Gezondheid alle pijlers

Wie gebruikt pil èn condoom?

19-08-2010 14:54 101 berichten
Als er iemand ongewenst zwanger is, wordt er op dit forum vaak gedaan alsof dat een onmogelijkheid is.

Had je maar de pil èn een condoom moeten gebruiken.

Ik ken persoonlijk niemand die dat doet. Mensen gaan aan de pil zodat ze geen condoom meer hoeven gebruiken.

Maar goed, misschien schat ik dat helemaal verkeerd in.

Dus een poll.

Ik gebruik

Totaal aantal stemmen: 148

condooms (14%)
de pil (40%)
niets (10%)
pil en condoom (18%)
spiraal en condoom (2%)
spiraal (14%)
pessarium Geen stemmen
pessarium en condoom (1%)
pessarium en zaaddodende pasta Geen stemmen
pessarium, condoom en zaaddodende pasta Geen stemmen
ik doe alsof, om m'n partner er in te luizen (2%)
nu nog de pil, over een tijdje een spiraal.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik gebruik beide waarom omdat ik niet me hoofd geslingerd wil hebben dat ik de pil en condoom had moeten gebruiken....

Nee hoor onzin, de pil om pijnklachten te verminderen bij de maandelijkse periode en condoom: hoef geen soa en al helemaal nog geen kind.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Nu nog de pil, maar zodra ik klaar ben met studie (over 2 jaar of als ik moet stoppen) dan vliegt de pil de prullenbak in.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Heb een vaste partner, dus vind een condoom onnodig. Er ligt wel een pak altijd steevast in het nachtkastje i.v.m. eventuele antibioticakuren, overgeven of diarree (mocht het gebeuren). Maar wél aan de pil!
Ligt ook een beetje aan de fase van een relatie in mijn geval. In het begin (natuurlijk) een condoom omdat je het soa risico niet voldoende in kunt schatten. Permanent een spiraal omdat ik niet zwanger wil worden.
Alleen condooms, ik mag geen hormonen gebruiken vanuit het ziekenhuis. Had daarvoor een spiraaltje, geen succes. Laat moeder natuur maar gewoon haar gang gaan. Met alleen condooms en als je ze correct gebruikt, raak je niet zwanger. Gaat al ruim 1,5 prima. :-)
niets maar ja ik wil dan ook al 2,5 jaar zwanger worden.

Toen ik nog vrijgezel was (lang lang geleden) had ik een spiraal en gebruikte ik condooms. Altijd!
Jarenlang alleen de pil geslikt. Nu alleen condooms. Een kind is dan ook niet ongewenst, wat mij betreft.

Eigenlijk zou je enquete alleen moeten gaan onder mensen die geen kinderen willen
quote:Maeris schreef op 19 augustus 2010 @ 15:00:

Alleen condooms, ik mag geen hormonen gebruiken vanuit het ziekenhuis. Had daarvoor een spiraaltje, geen succes. Laat moeder natuur maar gewoon haar gang gaan. Met alleen condooms en als je ze correct gebruikt, raak je niet zwanger. Gaat al ruim 1,5 prima. :-)Onzin, een condoom is geen 100%'s voorbehoedsmiddel.
Alleen de pil. Ik heb al 8 jaar een vaste partner.
Niets ivm kinderwens. Hierna wil ik overgaan op de Nuvaring.
quote:Garden_of_Sarah schreef op 19 augustus 2010 @ 15:00:

Jarenlang alleen de pil geslikt. Nu alleen condooms. Een kind is dan ook niet ongewenst, wat mij betreft.

Huh? Ik snap je niet. Als je een kindje wil, dan zit een condoom toch redelijk in de weg?
Ik heb me laten vertellen dat als je een spiraaltje neemt, dat de kans later zwanger te worden kleiner is.

Klopt dat? Lijkt me nu ook niet echt bevorderend zon ding in je baarmoedermond

Of was dit nu de prikpil
Mijn man wil geen kind erbij Twinkeling. We gebruiken condooms omdat ik per definitie niet meer aan de pil wil. Mocht ik ondanks condoomgebruik toch zwanger raken, is het kindje heel erg welkom.
Aha. Dank voor den uitleg
quote:Pure_ schreef op 19 augustus 2010 @ 15:02:

Niets ivm kinderwens. Hierna wil ik overgaan op de Nuvaring.

O ja, dat ding was ik vergeten.

Je hebt ook nog implanon, dacht ik.
Ik neem aan dat je "in een vaste relatie" bedoelt, na soa testen ed.

Nee, spiraaltjes hebben geen negatieve invloed op je latere zwangerscahpskans. dat is kul.

Ik heb een mirena, naar volle tevredenheid. Jaren van al het anticonceptie gedoe van pil vergeten, pil/nuvaring heeft enkel nog ene leeg doosje op zaterdagavond ed af.
quote:wrikkelgat schreef op 19 augustus 2010 @ 15:04:

Ik heb me laten vertellen dat als je een spiraaltje neemt, dat de kans later zwanger te worden kleiner is.

Of was dit nu de prikpil

Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk eerlijk gezegd.

Bij de prikpil kan het lang duren voordat je cyclus weer normaal is, maar dat is heel iets anders.

Als voorbehoedsmiddelen een permanent effect hebben op je vruchtbaarheid is dat een kwalijke zaak en ik kan het me niet voorstellen.

Of was dit nu de prikpil Vroeger was dat zo omdat old skool spiralen konden zorgen voor littekenweefsel in je baarmoeder waardoor het innestelen van een vruchtje werd bemoeilijkt. Tegenwoordig zijn spiraaltjes vaak van kunsstof.

Of was dit nu de prikpil De prikpil werkt wel vaak langer door dan de 3 maanden waarin hij zeker werkzaam is. Soms kan het een jaar duren voordat je weer menstrueert. Bovendien word je er vaak dikker van
Jarenlang heb ik beiden gebruikt. Een kind was buiten niet in de planning ook totaal niet welkom op dat ogenblik.

Nu zit het niet in de planning, maar zouden we er wel mee kunnen leven.

Gezien de vaste partner en een hoop ellende met de condooms deze de deur uitgedaan, overweeg nog om over te stappen op een spiraal.

Dus ja, pil en condoom bestaat wel, je afkeer tegen zwanger worden (of het verkrijgen van SOA's )moet maar groot genoeg zijn
Noblesse oblige
Maar goed 13% gebruikt pil en condoom.

Dat is 4 van de 30 mensen.

Als ik het zo lees is dat vooral vanwege SOA gevaar.

Zijn er getrouwde of samenwonende mensen die pil en condoom gebruiken omdat ze anders online gelynched worden bij een ongewenste zwangerschap?
Pil en condoom, in een vaste relatie (na allebei testen) alleen de pil.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:absoluteEinstein schreef op 19 augustus 2010 @ 15:09:

Zijn er getrouwde of samenwonende mensen die pil en condoom gebruiken omdat ze anders online gelynched worden bij een ongewenste zwangerschap?

Ik denk eigenlijk dat het 'ze' weinig kan schelen wat anderen er van vinden.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven