Gezondheid alle pijlers

Welke zorgverzekeraar bij implantaat?

30-12-2012 23:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zoek en lees me suf, maar wordt er niet helemaal wijs van bij welke zorgverzekeraar (welke vergoed het meeste/beste) ik mij het beste kan verzekeren. Ik heb komend jaar een implantaat nodig. Heeft iemand hier ervaring mee? En mag je er dan meteen gebruik van maken of moet je dan een half jaar wachten? Alvast bedankt voor het meedenken!
Hangt een beetje van het soort implantaat af. Bij een enkele implantaat wordt deze vaak niet vergoed. In mijn geval (Zilveren Kruis) in ieder geval niet.
Hier vind je een overzicht van vergoedingen van implantaten: vergoedingen inplantaten. Houd er wel rekening mee dat de verzekering vaak pas een vergoeding toekent na een brief van de kaakchirurg. En zelfs dan kan het nog afgewezen worden.
Je kan je pas bijverzekeren na een gezondheidsverklaring van je tandarts. Dat lukt niet als nu duidelijk is dat er hoge kosten gemaakt moeten worden.
@frizzy: hangt dat niet van de verzekering en hoe uitgebreid het pakket is? Sommige verzekeringen zullen je gewoon aannemen, andere zullen naar een medische verklaring van de tandarts vragen.
Als het al duidelijk is dat je een implantaat moet in de komende 2 jaar, of andere dure behandeling, wordt je vaak al niet toegelaten bij een aanvullende tandarts verzekering tenzij je misschien het allerduurste pakket neemt.
Een enkel implantaat kost je gemiddeld ¤1500. Er zijn verzekeraars bereid om je de helft te vergoeden, maar vaak na een wachttijd en in hun duurste pakket.
Bij Menzis word je ook toegelaten zonder keuring, maar voor de allerbeste tandverzekering moet je er wel al een jaar zitten.
Hou ook rekening met extra kosten die gemaakt moeten worden. Bij mij is de behandeling zo uitgebreid dat ik een veelvoud van 1500 euro moet betalen. En ook al heb ik de allerduurste tandartsverzekering. Ik schiet er dus eigenlijk amper iets mee op.
Ik heb net (letterlijk een half uur geleden) online een zorgverzekering afgesloten bij FBTO. Ik heb komende jaar aardig wat tandartskosten (wel 'makkelijke' dingen, opbouwen en wortelkanaalbehandeling) dus ik heb gekozen voor een vergoeding van max. 750¤. Voordeel: ik kan het extra tandartspakket ten alle tijden uitzetten en als je de extra module tegelijk afsluit met de basisverzekering is er geen wachttijd (bij tussentijds omzetten is deze gemiddeld 6 maanden).

Ik weet niet hoe het daar met implantaten zit... Maar er is mij niks gevraagd over 'de huidige stand vak zaken' w.b.t. mijn gebit. Ik dacht laatst ergens te hebben gelezen dat ze hier niet meer naar mogen vragen?
Ik koos voor VGZ en wist dat ik dringend een kroon moest. Mijn tandarts wist dat ook, maar ze hebben hem echt niet benaderd toen ik over stapte. Het plaatsen van de kroon heb ik eind januari gedaan en door VGZ is het maximale bedrag wat ik toen uitgekeerd kon krijgen ook betaald. Ten opzichte van de kosten voor de kroon nog maar 1/4e deel, maar toch.

Ik zou aanraden om een hoge tandartsverzekering te nemen, maar dan niet de allerhoogste waarbij je een medische keuring moet ondergaan.
Oh en volgens mij mocht ik naar een hoge tandartsverzekering overstappen omdat ik daarvoor ook al een hoge verzekering had. Misschien dat dat er ook nog wat mee te maken heeft. Iig heb ik nergens een vragenlijst oid hoeven invullen.
Het geldt volgens mij alleen voor de duurdere tandverzekeringen. Toen ik afsloot vroegen ze ook nergens naar, maar ik kreeg een brief dat ik eerst de lage verzekering kreeg, tot ik bijgesloten formulieren invulde en retourneerde met een foto van mijn gebit, na beoordeling kreeg ik de gevraagde verzekering.
Ik heb ook niks in hoeven vullen hoor... En volgens mij is ¤750,- (100%) best een hoge tandarts vergoeding (heb alleen ¤1000 nog ergens gezien). Wel even goed lezen hoe het met protheses zit, want daar ben ik in de algemene voorwaarden wel het een en ander over tegen gekomen maar niet echt 'opgeslagen' omdat ik die dus niet nodig heb...
Zit je ook bij National Academic gsleutel?
quote:Frizzy schreef op 31 december 2012 @ 00:33:

Het geldt volgens mij alleen voor de duurdere tandverzekeringen. Toen ik afsloot vroegen ze ook nergens naar, maar ik kreeg een brief dat ik eerst de lage verzekering kreeg, tot ik bijgesloten formulieren invulde en retourneerde met een foto van mijn gebit, na beoordeling kreeg ik de gevraagde verzekering.Hmm... fijn, van die 'addertjes'...
Jemig wat een domme vraag.
Boarn dat klopt, je kan gewoon overstappen van hoog naar hoog.

Gsleutel ik denk dat jij ook zo'n brief krijgt hoor. Tenzij ze werken met een wachttijd.
Unive, vergoed alleen op medisch voorschrift.
PNO ben ik net naar overgestapt. Hoogste tandartsverzekering (vergoedt tot ¤1100,-) zonder medische verklaring. Bewust gekozen ook, want ik heb kronen nodig én ik heb al een flink tandartsverleden. Ik ga trouwens ¤140,- per maand betalen (dat is dus basisverzekering en de duurste tandartsverzekering bij elkaar, en verder geen dingen als een extra hoog eigen risico ofzo).
Wauw, bedankt voor alle reacties tot nu toe! Hier heb ik echt wat aan! Een aantal maatschappijen hoef ik dus niet eens te proberen en een aantal juist wel zoals FBTO en PNO. Ik ga eens kijken. Nog meer tips zijn uiteraard welkom
PNO kwam bij mij bij independer ook als goedkoopste uit de test, maar vanwege het aan- en uitzetten van losse modules spreekt mij wel aan omdat er zomaar van alles kan gaan gebeuren in mijn leven de komende tijd...
Ik wilde ook heel graag een implantaat en heb me verdiept in de diverse zorgverzekeringen. Heb me ook aangemeld bij meerdere zorgverzekeringen (waaronder bijvoorbeeld Unive), maar zij wezen mij af, omdat ik aan moest geven op een formulier dat ik 2 kiezen mis. Uiteindelijk heb ik gekozen voor Delta Lloyd met de hoogste vergoeding, zonder dat ze gaan vragen hoe het met je gebit is gesteld. Dit was een bedrag van 750 euro. Vervolgens heb ik in overleg met mijn tandarts een prothese met 2 kiezen laten maken a 750 euro. Is volledig vergoed door Delta Lloyd en ik heb weer een mooie rij kiezen. Vorig jaar ben ik overgestapt op Ditzo met een vergoeding van 250 euro (voor de noodzakelijke gebitscontroles en reinigingen en eventueel gaatjes enzo) en daarnaast ben ik dus aan het sparen voor een implantaat. Als ik een goed bedrag bij elkaar heb gespaard stap ik weer over op een verzekeraar die wat hoger vergoed (zoals Delta Lloyd). Misschien ook een idee voor jou? Het duurt wat langer, maar je hebt en een mooi gebit en minimale kosten.
Je hebt de tandarts tarieven en de techniekkosten. Ze staan apart op je nota.

Dat laatste is belastingaftrekbaar!

Linkje: http://www.dentalinfo.nl/ ... k-fiscaal-aftrekbaar.html
PNO vergoedt 100% tot max. ¤1100,- pj ongeacht je aan je gebit laat doen behalve cosmetische behandelingen. PNO vraagt ook niet om een tandartsverklaring. Ik heb deze gekozen omdat ik ook een implantaat wil. Zonder verdere extra aanvullende verzekering en de uitgebreide tandartsverzekering betaal ik bij PNO rechtstreeks ¤140,- ... dus niet via independer.nl want daar betaal je meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven