Gezondheid alle pijlers

Wiet en alcohol

31-07-2019 15:46 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar julie mening. :)
Zelf rook ik soms in het weekend in de avonduren wanneer kind ligt te slapen/niet thuis is graag een ‘pretsigaret’. Zeker niet elk weekend maar hooguit 2x per maand.

Natuurlijk is dit niet gezond voor je, maar ik vind het gewoon heel erg relaxed. Ik ben geen alcohol drinker of andere middelen gebruiker en dus alleen op z’n tijd een jointje.

Meeste ouders die ik ken drinken graag een glas wijn/whiskey wanneer de kids liggen te slapen.
Hoezo is het drinken van een glas alcohol meer ‘geaccepteerd’ dan bijvoorbeeld wiet gebruik? :popcorn:
:popcorn:
Je weet vast wel hoe de reacties gaan worden :popcorn:
Geniet van je jointje en laat de wereld de wereld. Er valt tegenwoordig op alles en iedereen wel wat aan te merken.
Dit is vragen naar de bekende weg lijkt me?
:popcorn:
je popcornetende emoticon geeft de indruk dat je puur uit bent op een reltopic
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alcohol wordt door bijna iedereen gedronken vanaf een jaar of 14/18 ergens. Wiet is in principe illegaal en wordt bestempeld als drugs, mensen vinden drugs tegenwoordig nog steeds een eng woord. Het vreemde is dat alcohol niet als drugs wordt bestempeld maar goed dat is voer voor een ander topic ooit.

Zelf vind ik dat een jointje roken op zijn tijd echt totaal geen kwaad kan. Zolang kinderen er inderdaad geen last van hebben, hetzelfde als bij drank. Er zijn vast mensen hier waarvan de kort pittige kapsels recht overeind gaan staan bij het woord wiet of hash maar goed die sterven vanzelf ooit uit en dan hebben we een nog mooier Nederland.
Onze regel is dat we, wanneer we de zorg voor ons kind dragen, te allen tijde in staat moeten zijn om te kunnen autorijden. Dus dan zijn een paar glazen alcohol of een joint geen optie. Hoewel ik sowieso geen voorstander ben van blowen. Iedereen weet hoe slecht roken voor je is, en een joint staat gelijk aan twintig sigaretten. Je moet het maar willen ;)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Wetenschappelijk genomen is wiet minder schadelijk, fysiek, dan alcohol. Doe wat je niet laten kan uiteraard.

Alcohol is sociaal gezien geaccepteerder aangezien dat al eeuwen geaccepteerd is. Wiet werd verafschuwd en verketterd; "Je wordt er een mongool van, kan geen kinderen meer krijgen en je gaat sowieso dood." Nu nog steeds is die plant niet legaal in Nederland, veel mensen vinden dit nog 'terecht' ook, terwijl alcohol vele malen schadelijker is, korte én lange termijn. Als jij het antwoordt hebt op jouw vraag hoor ik het graag.

Trouwens, alcohol is gewoon een harddrug, wat vele mensen geen terechte term vinden. "Alcohol is een eigen ding". :rofl:
mcsteamy schreef:
31-07-2019 16:24
Onze regel is dat we, wanneer we de zorg voor ons kind dragen, te allen tijde in staat moeten zijn om te kunnen autorijden. Dus dan zijn een paar glazen alcohol of een joint geen optie. Hoewel ik sowieso geen voorstander ben van blowen. Iedereen weet hoe slecht roken voor je is, en een joint staat gelijk aan twintig sigaretten. Je moet het maar willen ;)
Hoe kom je bij dat laatste?

Ik vind prima als iemand eens per week blowt.Hier in deze asobuurt heb ik wel last van de alcohollisten,maar niet van de blowers
DeMessias schreef:
Alcohol wordt door bijna iedereen gedronken vanaf een jaar of 14/18 ergens. Wiet is in principe illegaal en wordt bestempeld als drugs, mensen vinden drugs tegenwoordig nog steeds een eng woord. Het vreemde is dat alcohol niet als drugs wordt bestempeld maar goed dat is voer voor een ander topic ooit.

Zelf vind ik dat een jointje roken op zijn tijd echt totaal geen kwaad kan. Zolang kinderen er inderdaad geen last van hebben, hetzelfde als bij drank. Er zijn vast mensen hier waarvan de kort pittige kapsels recht overeind gaan staan bij het woord wiet of hash maar goed die sterven vanzelf ooit uit en dan hebben we een nog mooier Nederland.
Mag ik je er even op wijzen dat veel van de korte pittige kapseltjes hun hele jonge leven apestoned hebben doorgebracht?
mcsteamy schreef:
Wat een onzin, wiet zonder tabak is nog altijd minder slecht dan alcohol. Alcohol valt ook gewoon onder drugs maar het is sociaal geaccepteerd. Dát is een verschil.
Het helpt trouwens ook niet dat er ministers zijn die onwaarheden de wereld in helpen. "Ik ken mensen die aan wiet of hasj gestorven zijn" (dat was Ard van der Steur). Dat bevestigd enkel een incorrect verzinsel. Er is zo ver geen eens een vastgelegd overlijden van iemand aan die stoffen.

Het tegenovergestelde is wél waar over alcohol trouwens, maarja, alcohol brengt nou eenmaal lekker veel geld in het laatje.
Wat jij doet interesseert me niet.
Damned if I don’t
Rosebloom schreef:
31-07-2019 16:30
Wat een onzin, wiet zonder tabak is nog altijd minder slecht dan alcohol. Alcohol valt ook gewoon onder drugs maar het is sociaal geaccepteerd. Dát is een verschil.

Ik zeg toch nergens dat alcohol niet schadelijk is? Of dat blowen slechter is dan alcohol?
mcsteamy schreef:
31-07-2019 19:09
Ik zeg toch nergens dat alcohol niet schadelijk is? Of dat blowen slechter is dan alcohol?
Maar wel valse informatie over joints/roken.
Mijn zoon is er pas van afgekikt, il vind het behoorlijk stinken, zelf heb ik er gelukkig helemaal niets mee. Spuug dan weer niet in een biertje....🙄
die ik wilde bestaat al...
Rosebloom schreef:
31-07-2019 19:25
Maar wel valse informatie over joints/roken.

Dat las ik in een online artikel.
Ik snap ook nooit zo goed waarom wiet/hasj minder geaccepteerd is dan alcohol. Ik ( en dat is dus mijn ervaring ) ken niemand die vervelend wordt van wiet of hasj. Wél ken ik een heleboel mensen zowel man als vrouw, die echt heel vervelend of zelfs agressief worden van alcohol.

Maarja, zoals hierboven al gezegd: alcohol is sociaal geaccepteerd.
Ik en man roken elke dag hasj, en we functioneren prima erop/ermee. Drinken doen we dan weer niet. Geen zin in een kater.
Thlubbe schreef:
Wetenschappelijk genomen is wiet minder schadelijk, fysiek, dan alcohol. Doe wat je niet laten kan uiteraard.

Alcohol is sociaal gezien geaccepteerder aangezien dat al eeuwen geaccepteerd is. Wiet werd verafschuwd en verketterd; "Je wordt er een mongool van, kan geen kinderen meer krijgen en je gaat sowieso dood." Nu nog steeds is die plant niet legaal in Nederland, veel mensen vinden dit nog 'terecht' ook, terwijl alcohol vele malen schadelijker is, korte én lange termijn. Als jij het antwoordt hebt op jouw vraag hoor ik het graag.

Trouwens, alcohol is gewoon een harddrug, wat vele mensen geen terechte term vinden. "Alcohol is een eigen ding". :rofl:

Tijd om alcohol ook als drugs te zien en sociaal niet te accepteren.
Mij niet gezien. Vroeger wel eens gedaan hoor, maar ik wil graag zo gezond mogelijk leven en voor mij past dit er niet bij en ook gewoon totaal geen behoefte aan. Nadat ik er vroeger een keer heel erg van over mijn nek ben gegaan, kan ik het nu sowieso niet meer ruiken. Rondje Amsterdam en ik moet elke meter kokhalzen. :P maar jij moet lekker doen waar jij je goed bij voelt!
Wietolie hoef je niet te roken. Dus dat is denk wel gezonder?
SjakS schreef:
06-08-2019 16:46
Wietolie hoef je niet te roken. Dus dat is denk wel gezonder?
Of een spacecake, ook heel gezond, als er niet teveel suiker in zit. ;-)
Wat Cateautje zegt, lekker van genieten

Leven en laten leven, zolang een ander er geen hinder van ondervindt.
En mijn ervaring is dat ik nog nooit last heb gehad van iemand die stoned is. Dronken mensen daarentegen..
Als je het bij 2 of 3 hijsjes houdt en je doet het buiten kan het prima denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven