar heb ik een keer een ontzettend goede service gehad wat betreft mijn bril. Daarnaast komen mijn lenzen daar al sinds ik lenzen draag (al járen) vandaan. Erg vriendelijk, behulpzaam en deskundig personeel, maar dat zal ongetwijfeld aan de vestiging liggen.
De 'slechte' Pearl en HA liggen ook nog in dezelfde straat, misschien ligt het aan de buurt/straat
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 22 november 2013 @ 16:11:

De 'slechte' Pearl en HA liggen ook nog in dezelfde straat, misschien ligt het aan de buurt/straat Dat ziet Hans anders.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga tegenwoordig naar specseavers, omdat ik ook een leesgedeelte heb, maar ik heb ervaren dat het personeel onderling ook wel heel erg verschilt. Je hebt soms van die arrogantjes die het klusje wel eens even zullen klaren als je een flinke opdonder tegen je bril hebt gehad. Zoo mevrouw, weer prima zo. Na een dag blijkt hij dan toch weer af te zakken, achter je oren zeer te gaan doen of gewoon nog scheef te zijn. Dus ik heb in de winkel al mijn voorkeur. Glazen van HA krassen bij mij sneller en bij Pearle ben ik nog nooit geweest, dus daar heb ik geen mening over.
odi et amo
Alle reacties Link kopieren
quote:Uncharted schreef op 22 november 2013 @ 16:08:

Ik ben ongelofelijk tevreden over 'mijn' Pearle.

Daar heb ik een keer een ontzettend goede service gehad wat betreft mijn bril. Daarnaast komen mijn lenzen daar al sinds ik lenzen draag (al járen) vandaan. Erg vriendelijk, behulpzaam en deskundig personeel, maar dat zal ongetwijfeld aan de vestiging liggen.Ik denk dat het echt aan de vestiging ligt. Ik ben ook weleens bij Hans Anders geweest, in twee verschillende plaatsen, over de een was ik tevreden, over de ander totaal niet.
Only you can change your life. No one can do it for you.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven