Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Kwebbeltje91 schreef:
23-09-2019 21:54
Aah haha.
Nu ben ik nog vers op dit gebied hoor, maar merk je verschil met rijden, of je benzine of diesel hebt?
Dat ook wel, maar het verschil zit hem vooral in de kosten. Zo scheelt het ons alleen al € 800 per jaar aan motorrijtuigenbelasting.
Hier was man ook fan van de Kuga maar dan de Vignale maar uiteindelijk is het een Jeep geworden. Totaal andere prijsklasse dan de Dacia.
VivaYfke schreef:
23-09-2019 22:15
Hier was man ook fan van de Kuga maar dan de Vignale maar uiteindelijk is het een Jeep geworden. Totaal andere prijsklasse dan de Dacia.
dat kan al snel :rofl:
Hoewel Dacia’s inmiddels ook wel wat minder goedkoop zijn volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Suzy, hij werd door een koeriersdienst bezorgd. En door de bezorger in de brievenbus gedaan.
Stopt er zo'n hele grote bus bij mijn huis. Ik denk, wat krijgen we nou?
Was dus jouw kaartje. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik ben geen autofanaat, maar een Dacia is voor mij ook een no-go hoor!
Wat voor auto gaat nu worden waarschijnlijk Lise?

Allemaal bedankt voor de felicitaties. Zelfs uit het verre F. Dank Tut!
Ik heb een mega drukke dag gehad, en ben helemaal op nu.
Meer visite dan ik had verwacht, hele huis staat in de bloemen en planten en leuke kleine en grotere cadeaus.
Ik duik mijn bed maar eens in, morgen reageer ik wel verder. Als ik nog weet wat iedereen geschreven heeft dan
Wij rijden nu in een Peugeot 3008, (suffertje) bevalt goed, voor mij is het een auto, in klim en in en ik glij eruit.
Toen ik nog werkte had ik een daihatsu corore, ik kon er mee lezen en schrijven, heerlijk autootje was het.
Daar heb ik heel wat km in af gelegd, naar de cliënten toe .
Nu doen het met het suffertje, die kan de sleurhut trekken, mijn autootje is verkocht,toen ik officieel was afgekeurd en ik niet meer kon werken.

Een stap vooruit, vandaag toch met d hondenkunnen lopen, honden hadden hun harnasje aan, die ze vervloeken, maar dan trekken ze mij niet uit mijn schoenen.
Nu aardig wat pijn, echt botpijn, is het, helpt geen paracetamol tegen.
Nog even doorbijten, vertel ik mijzelf, strakjes is het voorbij, en kan ik mijn km weer lopen.

Voor vannacht neem ik en mummeltje, kruidndrankje van Aldi, helaas alleen in Duitsland te koop.
Zo zie je maar, ik ben regelmatig even de grens over.
Een Diatshu Cuore. Magnifieke auto en pittig, tenminste die van mij was pittig.
Ik haalde met gemak én snel de 130 dus hoefde mij nooit zorgen te maken over invoegen, snel inhalen etc.
Geweldige auto.
lientje69 schreef:
23-09-2019 22:35
Suzy, hij werd door een koeriersdienst bezorgd. En door de bezorger in de brievenbus gedaan.
Stopt er zo'n hele grote bus bij mijn huis. Ik denk, wat krijgen we nou?
Was dus jouw kaartje. :proud:
:mrgreen:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Mijn fijnst rijdende auto was een VW Golf TDI. Die plakte gewoon aan de weg. Heerlijk om daar in te rijden!

Nummer 2 was een Volvo XC 90. Heerlijke auto ook. Lag als een tank op de weg.

Maar ja, die auto’s waren uit een heel ander leven ;-)

Voor nu ben ik heel blij met mijn totaal niet spannende, maar wel praktische en klimaat-verantwoorde Prius!
anoniem_64063706e0213 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 23:09
0.42% gewijzigd
Hemke, geen idee wat een Mummeltje is, maar het klinkt lekker!

Lientje, fijn dat je zo in de watten bent gelegd. Slaap lekker!
We hebben ook een milieuvriendelijke auto: een Toyota C-HR, een automaat.
Man, met veel rugklachten, is er heel tevreden over.
Als ik het geld had voor een nieuwe auto (of eigenlijk zou ik dan eerder in dld een einjahre kopen) dan wist ik het wel hoor!
Ik heb nooit genoeg geld voor een auto dus ik doe het maar met wat op dat moment goed uitkomt.

Mijn eerste autootje was een dafje :flirting:, lichtblauw en kon net zo hard achteruit als vooruit. Die was €350,-
Daarna een Cliootje. Voor €900,- Gewoon nog een ouderwetse mechanische Renault dus geen gezeik met gekke sensoren. Stond een keer stil midden op de ring, even een ram met de hamer en hij reed weer een jaar vrolijk verder. Daar kon ik zelf ook nog wat aan sleutelen.
Na de Clio een Peugeot 405, ook maar €300,- voor betaald. Reed echt fantastisch en ik scheurde iedereen eruit bij het stoplicht. Maar toen diende kind nr 4 zich aan en moesten we iets anders. We kochten helaas een Espace. Man, wat een ellende. Die maar een paar maanden gehad en toen een Laguna (Renault Laguna Familiale) zevenzitter gekocht. Die reed ok en goedkoop In wb voor een zevenzitter. Maar op een gegeven moment begon ie steeds wat te mankeren aan de sensoren. Overgestapt op een Peugeot 406 familiale, ook een zevenzitter dus. Maar bij de boedelverdeling na de scheiding bleef die auto bij mijn ex en heb ik een jaar gratis in verschillende Citroëns gereden van garage (leenauto’s). Toen ten lange leste een fiat Punto gekocht want die was het goedkoopst in wegenbelasting en verbruik. En dat was ook echt zo. Maar echt lekker reed ie niet. Maakte vooral veel geluid bij hogere snelheden (Omgevingsgeluid). En toen ik meer ging rijden maar ingeruild voor een diesel, een zeer pittige C4. Ondanks diesel trok ik er toch echt veel mensen uit bij het stoplicht. Maar toen werd ik ziek en kon die diesel niet meer uit en kon ik hem 1 op 1 omruilen voor een Peugeot 407sw zevenzitter. Wel jammer want de c4 had een bmw motor maar reed verder wel lekker Frans.
Ik kies ook bewust Frans omdat ze licht rijden, kost me minder kracht om te besturen en bovendien kan je veel onderdelen makkelijk ook tweedehands krijgen.
Mijn vriend heeft in twee jaar tijd al vaak zijn auto omgeruild van een c4 naar een 406 naar een touran naar een mazda 6 naar een 407sw (miskoop in zijn geval) en nu heeft een A4.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hier ook heel veel auto's versleten. Maar dat zit hem, net als bij Suzy, in de prijsklasse waarin wij kopen.
Onze duurste auto ooit was 5500 euro, man zijn bedrijfsbus.
Volgend jaar krijg ik eindelijk mijn felbegeerde kleine autootje, een wat nieuwere ( voor mij dan, wij rijden altijd zo rond de 15 jaar oud of ouder), Peugeotje uit 2011 met net 100000 op de teller. Een afdankertje van familielid, die wil een nieuwe auto.
Ik ben er mega blij mee, wordt voor mij de duurste en nieuwste auto waar ik ooit in gereden heb.

Man wil mij het liefst in een grote auto, zoon ook, dan kan hij die nog eens lenen als hij met vrienden weggaat. Zijn auto is een 4 zitter, de mijne nu 5 maar die van volgend jaar ook vier.

Verder is man zijn hobby auto's, dus wij hebben ze in alle maten en soorten in de schuur staan. Van een Porsche tot fiat 500.
Jeep, pick-up, bestelbus, BMW, Mercedes. Allemaal oud en aan de meeste moet nog eea geknutseld.
Wat fijn hemke dat je vooruit gaat nu met lopen. Wel balen dat je nog zo'n pijn hebt.

Kwebbel, diesel is veel duurder in de wegenbelasting en rijdt wat " stugger"
Trekt wat langzamer op enzo. Verder is een diesel op zich wel fijn qua auto vind Ik, je kunt er vaak wat meer km mee rijden qua reikwijdte, onze Audi reed 1 op 18 ( en dus 900 km ruim op een tank ) tegen mijn Daewoo 1 op 12,5 en 600 km op één tank. Zoon rijdt BMW, dat slurpt helemaal.
Ik ben wakker geworden met veel pijn nu ( die zag ik gisteravond al aankomen helaas) dus maar langzaam op gang vandaag. Eerst maar eens aan de thee met wat pijnstillers.
Daarna opruimen , het is wat vol hier nu.
Cv monteur komt voor het onderhoud en ze gaan hier vlakbij heien dus man zal straks zijn bed wel uitrammelen vrees ik.
Die moet zijn ritme omgooien want hij gaat vanavond de nachtdienst in.

Verder drukkig dagje. Dochter rijdt nu met zoon mee maar moet vanmiddag opgehaald en vanavond weer terug voor haar tweede avond auto theorie.
Ik moet de Sarah pop ook nog wegbrengen, man heeft geen tijd en hij moet vandaag terug. Verder was, eten koken voor vandaag én morgen ( want morgen werken) .

Ik ga eens even zoeken waar ik nog een rustmoment kan inplannen vandaag want met de pijn die ik nu al heb wordt het wat té veel anders vandaag ben ik bang.
Eerst de doos paracetamol maar eens opzoeken.
Goh dat wist ik dus echt niet, dat je door diesel meer kwijt bent aan belastingen enzo.
Wel apart dat het dan dus wel goedkoper is dan benzine :P

Hier nog steeds heel erg tevreden met mijn autootje.
Toen ik vorig jaar met familielid wat garages langsging zei ze: Je moet er 1 nemen met benzine hoor, niet met diesel. Nu snap ik waarom.
Kwebbeltje91 schreef:
24-09-2019 07:34
Goh dat wist ik dus echt niet, dat je door diesel meer kwijt bent aan belastingen enzo.
Wel apart dat het dan dus wel goedkoper is dan benzine :P

Hier nog steeds heel erg tevreden met mijn autootje.
Toen ik vorig jaar met familielid wat garages langsging zei ze: Je moet er 1 nemen met benzine hoor, niet met diesel. Nu snap ik waarom.
Het hangt ervan af hoeveel km per jaar je rijdt of het voordeliger is kwebbel. Want de diesel is qua tanken dus wel goedkoper maar veel duurder in de wegenbelasting.
Ook heb je bij de apk een verplichte roetmeting, mag je veel steden niet meer in als hij ouder is dan 15 jaar
Ik meen dat het omslagpunt ergens richting de 20000 km per jaar ligt, afhankelijk van het type auto.
Rijd je ( veel) minder, dan is een diesel geen verstandige keuze.
ik had altijd 2e handjes maar na de zoveelste keer met pech langs de weg (wat NIET tof is als je avond en nachtdiensten draait) heb ik een nieuwe gekocht. Een fiat panda.

Na mijn ongeluk moest ik mijn rijbewijs inleveren en mocht ik sowieso een jaar niet meer rijden. Kon ik ook niet want ik was verlamt. Door revalidatie alles weer geleerd en daarna moest ik naar een neuroloog voor een verklaring en opnieuw een rijtest afleggen voor ik weer mocht rijden, maar wat ben ik blij dat ik weer mag. Hij is maar 2 jaar geldig en dan moet alles weer opnieuw maar het geeft mij zo ontzettend veel vrijheid. Met het openbaar vervoer kan ik niet en 10 minuten fietsen lukt mij wel maar echt lange tochten niet.

Mijn man heeft ook een auto nodig voor zijn werk en hij heeft een gezinsauto. Mijn auto pas je best met zn allen in, maar je kan niet ook nog eens een weekendje weg, laat staan vakantie. Dan is het wel erg krap.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Ah, dank je voor uitleg Lientje.
Diesel is goedkoper omdat het minder CO2 in de lucht stuurt, maar wel meer fijnstof. Al kan je dat heel goed met roetfilters ondervangen. En het proces (kraken heet dat) om diesel te maken is minder lang dan dat van benzine. Hierdoor zitten er wel meer afvalstoffen in diesel dat bij de verbranding van de motor dus roet oplevert.
Daarnaast is diesel goedkoper omdat de transportsector vooral op diesel rijdt. Nederland moet het vooral hebben van de transsportsector. Het is een echt transportland met twee grote mainports. Je betaalt meer wegenbelasting met diesel ivm het roet en dieselrijders iha veel meer kilometers rijden.
Het verschil tussen diesel en benzine is in het buitenland dan ook veel kleiner dan in Nederland.
Eh verbranding in de motor :mrgreen:
Klopt Suzy. Maar in Nederland is alles net even anders als in andere landen.
:proud:
Het ene beter, het andere slechter.

Ik heb mijn ontbijtje op, de was draait en de ergste troep is opgeruimd.
Maar meh, wat ben ik moe. Al mijn ledematen voelen zwaar aan. De cv monteur( komt voor onderhoud , we hebben geen problemen gelukkig) komt tussen 9 en 11. Mijn bed ingaan is dus geen optie, ik hang maar wat op de bank nu. Pijn zakt iets gelukkig maar ik denk zomaar dat er niet veel bijzonders vandaag uit mijn handen gaat komen wbt werk.
Nouja, Lientje, dat is ook wat, dat je je eigen Sara op moet ruimen!

Suzy, mijn eerste auto was ook een Dafje! Een 46. Heerlijk autootje. Maximumsnelheid zo'n 90 km/h toen ik 'm kocht, na een vakantie in Frankrijk was dat 130 met wind mee en bult af :proud: (maar dat mocht toen nog niet.. )
Onze onderburen hadden toen een Daf 33.
Laatst heb ik een bedrijfsuitje gehad in Drenthe, waar je in Dafjes een puzzeltocht doet. Vertelde ik aan een jonge collega, wist hij niet eens wat een Daf is :O

Verder doen auto's me niet zoveel. Je ziet echt heel veel Dusters bij de weg, als je met vakantie bent. Wij noemen die Volvo dus een Duster-lookalike of Duster-Wannabee, omdat (volgens ons) de Duster er eerder was dan de Volvo (en andere dure merken, die r zo uitzien) :mrgreen:

Wij leasen nu. Lijkt duur, maar geen afschrijvingen, geen geld lenen enz. En we willen een nieuwe, omdat vroeger met tweedehandsjes té vaak langs de kant van de weg stonden. Toen ik zwanger werd, wilde ik dat niet meer. Toen wilde ik een auto die het gewoon deed.

Ik ben ineens weer benauwd. Zo raar hoe dat soms op komt zetten.

Fijne dag iedereen!
Hier is het nog droog, hoop dat het dat zo lang mogelijk blijft.
Later is nu
Het wordt een Volvo V40 T3 van bouwjaar 2019. Mits we eruit kunnen komen en de dealer er een vind met standkachel en voorruitverwarming. Want dat zat niet op de T3 die we te leen hadden.
Man wil een pick up en daarvoor moeten we ook binnenkort op pad, na mijn operatie zal ik even niet kunnen rijden.

En goedemorgen,

Ik zit nog even wakker te worden en tracht een kop koffie naar binnen te gieten voor ik naar de kapper moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven