Gezondheid alle pijlers

Wie gebruikt pil èn condoom?

19-08-2010 14:54 101 berichten
Als er iemand ongewenst zwanger is, wordt er op dit forum vaak gedaan alsof dat een onmogelijkheid is.

Had je maar de pil èn een condoom moeten gebruiken.

Ik ken persoonlijk niemand die dat doet. Mensen gaan aan de pil zodat ze geen condoom meer hoeven gebruiken.

Maar goed, misschien schat ik dat helemaal verkeerd in.

Dus een poll.

Ik gebruik

Totaal aantal stemmen: 148

condooms (14%)
de pil (40%)
niets (10%)
pil en condoom (18%)
spiraal en condoom (2%)
spiraal (14%)
pessarium Geen stemmen
pessarium en condoom (1%)
pessarium en zaaddodende pasta Geen stemmen
pessarium, condoom en zaaddodende pasta Geen stemmen
ik doe alsof, om m'n partner er in te luizen (2%)
Alle reacties Link kopieren
quote:absoluteEinstein schreef op 19 augustus 2010 @ 15:18:

[...]

Nou, zo is het mij niet uitgelegd toen er een koperspiraal werd geplaatst hoor.

Als hij er uit gaat, kun je direct zwanger worden was de boodschap.

Misschien geld het voor de vorige generatie (raar woord voor A.C.) spiralen.Ja, na verwijdering kun je direct zwanger raken. Maar door een koperspiraaltje loop je een hele kleine kans op een bepaald soort ontsteking die blijvende onvruchtbaarheid kan veroorzaken. Hele kleine kans dus, maar om die reden wordt het vaak toch afgeraden..
quote:Hasse88 schreef op 19 augustus 2010 @ 15:26:

[...]

Ik vraag me dan ook heel hard af of dit nu écht per ongeluk gebeurd is.... Maar dat is niet zo'n aardige gedachte natuurlijk Ik heb ook zo'n geval in mijn omgeving meegemaakt en ik vraag me eerlijk gezegd heel hard hetzelfde af Ze beweert bij hoog en bij laag dat ze niks verkeerd heeft gedaan met de pil en dat er geen omstandigheden waren waarom hij niet kon werken. Maar toch is er een kind gekomen
quote:Guinevieve schreef op 19 augustus 2010 @ 15:26:

[...]

Ja, na verwijdering kun je direct zwanger raken. Maar door een koperspiraaltje loop je een hele kleine kans op een bepaald soort ontsteking die blijvende onvruchtbaarheid kan veroorzaken. Hele kleine kans dus, maar om die reden wordt het vaak toch afgeraden..Nog nooit eerder gehoord van de gynaecoloog. Voor vrouwen met ernstige PMS raden ze koper wel vaker af omdat daarmee de klachten niet verminderen eerder verergeren. Ik denk dat alles wat niet lichaamseigen is op termijn slecht kan zijn. Die kans wat jij noemt is klein, maar dat is bij veel zaken. Als je een spiraaltje hebt, kun je dat jaarlijks even laten controleren d.m.v. een echo. Echte problemen daarvan ontdekken ze dan ook.
quote:Guinevieve schreef op 19 augustus 2010 @ 15:26:

[...]

Ja, na verwijdering kun je direct zwanger raken. Maar door een koperspiraaltje loop je een hele kleine kans op een bepaald soort ontsteking die blijvende onvruchtbaarheid kan veroorzaken. Hele kleine kans dus, maar om die reden wordt het vaak toch afgeraden..Dat hadden ze me wel eens kunnen vertellen dan.
quote:absoluteEinstein schreef op 19 augustus 2010 @ 15:41:

[...]

Dat hadden ze me wel eens kunnen vertellen dan.Ik wist dat toen ook niet. De kans moet wel zo klein zijn dat het niet de moeite waard is om te noemen. Ik denk dat de trombosegevaren van de pil groter zijn.
quote:absoluteEinstein schreef op 19 augustus 2010 @ 15:09:

Maar goed 13% gebruikt pil en condoom.

Dat is 4 van de 30 mensen.

Als ik het zo lees is dat vooral vanwege SOA gevaar.

Zijn er getrouwde of samenwonende mensen die pil en condoom gebruiken omdat ze anders online gelynched worden bij een ongewenste zwangerschap?Nee mijn keuze voor anti conceptie en wat men er online van vindt hebben voor mij niets met elkaar te maken. Ik heb een vaste relatie, ik gebruik de pil en af en toe condooms. Dit laatste als extra omdat het soms even prettiger is (schoner), bij mijn partner ervoor zorgt dat hij minder snel klaarkomt en soms gebruiken we een condoom, omdat ik de pil niet regelmatig heb geslikt en dan is het een extra voorzorgsmaatregel.
quote:absoluteEinstein schreef op 19 augustus 2010 @ 15:14:

Nou ja, dit forum is echt de eerste plek ooit waar ik heb gehoord dat alleen condoom gebruik, of alleen pilgebruik niet goed genoeg is als anticonceptie.

Natuurlijk, een soa wil je niet oplopen. Maar kun je het echt aan je man verkopen dat je naast je pil nog steeds condooms wil gebruiken?

Naast lastig, is het ook nog eens duur. En, mijns inziens, een beetje overdreven.Mijn partner vindt het prima, geen probleem. En ja, een pakje condooms kost wat, maar een kind ook. Dus ach... Niet alle mannen vinden het vreselijk om een condoom te gebruiken.
Ik heb een koperspiraal, nog wel, hij gaat er binnenkort uit vanwege een kinderwens.
Ik geloof niet dat als je niet zwanger wilt worden pil én condoom moet gebruiken. Dus ik gebruik alleen de pil (lange relatie).

Het heeft volgens mij altijd een oorzaak, zwanger worden ondanks de pil. Denk aan; overgeven, diarree, te laat innemen.

Ik ben wel van plan om over een jaar of 3, dan ben ik 30, te stoppen met de pil. Ik heb de pil dan dik 10 jaar geslikt en wil dan kijken of mijn gewone cyclus weer op gang komt. Misschien ga ik dan wel een persona als anticonceptie gebruiken. Mocht ik dan 'per ongeluk' zwanger worden dan is dat helemaal niet erg, integendeel.
quote:troetelbeertje30 schreef op 19 augustus 2010 @ 16:06:

Ik geloof niet dat als je niet zwanger wilt worden pil én condoom moet gebruiken. Dus ik gebruik alleen de pil (lange relatie).

Het heeft volgens mij altijd een oorzaak, zwanger worden ondanks de pil. Denk aan; overgeven, diarree, te laat innemen.

Ik ben wel van plan om over een jaar of 3, dan ben ik 30, te stoppen met de pil. Ik heb de pil dan dik 10 jaar geslikt en wil dan kijken of mijn gewone cyclus weer op gang komt. Misschien ga ik dan wel een persona als anticonceptie gebruiken. Mocht ik dan 'per ongeluk' zwanger worden dan is dat helemaal niet erg, integendeel.Persona? Wat is dat?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
de pil beschermt je tegen zwngerschap condoom beschermt je tegen SOA's ik begrijp niet dat er mensen zijn die zonder condoom neuken
Ik deed het altijd met pil en condoom. Ook met een vaste relatie. Vriend was bang voor dokters dus durfde geen soa test te doen dus dan is de keuze makkelijk gemaakt. Hij deed het zelf trouwens ook altijd met condoom, ook voor mij, om te voorkomen dat ie iets opliep en dus naar de dokter moest... Het is nu al weer een tijd uit overigens (snap jij dat nou? )
Alleen de pil. Maar ik ben dan ook al 15 jaar samen met mijn man.

Alleen bij een antibioticakuur of diarree/overgeven gebruiken we een condoom. Al is de kans dat ik zwanger wordt als de pil niet werkt heel erg klein, ik heb vrijwel nooit een eisprong. Maar goed, het zal maar, onze kinderwens is wel vervuld.

Daarvoor altijd met pil en condoom.
Sterilisatie, spiraaltje, pil EN condoom. Anders raak ik echt zwanger
quote:meds schreef op 19 augustus 2010 @ 17:03:

ik begrijp niet dat er mensen zijn die zonder condoom neukenOok niet in een vaste relatie?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:meds schreef op 19 augustus 2010 @ 17:03:

de pil beschermt je tegen zwngerschap condoom beschermt je tegen SOA's ik begrijp niet dat er mensen zijn die zonder condoom neukenWanneer ik een vaste relatie heb, dan laten we beiden een test doen en bij groen licht kan het condoom dus ook eens in het nachtkastje blijven liggen. Dus ik begrijp heel goed dat er mensen zijn, die dit ook doen en zo het risico op een SOA hebben gereduceerd tot bijna nul (het blijft natuurlijk een kwestie van vertrouwen).
quote:absoluteEinstein schreef op 19 augustus 2010 @ 15:16:

Het verbaast me alleen hoe stellig mensen hier posten dat een ongewenste zwangerschap iemands eigen schuld is, ook al is iemand aan de pil, of gebruiken ze condooms. Dan hadden ze maar allebei moeten doen.

Steeds denk ik dan, wie doet dat nou?

Maar mensen posten hier toch een heleboel zaken héél stellig? Niet zo moeilijk ook als je niet het risico loopt dat iemand zijn wenkbrauw even optrekt en je aankijkt met die blik van 'Nouou... weet je nog die ene leukerd die je vorig jaar had opgepikt, en hoe ziek je bent geworden van die antibioticakuur die je daarna nodig had?'

Maar goed, ik doe het dus inderdaad wel heel consequent (is niet zo moeilijk met een spiraal natuurlijk, die zit er gewoon altijd). Al was het alleen al omdat mijn vriendin me ooit opbelde, en huilend van de pijn vertelde dat haar schaamlippen er uitzagen als kroepoek. Ik denk in beelden, en deze gaat sindsdien overal met me mee naartoe.
quote:Hasse88 schreef op 19 augustus 2010 @ 15:22:

[...]

Tja, dat ligt eraan natuurlijk. Ik ken verhalen uit mijn directe omgeving dat iemand ongewenst zwanger werd (door een antibiotica kuur werkte de pil niet meer --> nooit de bijsluiter van de pil gelezen soms???) en ook dat iemand met diaree ongewenst zwanger werd door de pil heen (wederom: léést nu verdorie eensch die bijsluiter!) . Dus ja, soms vind ik ongewenste zwangerschappen écht eigen schuld, dikke bult (pun intended). Dan wéét je toch dat de pil niet meer veilig is? Dan gebrúík je toch even een condoom?Nou, ik heb even de bijsluiter van mijn pil bekeken en dat staat er dus niet in. Niets over antibiotica en niets over diarree. Wel iets over overgeven en de betrouwbaarheid. Betreft antibiotica; niet iedere antibiotica heeft een negatief effect op de werking van de pil. Vandaar dat je bij een antibiotica kuur te horen krijgt of hij invloed heeft op de werking van de pil. Ik heb laatst een kuurtje gehad tegen urinwegen infectie, en toen vroeg ik aan de apotheker of ik nu moest oppassen met de pil. Ze keek nog even in de computer, maar zij dat de pil gewoon nog zijn werk deed in combinatie met die kuur. Ze wist me te vertellen, dat lang niet alles soorten antbiotica dat effect heeft en dat er in hun computer automatisch een waarschuwing in het scherm verschijnt bij de soorten, die wel een negatief effect hebben. Dan kunnen ze de gebruikster waarschuwen.
quote:twinkeling schreef op 19 augustus 2010 @ 18:25:

[...]

Maar goed, ik doe het dus inderdaad wel heel consequent (is niet zo moeilijk met een spiraal natuurlijk, die zit er gewoon altijd). Al was het alleen al omdat mijn vriendin me ooit opbelde, en huilend van de pijn vertelde dat haar schaamlippen er uitzagen als kroepoek. Ik denk in beelden, en deze gaat sindsdien overal met me mee naartoe.In godesnaam waarvan gaan je schaamlippen eruit zien als kroepoek?
Overigens over écht per ongeluk zwanger worden. Stel nou je zit in je eerste week van je pil en je vrijt zonder condoom. Man komt klaar en alles. Dag daarna neem je de pil. Uurtje later word je ziek, diarree of overgeven kiest u maar in ieder geval is die pil er weer uit en je bent te ziek om iets binnen te houden.

Dan ben je toch ook niet veilig meer? Dan kan je zwanger worden, en toen je onveilig vree wist je nog niet dat je ziek zou worden en het met condoom zou moeten doen!
quote:Igoneh schreef op 19 augustus 2010 @ 18:28:

[...]

In godesnaam waarvan gaan je schaamlippen eruit zien als kroepoek?Herpes?
Ik gebruik beide. Vroeger was het meer om absoluut niet zwanger te worden, maar condoom is tegenwoordig meer omdat ik het onprettig vind, sperma in me. Dat het er weer uitloopt en paar uur later nog. Daarnaast is condoom meteen even onderbreking en uitstellen van zijn orgasme.

(ik heb vaste relatie, woon samen, wel goede leeftijd voor kinderen, maar komt wel over paar jaar.)
quote:Spijker schreef op 19 augustus 2010 @ 18:30:

[...]

Herpes?kroepoek ziet er tocht niet uit als herpes?
Ja, herpes inderdaad.
quote:Igoneh schreef op 19 augustus 2010 @ 18:34:

[...]

kroepoek ziet er tocht niet uit als herpes?Ik heb het maar gewoon van haar aangenomen en geen rondleiding gevraagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven