Welke zorgverzekeraar bij implantaat?
zondag 30 december 2012 om 23:34
Hallo allemaal,
Ik zoek en lees me suf, maar wordt er niet helemaal wijs van bij welke zorgverzekeraar (welke vergoed het meeste/beste) ik mij het beste kan verzekeren. Ik heb komend jaar een implantaat nodig. Heeft iemand hier ervaring mee? En mag je er dan meteen gebruik van maken of moet je dan een half jaar wachten? Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik zoek en lees me suf, maar wordt er niet helemaal wijs van bij welke zorgverzekeraar (welke vergoed het meeste/beste) ik mij het beste kan verzekeren. Ik heb komend jaar een implantaat nodig. Heeft iemand hier ervaring mee? En mag je er dan meteen gebruik van maken of moet je dan een half jaar wachten? Alvast bedankt voor het meedenken!
maandag 31 december 2012 om 00:02
maandag 31 december 2012 om 00:14
Ik heb net (letterlijk een half uur geleden) online een zorgverzekering afgesloten bij FBTO. Ik heb komende jaar aardig wat tandartskosten (wel 'makkelijke' dingen, opbouwen en wortelkanaalbehandeling) dus ik heb gekozen voor een vergoeding van max. 750¤. Voordeel: ik kan het extra tandartspakket ten alle tijden uitzetten en als je de extra module tegelijk afsluit met de basisverzekering is er geen wachttijd (bij tussentijds omzetten is deze gemiddeld 6 maanden).
Ik weet niet hoe het daar met implantaten zit... Maar er is mij niks gevraagd over 'de huidige stand vak zaken' w.b.t. mijn gebit. Ik dacht laatst ergens te hebben gelezen dat ze hier niet meer naar mogen vragen?
Ik weet niet hoe het daar met implantaten zit... Maar er is mij niks gevraagd over 'de huidige stand vak zaken' w.b.t. mijn gebit. Ik dacht laatst ergens te hebben gelezen dat ze hier niet meer naar mogen vragen?
maandag 31 december 2012 om 00:16
Ik koos voor VGZ en wist dat ik dringend een kroon moest. Mijn tandarts wist dat ook, maar ze hebben hem echt niet benaderd toen ik over stapte. Het plaatsen van de kroon heb ik eind januari gedaan en door VGZ is het maximale bedrag wat ik toen uitgekeerd kon krijgen ook betaald. Ten opzichte van de kosten voor de kroon nog maar 1/4e deel, maar toch.
Ik zou aanraden om een hoge tandartsverzekering te nemen, maar dan niet de allerhoogste waarbij je een medische keuring moet ondergaan.
Ik zou aanraden om een hoge tandartsverzekering te nemen, maar dan niet de allerhoogste waarbij je een medische keuring moet ondergaan.
maandag 31 december 2012 om 00:33
Het geldt volgens mij alleen voor de duurdere tandverzekeringen. Toen ik afsloot vroegen ze ook nergens naar, maar ik kreeg een brief dat ik eerst de lage verzekering kreeg, tot ik bijgesloten formulieren invulde en retourneerde met een foto van mijn gebit, na beoordeling kreeg ik de gevraagde verzekering.
maandag 31 december 2012 om 00:36
Ik heb ook niks in hoeven vullen hoor... En volgens mij is ¤750,- (100%) best een hoge tandarts vergoeding (heb alleen ¤1000 nog ergens gezien). Wel even goed lezen hoe het met protheses zit, want daar ben ik in de algemene voorwaarden wel het een en ander over tegen gekomen maar niet echt 'opgeslagen' omdat ik die dus niet nodig heb...
maandag 31 december 2012 om 00:38
quote:Frizzy schreef op 31 december 2012 @ 00:33:
Het geldt volgens mij alleen voor de duurdere tandverzekeringen. Toen ik afsloot vroegen ze ook nergens naar, maar ik kreeg een brief dat ik eerst de lage verzekering kreeg, tot ik bijgesloten formulieren invulde en retourneerde met een foto van mijn gebit, na beoordeling kreeg ik de gevraagde verzekering.Hmm... fijn, van die 'addertjes'...
Het geldt volgens mij alleen voor de duurdere tandverzekeringen. Toen ik afsloot vroegen ze ook nergens naar, maar ik kreeg een brief dat ik eerst de lage verzekering kreeg, tot ik bijgesloten formulieren invulde en retourneerde met een foto van mijn gebit, na beoordeling kreeg ik de gevraagde verzekering.Hmm... fijn, van die 'addertjes'...
maandag 31 december 2012 om 01:13
PNO ben ik net naar overgestapt. Hoogste tandartsverzekering (vergoedt tot ¤1100,-) zonder medische verklaring. Bewust gekozen ook, want ik heb kronen nodig én ik heb al een flink tandartsverleden. Ik ga trouwens ¤140,- per maand betalen (dat is dus basisverzekering en de duurste tandartsverzekering bij elkaar, en verder geen dingen als een extra hoog eigen risico ofzo).
maandag 31 december 2012 om 02:33
Ik wilde ook heel graag een implantaat en heb me verdiept in de diverse zorgverzekeringen. Heb me ook aangemeld bij meerdere zorgverzekeringen (waaronder bijvoorbeeld Unive), maar zij wezen mij af, omdat ik aan moest geven op een formulier dat ik 2 kiezen mis. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Delta Lloyd met de hoogste vergoeding, zonder dat ze gaan vragen hoe het met je gebit is gesteld. Dit was een bedrag van 750 euro. Vervolgens heb ik in overleg met mijn tandarts een prothese met 2 kiezen laten maken a 750 euro. Is volledig vergoed door Delta Lloyd en ik heb weer een mooie rij kiezen. Vorig jaar ben ik overgestapt op Ditzo met een vergoeding van 250 euro (voor de noodzakelijke gebitscontroles en reinigingen en eventueel gaatjes enzo) en daarnaast ben ik dus aan het sparen voor een implantaat. Als ik een goed bedrag bij elkaar heb gespaard stap ik weer over op een verzekeraar die wat hoger vergoed (zoals Delta Lloyd). Misschien ook een idee voor jou? Het duurt wat langer, maar je hebt en een mooi gebit en minimale kosten.
maandag 31 december 2012 om 08:26
Je hebt de tandarts tarieven en de techniekkosten. Ze staan apart op je nota.
Dat laatste is belastingaftrekbaar!
Linkje: http://www.dentalinfo.nl/ ... k-fiscaal-aftrekbaar.html
Dat laatste is belastingaftrekbaar!
Linkje: http://www.dentalinfo.nl/ ... k-fiscaal-aftrekbaar.html
maandag 31 december 2012 om 08:29
PNO vergoedt 100% tot max. ¤1100,- pj ongeacht je aan je gebit laat doen behalve cosmetische behandelingen. PNO vraagt ook niet om een tandartsverklaring. Ik heb deze gekozen omdat ik ook een implantaat wil. Zonder verdere extra aanvullende verzekering en de uitgebreide tandartsverzekering betaal ik bij PNO rechtstreeks ¤140,- ... dus niet via independer.nl want daar betaal je meer.