Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Doro75 schreef:
08-11-2019 11:53
Ik hoop het zo voor Lise!

Yellow, hoe is het bij jou gegaan vanochtend?
Oh wacht, Regenboog was eerst. Ik hoop dat het goed is gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Nog stil is vast een teken dat ze onder het mes is (geweest). Gelukkig maar!

Ik heb net een elektrische fiets uitgezocht. Nog even met man overleggen, want wordt iets duurder (die zegt toch ja, maar jeumig, wat een bedrag @( ) Past wel mooi bij m'n grijze krullen en stevige verstandige schoenen :proud:

Hij is donkerpaars trouwens, tegen zwart aan. Ik zat erop en hij fietste echt heel lekker. Dus ja, dat moet 'm dan maar worden he :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Kan je die niet met een fietsprive van het werk kopen trouwens?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Wij zitten in de bus terug. En ik ben goed chagrijnig. Twee artsen die los van elkaar roepen dat we best in dezelfde week onder het mes kunnen. Terwijl ze bij Regenboog zelfs weer vacuümtherapie willen toepassen en ik hem zou moeten verzorgen en wondzorg moet leren. Tjappies, 1 bank, alleen ‘n fiets. Komen hun mijn boodschappen doen? Het gemak waarmee ‘t weggewimpeld wordt. O_o
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
08-11-2019 14:18
Kan je die niet met een fietsprive van het werk kopen trouwens?

Nee, dat hebben we al heel lang niet meer. Zo'n 10 jaar terug afgeschaft (nog net gebruikt voor m'n huidige fiets) We hebben tegenwoordig een 'uitruilbudget IKB', waar je dat soort dingen van zou kunnen betalen. Dat is dan niet gespecificeerd voor computer of fiets, maar wel een soort extra, dat overeenkomt met het bedrag van de fiets, ooit.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
08-11-2019 14:32
Wij zitten in de bus terug. En ik ben goed chagrijnig. Twee artsen die los van elkaar roepen dat we best in dezelfde week onder het mes kunnen. Terwijl ze bij Regenboog zelfs weer vacuümtherapie willen toepassen en ik hem zou moeten verzorgen en wondzorg moet leren. Tjappies, 1 bank, alleen ‘n fiets. Komen hun mijn boodschappen doen? Het gemak waarmee ‘t weggewimpeld wordt. O_o

Ja, dat is balen zeg :(
In theorie klinkt dat natuurlijk echt heel handig.
Later is nu
Dreamer schreef:
08-11-2019 15:01
Ja, dat is balen zeg :(
In theorie klinkt dat natuurlijk echt heel handig.
Zelfs in theorie klinkt dat toch niet logisch. Twee mensen die niet kunnen zitten of liggen of fatsoenlijk lopen.
Alle reacties Link kopieren
Nouja, als in: je hoeft er maar 1x heen te reizen. Dat klinkt theoretisch heel handig.

En als jullie een (inwonende) verzorger hadden, ook gezellig. Gedeelde leed enzo.. samen op je buik liggen, naast elkaar. Maar ja..
Later is nu
Dreamer schreef:
08-11-2019 15:15
Nouja, als in: je hoeft er maar 1x heen te reizen. Dat klinkt theoretisch heel handig.

En als jullie een (inwonende) verzorger hadden, ook gezellig. Gedeelde leed enzo.. samen op je buik liggen, naast elkaar. Maar ja..
Oh nee want dat ging dan natuurlijk weer niet op dezelfde dag he. Maar ik heb een telefonische follow up volgende week zodat we konden overleggen thuis. Ik ga Regenboog er gewoon naartoe praten en dan kom ik later wel. Het is bij mij nu zo ver genezen dat het wel weer gaat zeg maar.

Ik snap ook wel dat het geen zware operatie is maar hoe makkelijk hun er dan over deden, ik mis de chirurg van de vorige keer..

Ik ga ook geen afspraken op dezelfde dag meer plannen. Ik was net zo hard aan het huilen op de terugweg. Helemaal overprikkeld.

Tussendoor waren we naar het centrum gegaan om even afleiding te krijgen. Krijgt er op t bankje naast mij iemand een zware epileptische aanval, hele grote man, andere mannen voor nodig om hem te bedwingen, bezeerde zichzelf met bloeden erbij, moest daar een ambulance voor gebeld worden... Dus toen wij weer terug in t ziekenhuis kwamen sprong ik gewoon op slot. Zat ik daar met mijn ogen dicht mijn ademhaling te tellen. Zotje. Bij t weg gaan zei de chirurg nog “er zijn pilletjes voor die paniekaanvallen he”. “Die heb ik al een heleboel”. “Een heleboel nog wel”. “Ja ik ben een hopeloos geval”. :|
Alle reacties Link kopieren
Oh Yellow, dat is wel heftig. Die chirurg is ook niet echt het toppunt van empathie, begrijp ik. Lastig. :redrose:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, artsen zijn raar. Ze denken vaak zo kortzichtig. Raar ook die opmerking, daar zijn pilletjes voor over die paniekaanval.

Slim dat je de volgende keer geen andere afspraken op dezelfde dag plant.

En zou een volgende keer ook een familie lid jullie kunnen brengen/halen of een taxi? (word soms vergoed vanuit verzekering.

Een bus geeft mijzelf te veel prikkels, die ik er op zo'n dag niet bij zou kunnen hebben.

Een medicijn wat ik nu aan het afbouwen ben, zeggen artsen ook, langzaam afbouwen echt 2 weken voor nemen. Dan denk ik 2 weken! Dat is echt super kort om af te bouwen.

Eigenlijk vinden ze dat met mijn 'lage' dossis ik meteen wel kan stoppen. Echt, gebruik je eigen verstand en wat jij fijn vind.

Mijn psycholoog noemt dit 'je eigen gebruiksaanwijzing'. Als je weet wat bij jou zelf past en leert luisteren dat wat jij denkt, klopt. (tegelijkertijd geopereerd is niet praktisch) dan kun je steeds beter voor jezelf zorgen. Want jij kent je eigen gebruiksaanwijzing.

Ik trek dus heel vaak mijn eigen plan en vertrouw niet meer (volledig) op artsen.
Wat ongelooflijk dat ze, juist in een ziekenhuis, niet begrijpen dat jullie niet allebei tegelijk kunnen uitvallen.
Problemen los je op met een pilletje, wat een fantastische tip zeg!

Ik kom zelf net ook weer uit het ziekenhuis vandaan. Arts vond het gek dat ik geen baat had bij de medicatie die ze de vorige keer had voorgeschreven. Andere mensen waren er heel enthousiast over. Net of het aan mij lag.
Afbouwen maar weer en iets anders proberen. Moedeloos word ik ervan.
GS: over afbouwen: ik
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 17:23
72.37% gewijzigd
cesium24 schreef:
08-11-2019 15:48
Wat ongelooflijk dat ze, juist in een ziekenhuis, niet begrijpen dat jullie niet allebei tegelijk kunnen uitvallen.
Problemen los je op met een pilletje, wat een fantastische tip zeg!

Ik kom zelf net ook weer uit het ziekenhuis vandaan. Arts vond het gek dat ik geen baat had bij de medicatie die ze de vorige keer had voorgeschreven. Andere mensen waren er heel enthousiast over. Net of het aan mij lag.
Afbouwen maar weer en iets anders proberen. Moedeloos word ik ervan.
Ik ga de volgende keer met een bordje onder het protest spandoek zitten van de ziekenhuis apotheek met mijn eigen bordje.

Ik weet de hele tekst niet maar ze willen 5% erbij. En dan staat er in die tekst “een pilletje hier, een pilletje daar”

Dan zet ik op mijn bordje “een pilletje hier, een pilletje daar, want de psycholoog staat ook niet voor je klaar!”
Ik ben geopereerd. Ik werd om kwart over tien opgehaald en was tegen half één weer terug. Operatie is goed gegaan maar meer weet ik ook niet.
De pijn is met morfine te doen.
lise1985 schreef:
08-11-2019 16:41
Ik ben geopereerd. Ik werd om kwart over tien opgehaald en was tegen half één weer terug. Operatie is goed gegaan maar meer weet ik ook niet.
De pijn is met morfine te doen.
Oh wat fijn Lise! Nu goed uitrusten. Ik hoop zó dat dit je gaat helpen!
lise1985 schreef:
08-11-2019 16:41
Ik ben geopereerd. Ik werd om kwart over tien opgehaald en was tegen half één weer terug. Operatie is goed gegaan maar meer weet ik ook niet.
De pijn is met morfine te doen.
Gelukkig! Er zal nog wel een arts langskomen om meer te vertellen. Sterkte!
Fijn dat je nu eindelijk geopereerd bent, hopelijk heb je er baat bij. Sterkte!
Ben jij nu niet geholpen dan Yellow?
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
08-11-2019 15:48
Wat ongelooflijk dat ze, juist in een ziekenhuis, niet begrijpen dat jullie niet allebei tegelijk kunnen uitvallen.
Problemen los je op met een pilletje, wat een fantastische tip zeg!

Ik kom zelf net ook weer uit het ziekenhuis vandaan. Arts vond het gek dat ik geen baat had bij de medicatie die ze de vorige keer had voorgeschreven. Andere mensen waren er heel enthousiast over. Net of het aan mij lag.
Afbouwen maar weer en iets anders proberen. Moedeloos word ik ervan.
Wat had je ook alweer gekregen? En wat heb je nu gekregen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
08-11-2019 16:39
Ik ga de volgende keer met een bordje onder het protest spandoek zitten van de ziekenhuis apotheek met mijn eigen bordje.

Ik weet de hele tekst niet maar ze willen 5% erbij. En dan staat er in die tekst “een pilletje hier, een pilletje daar”

Dan zet ik op mijn bordje “een pilletje hier, een pilletje daar, want de psycholoog staat ook niet voor je klaar!”
:rofl:

Ben wel blij dat de jeugdzorg op de schop gaat. Dat ze nu bedacht hebben dat het niet werkt. NEE! DAT KONDEN WE METEEN WEL VERTELLEN!
Dochter stond verdorie een half jaar op een wachtlijst, hebben we dinsdag de eerste afspraak voor. Hopelijk wordt de dyslectiezorg dan ook aangepast want nu moeten kinderen eerst 3 keer de laagste Cito achter elkaar halen om getest te mogen worden. Zot. Mijn jongste is slim genoeg om veel te compenseren waardoor ze dus wel viertjes haalt. We allemaal zien dat ze dyslectische fouten maakt maar school mag niet testen en wij kunnen het niet zelf betalen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
08-11-2019 16:41
Ik ben geopereerd. Ik werd om kwart over tien opgehaald en was tegen half één weer terug. Operatie is goed gegaan maar meer weet ik ook niet.
De pijn is met morfine te doen.
Fijn zo. Op naar een voorspoedig herstel!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
08-11-2019 18:45
Wat had je ook alweer gekregen? En wat heb je nu gekregen?
Ik had, als slaapmedicatie poefff
anoniem_640b06aa65580 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 17:23
26.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
08-11-2019 16:39

Dan zet ik op mijn bordje “een pilletje hier, een pilletje daar, want de psycholoog staat ook niet voor je klaar!”
Goede leus! En waar.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met herstel, Lise. Fijn dat je niet lang hoefde te wachten.

Ja, Suzy, dat dacht ik nou ook over jeugdzorg. Iedereen zei dat het niet ging werken, en nu, hehe.. zijn ze eruit: het werkt niet. Tsk. Een hele groep kinderen van een aantal jaren valt buiten de boot.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven