Gezondheid alle pijlers

Wietolie

20-02-2016 22:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met het gebruik van wietolie? CBD olie of THC olie?

Op de website van www.stichtingmediwiet.nl is er veel over te lezen. Het lijkt steeds populairder te worden bij diverse klachten.

Ik wil het zelf misschien gaan proberen voor mijn rug/nekklachten en spierpijn. De laatste tijd ben ik door deze klachten ook erg gestresst en gespannen.

Ben benieuwd naar ervaringen.
Geen persoonlijke ervaring, maar heb het al wel van een paar mensen gehoord dat ze ook positief zijn.

Één met kanker, de anderen (3) met MS. Zij gebruiken het voor verlichting van pijnklachten.

Kan je dit niet beter bespreken met je behandelend arts of huisarts?
quote:Giliath schreef op 20 februari 2016 @ 22:29:

Geen persoonlijke ervaring, maar heb het al wel van een paar mensen gehoord dat ze ook positief zijn.

Één met kanker, de anderen (3) met MS. Zij gebruiken het voor verlichting van pijnklachten.

Kan je dit niet beter bespreken met je behandelend arts of huisarts?Ik zou dit natuurlijk kunnen bespreken met mijn arts, maar dit valt buiten het reguliere circuit. En dus zullen zij er niet snel over adviseren.
Ik gebruik THC om te slapen en voor mij werkt het ontzettend goed. Voor pijnklachten werkt het niet (heb veel last van mijn nek momenteel) maar daar gebruik ik niet genoeg voor denk ik. Ik neem nu 2 druppels een uur voor het slapengaan en dan nog 2 als ik naar bed ga. Voor mij de perfecte dosering. Één druppel meer en ik voel mij niet meer fijn. Slapen doe ik nu als een tierelier.
Van tijd tot tijd hoor je hallelujageluiden over een bepaald middel. Het zou hét middel zijn tegen je aandoening. Dan krijg je hoop, je investeert erin, en dan blijkt het totaal niets te doen.
Dan moet het maar zoals het kan
http://www.volkskrant.nl/ ... rihuana-invoeren~a475051/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3437528/

Ik kan nergens terugvinden wat er van Weleda's "Cannador" is geworden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het laatste was een cannabinoid met de naam PEApure. Stofnaam Palmitoylethanolamide. Werd juichend aanbevolen (en zou het panacee zijn) voor fibromyalgie. Het ging dan om een lichaamseigen stof dus zo veilig als wat. Het was toen peperduur, maar ik kon het voor 52,50 bij een online drogist op de kop tikken (maanddosis). Het leek een schijntje voor een normaal, gezond leven. Een overweldigende hoeveelheid referenties werd in de artikelen aangehaald dus ik was praktisch om. Dit was het!

En het deed niets. Helemaal nul; niks. Dus neem me niet kwalijk dat ik denk dat de verlichting van de klachten voor sommigen vooral placebowerking is. Net zoals al die smoothies-diëten, clean-eating, zuurtegraaddiëten enz.
Dan moet het maar zoals het kan
quote:samsa schreef op 20 februari 2016 @ 22:44:

Ik gebruik THC om te slapen en voor mij werkt het ontzettend goed. Voor pijnklachten werkt het niet (heb veel last van mijn nek momenteel) maar daar gebruik ik niet genoeg voor denk ik. Ik neem nu 2 druppels een uur voor het slapengaan en dan nog 2 als ik naar bed ga. Voor mij de perfecte dosering. Één druppel meer en ik voel mij niet meer fijn. Slapen doe ik nu als een tierelier.

Fijn om te horen. Weet je dat er 2 varianten zijn? THC en CBD. Volgens mij heeft CBD meer effect op pijnklachten of beide.

Merk je dat je van de THC olie ook meer ontspannen, minder gestresst bent? En daardoor beter slaapt?
Ok je hebt daar een punt. Ik bespreek wel alternatieve geneeswijzen met mijn arts, en ben dat gewend. Maar dat is natuurlijk niet overal zo.

Ik ben nog sceptisch wat CBD of THC betreft. Ik geloof niet dat er alleen maar voordelen zijn, maar dat je lichaam zo ook voldoende schadelijke stoffen binnen krijgt.

En ik ben sceptisch omdat er nog (bijna) geen onderzoek naar is gedaan. Ik ben van de: eerst zien dan geloven.
quote:Giliath schreef op 20 februari 2016 @ 22:55:

Ok je hebt daar een punt. Ik bespreek wel alternatieve geneeswijzen met mijn arts, en ben dat gewend. Maar dat is natuurlijk niet overal zo.

Ik ben nog sceptisch wat CBD of THC betreft. Ik geloof niet dat er alleen maar voordelen zijn, maar dat je lichaam zo ook voldoende schadelijke stoffen binnen krijgt.

En ik ben sceptisch omdat er nog (bijna) geen onderzoek naar is gedaan. Ik ben van de: eerst zien dan geloven.

Nee ik denk het ook niet dat er alleen maar voordelen zijn. Ongeveer 50% van de mensen die het gebruikt kan er baat bij hebben.

Het kan wellicht ook schadelijk zijn, maar ik denk dat dit ook voor vrijwel alle medicijnen geldt.

Als het de kwaliteit van leven verbeterd, sta ik er wel voor open om het te proberen.
Ik gebruik cbd olie als ik veel pijn heb door fibromyalgie. Werkt goed bij mij.
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg...
Ik ken een paar mensen die CBD olie gebruiken voor hun psoriasis en er erg positief over zijn.
Iemand ervaring met rug en spierpijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven