Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

dinsdag 24 september 2019 om 12:17
Nee hoor. Volgens mij bestaat het al heel lang. Vrachtwagens hebben het sowieso ook vaak.YellowLemon schreef: ↑24-09-2019 12:12Wow wat fancy.Is het heel dom dat ik vraag sinds wanneer dat bestaat?
dinsdag 24 september 2019 om 12:19
In auto's nog niet zo heel lang. Een paar jaar ofzo . En dan alleen als extra optie meen ik, niet standaard.YellowLemon schreef: ↑24-09-2019 12:12Wow wat fancy.Is het heel dom dat ik vraag sinds wanneer dat bestaat?
In vrachtwagens bestaat het al 30 jaar ofzo. Omdat daar in de winter vaak in overnacht wordt bij ijstemperaturen en je natuurlijk niet de hele nacht de motor kunt laten draaien.
De standkachel is dus overgenomen vanuit de truckerswereld.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

dinsdag 24 september 2019 om 12:29
lientje69 schreef: ↑24-09-2019 12:06Dat wordt ophalen dan Yellow.
Ik had net een mega blunder.
Ik had een theepakket gekregen met chocolade en een klein doosje erin met veel liefs en kusjes erop. Een soort luciferdoosje met kleine witte hartjes erin. Pepermuntjes dacht ik heel naïef.
Dus ik stop er een in mijn mond en begin erop te kauwen ...
Blegh...
Bleken het hele kleine minizeepjes te zijn...![]()

Lise is het bij jou wassen/drogen/knippen?
Ik zit meestal 20 minuten in de stoel.

dinsdag 24 september 2019 om 12:38
dinsdag 24 september 2019 om 12:57
Hee, geinig. Dit moest ik ook. Maar nooit gedaan. Vond het te duur en veel gedoe en twijfelde ook over het nut. Fijn te lezen dat je tandarts jou gelijk gaf.lise1985 schreef: ↑24-09-2019 12:17De tandarts adviseerde mij een jaar of tien geleden twee kronen op de kiezen waar ik een zenuwbehandeling gehad heb. Hij wilde voorkomen dat ze af zouden breken. Ik hou al tien jaar de boot af omdat ik het onzin vindt en de laatste keer gaf hij me gelijk en nu begint hij er niet meer over.
dinsdag 24 september 2019 om 13:03
Wat veel kennis over auto's hier! Sommige merken van jullie gegoogled en vind dat jullie mooie,luxe auto's hebben.
Moest gisteren in een sjieke buurt parkeren en voelde voor het eerst schaamte over mijn auto. In mijn wijk, die volkser is, past hij beter. Ik heb hem ook al wat jaren, destijds was hij best nieuw, nu is het ondertussen natuurlijk een oudje. Hij komt uit 2003.
Nog nooit overwogen een nieuwe te kopen eigenlijk of hem in te ruilen.
Hij zit in 1 van de laagste belasting schalen.
Wellicht moet ik toch eens onderzoeken of ik ooit een nog zuinigere qua verbruik kan vinden.
Maar uiteindelijk gaan we allemaal naar elektrische denk ik. Over jaartje of 8 a 10.
Moest gisteren in een sjieke buurt parkeren en voelde voor het eerst schaamte over mijn auto. In mijn wijk, die volkser is, past hij beter. Ik heb hem ook al wat jaren, destijds was hij best nieuw, nu is het ondertussen natuurlijk een oudje. Hij komt uit 2003.
Nog nooit overwogen een nieuwe te kopen eigenlijk of hem in te ruilen.
Hij zit in 1 van de laagste belasting schalen.
Wellicht moet ik toch eens onderzoeken of ik ooit een nog zuinigere qua verbruik kan vinden.
Maar uiteindelijk gaan we allemaal naar elektrische denk ik. Over jaartje of 8 a 10.
dinsdag 24 september 2019 om 14:23
GS, ik rij ook een oud autootje hoor.
En dat van over 10 jaar elektrisch rijden allemaal zie ik niet zo een twee drie gebeuren hoor.
Alles moet daarop worden aangepast, laadpalen geplaatst enz.
Dat kost duizenden malen meer dan de co2 uitstoot van de diesel of benzine auto's.
Uiteindelijk zullen we wel aan verandering moeten geloven. Maar ik zie meer toekomst in rijden op waterstof in de toekomst dan rijden op elektriciteit
Over een jaar of 30 ofzo.
En dat van over 10 jaar elektrisch rijden allemaal zie ik niet zo een twee drie gebeuren hoor.
Alles moet daarop worden aangepast, laadpalen geplaatst enz.
Dat kost duizenden malen meer dan de co2 uitstoot van de diesel of benzine auto's.
Uiteindelijk zullen we wel aan verandering moeten geloven. Maar ik zie meer toekomst in rijden op waterstof in de toekomst dan rijden op elektriciteit
Over een jaar of 30 ofzo.

dinsdag 24 september 2019 om 14:49
Haha Lientje, die zeepjes!
Dreamer: een kroon plaatsen doet geen pijn (behalve financieel dan). Het is alleen een lange zit, twee sessies.
Ik moet donderdag naar de tandarts en ik ben altijd zo bang dat er weer iets mis is. Ik heb, door veel antibioticagebruik in mijn jeugd, een slecht gebit en het heeft veel geld en tijd gekost om er iets redelijks van te maken.
Ik ben vandaag ook naar de kapper geweest.
Morgen eerste gesprek met psycholoog over EMDR. Ik ben benieuwd.
Dreamer: een kroon plaatsen doet geen pijn (behalve financieel dan). Het is alleen een lange zit, twee sessies.
Ik moet donderdag naar de tandarts en ik ben altijd zo bang dat er weer iets mis is. Ik heb, door veel antibioticagebruik in mijn jeugd, een slecht gebit en het heeft veel geld en tijd gekost om er iets redelijks van te maken.

dinsdag 24 september 2019 om 15:07
Dank voor de tips! Ik zie in dit geval het nut van de kronen duidelijk in, dus laat ze gewoon plaatsten. We kunnen het betalen, dus dat gaan we ook gewoon doen. Op de een of andere manier voelt het voor mij alsof ik het niet kan maken om speciaal hiervoor een verzekering af te sluiten. Geen waarde-oordeel voor hen die het wel doen overigens, want het mag gewoon.
Spannend, Cesium, dat gesprek!
GS, je moet je nooit schamen voor je auto hè? Het is maar een auto en het zegt niks over de persoon die er in rijdt.
Ik zit vandaag mezelf in de weg. Om me heen zie ik de puinhopen opstapelen. Dat vind ik heel irritant.
Man is heus bereid iets te doen, maar alleen als ik het hem heel specifiek vraag. En dan nog een keer vraag. En dan nog een keer. En dan heel specifiek uitleg geef over wat gedaan moet worden. En daarna de hemel in prijzen om wat hij heeft gedaan. Etc. Een vrij typische man dus.
En dan nog loopt het niet. Voorbeeld. Hij heeft nu voor de oudste voetbalschoenen gekocht. Tenminste, dat was de ‘opdracht’. Hij kwam namelijk thuis met gewone sportschoenen zónder noppen.
Ik denk dan: hóe dan?! Hij kijkt voetbal, heeft zelf gevoetbald. Maar zijn reactie was: je hebt niet gezegd dat er noppen onder moesten zitten. Aaaarghh!!!
Afijn. Genoeg geklaagd. Het is al fijn dat hij wil helpen.
Spannend, Cesium, dat gesprek!
GS, je moet je nooit schamen voor je auto hè? Het is maar een auto en het zegt niks over de persoon die er in rijdt.
Ik zit vandaag mezelf in de weg. Om me heen zie ik de puinhopen opstapelen. Dat vind ik heel irritant.
Man is heus bereid iets te doen, maar alleen als ik het hem heel specifiek vraag. En dan nog een keer vraag. En dan nog een keer. En dan heel specifiek uitleg geef over wat gedaan moet worden. En daarna de hemel in prijzen om wat hij heeft gedaan. Etc. Een vrij typische man dus.
En dan nog loopt het niet. Voorbeeld. Hij heeft nu voor de oudste voetbalschoenen gekocht. Tenminste, dat was de ‘opdracht’. Hij kwam namelijk thuis met gewone sportschoenen zónder noppen.
Ik denk dan: hóe dan?! Hij kijkt voetbal, heeft zelf gevoetbald. Maar zijn reactie was: je hebt niet gezegd dat er noppen onder moesten zitten. Aaaarghh!!!
Afijn. Genoeg geklaagd. Het is al fijn dat hij wil helpen.
dinsdag 24 september 2019 om 15:35
Oh wat herkenbaar dat stukje over je man Doro!
Heb de pop weggebracht , getankt en sta nu bij dochters stage te wachten.
Wel al veel gedaan vandaag maar ook best veel op de bank gezeten. Ik had meer kunnen doen zeg maar.
Als ik er de puf voor had gehad.
Vanavond nog de stal uitmesten bij paard en dochter heen en weer rijden naar theoriecursus. Eten koken voor vanavond én alvast voor morgen( want dan werk ik)
En mijn stofzuiger staat al 2 uur klaar in de woonkamer.
Moet het alleen nog ff doen.
O en nog mijn werkkleding strijken. Ik zucht nu al. Al mijn ledematen voelen zwaar aan.
Toch maar goed dat ik al wat bankhangtijd heb ingepland vandaag anders had het helemaal niks geworden met me .

Heb de pop weggebracht , getankt en sta nu bij dochters stage te wachten.
Wel al veel gedaan vandaag maar ook best veel op de bank gezeten. Ik had meer kunnen doen zeg maar.
Als ik er de puf voor had gehad.
Vanavond nog de stal uitmesten bij paard en dochter heen en weer rijden naar theoriecursus. Eten koken voor vanavond én alvast voor morgen( want dan werk ik)
En mijn stofzuiger staat al 2 uur klaar in de woonkamer.
Moet het alleen nog ff doen.
O en nog mijn werkkleding strijken. Ik zucht nu al. Al mijn ledematen voelen zwaar aan.
Toch maar goed dat ik al wat bankhangtijd heb ingepland vandaag anders had het helemaal niks geworden met me .
dinsdag 24 september 2019 om 15:55
Geen probleem joh!YellowLemon schreef: ↑24-09-2019 12:31Iedereen die meedoet gaat van mij een kaartje krijgen ik ga alleen niet zeggen wat waar hoe wanneer. Ik hoop dat jullie dat ok vinden en mij willen vertrouwen dat ik dat met een reden doe.![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 24 september 2019 om 15:56
Hier idem. Moet ook al 8 jaar een kroon maar vind het te duur en vervolgens was ik het vergeten en had ik mijn verzekering naar beneden gegooidGele_Suikerspin schreef: ↑24-09-2019 12:57Hee, geinig. Dit moest ik ook. Maar nooit gedaan. Vond het te duur en veel gedoe en twijfelde ook over het nut. Fijn te lezen dat je tandarts jou gelijk gaf.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

dinsdag 24 september 2019 om 16:02
Is goedYellowLemon schreef: ↑24-09-2019 12:31Iedereen die meedoet gaat van mij een kaartje krijgen ik ga alleen niet zeggen wat waar hoe wanneer. Ik hoop dat jullie dat ok vinden en mij willen vertrouwen dat ik dat met een reden doe.![]()
dinsdag 24 september 2019 om 16:02
Elektrisch rijden lijkt heel milieuvriendelijk maar de grondstoffen die nodig zijn voor die auto’s zijn dat totaal niet. Ook de winning van die grondstoffen is echt een van de meest milieuonvriendelijke processen.
Bovendien is nog steeds het grootste deel van onze stroom hartstikke grijs, dus je laadt hem gewoon op met steenkool. Je hebt inderdaad minder uitstoot op het moment van rijden en zeker geen fijnstof. Ik vind het nog een te grote wassen neus.
Mijn auto is ook uit 2003 trouwens. Hij had 140.000 gereden toen ik hem kocht (eh, ruilde). Heerlijke auto en heel fijn dat het allemaal aparte stoelen zijn achterin.
Bovendien is nog steeds het grootste deel van onze stroom hartstikke grijs, dus je laadt hem gewoon op met steenkool. Je hebt inderdaad minder uitstoot op het moment van rijden en zeker geen fijnstof. Ik vind het nog een te grote wassen neus.
Mijn auto is ook uit 2003 trouwens. Hij had 140.000 gereden toen ik hem kocht (eh, ruilde). Heerlijke auto en heel fijn dat het allemaal aparte stoelen zijn achterin.

dinsdag 24 september 2019 om 16:40
Geen probleem joh!YellowLemon schreef: ↑24-09-2019 12:31Iedereen die meedoet gaat van mij een kaartje krijgen ik ga alleen niet zeggen wat waar hoe wanneer. Ik hoop dat jullie dat ok vinden en mij willen vertrouwen dat ik dat met een reden doe.![]()
Kaartjes zijn altijd leuk

Later is nu
dinsdag 24 september 2019 om 16:41
Kwebbeltje91 schreef: ↑24-09-2019 12:36Over de kaartjes gesproken; is het ook een idee om dit met de feestdagen te doen? (en dan bedoel ik de decembermaand)
Hebben we afgelopen maand ook gedaan. Was leuk
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
(daardoor weet ik dat Moyrrie dezelfde naam heeft als ik en daarom probeer ik eraan te denken m'n nick ook op het kaartje te zetten

Later is nu
dinsdag 24 september 2019 om 16:42
cesium24 schreef: ↑24-09-2019 14:49Haha Lientje, die zeepjes!
Maar het komt op een kies, die altijd al zeer doet. Ik wil gewoon dat die man eraf blijft

Bij die kies dus ook vaak pijn aan de kaak, dus ooit zal ik eraan moeten geloven.
Later is nu