Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Dreamer schreef:
24-09-2019 16:41
Hebben we afgelopen maand ook gedaan. Was leuk :-]
(daardoor weet ik dat Moyrrie dezelfde naam heeft als ik en daarom probeer ik eraan te denken m'n nick ook op het kaartje te zetten ;-D )
Ja he! Leuk dat jullie dezelfde naam hebben. Ik moest daar net ook aan denken toen ik je berichtje las want ik heb alle naw-gegevens van jullie bij elkaar gezet :P en toen zag ik dat jullie dezelfde naam hebben haha.
Bericht gehad van hoveniersbedrijf. Ik ben niet uitgekozen. Ze hadden veel aanvragen, en ik ben het niet geworden. Reden waarom word niet genoemd.
Wederom een teleurstelling. Spver en ik hebben nog 1 aanvraag lopen bij degene die laatst ook de tuin deed.
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer Nartjie zeg!
En gewoon heel brutaal zelf een oproep plaatsen (laten plaatsen) op fb en vragen naar iemand die kosteloos je tuin wil doen in ruil voor een krat bier oid?
We hebben hier de hulpexpress, echt super, hebben ze dat bij jou in de buurt niet?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Zoon heeft een woning aangeboden gekregen in een dorp aan de andere kant van de provincie tegen Frl aan. Gelukkig rijdt er wel een trein, tegenwoordig 2x per uur want echt fietsafstand naar de stad is het niet. Nu hopen dat ie dan reiskostenvergoeding krijgt. Zal wel toch als je bij het ziekenhuis werkt?

Mijn revabegeleider heeft een brief gemaakt voor de bedrijfsarts met daarin haar bevindingen en in relatie tot de uwv papieren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Goedenavond, ben net een uur terug van de reumatoloog, en de orthopeed.
Moest me wegen bij de reumatoloog en ik raakte in mijn hoofd zo ongelooflijk in paniek ze moest mijn gewicht weten ivm ophogen medicatie. :cry: Maar moest daarna nog naar de orthopeed dus ik kon niet in een hoekje gaan zitten janken. Ze zei ook nog 'oh dat valt wel mee' wat ik meteen oppikte als 'ze vind me dik of gelooft niet dat ik een eetstoornis heb' en volgens mijn begeleider was dat niet zo maar het voelde wel of ze dat zei. Was wel een beetje wazig in de rest van het gesprek, maar mijn tramadol is wederom opgehoogd, moet nu 8 tabletten per dag en over 6 weken belafspraak om te kijken hoe het gaat.

Pijn zit nu nog op een 7/8 op de meeste dagen en dat wilde ze toch echt wel naar een 6/7 hebben.

Daarna dus voor mijn spalken, was vorige keer gezegd dat dat meteen kon (het aanpassen) maar had niet mijn gebruikelijke man, en dat was dus ook geen zilversmit dus moeten ze worden opgestuurd en dat duurt minimaal 2,5 week.
Dus nu moet ik die vieze dingen aan die ik hiervoor had, die van kunststof.

Heupbrace konden ze laten maken, is een soort broekje met banden/stalen banden aan de buitenkant van je bovenbeen en schuin van je lies naar je heup, zodat er niets meer verschuift en je niet kan overstrekken. Daar moet ik dus wel nog een brief voor hebben van reumatoloog, en dan kan het pas worden geregeld met verzekering dus zal nog wel ff duren.

Al met al gingen afspraken dus wel redelijk, alleen dat ineens wegen niet en dat ik een andere orthopeed had. Was nog een jonge kerel dus vond het redelijk ongemakkelijk dat ie steeds aan mijn handen moest zitten.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Nartjie wat balen zeg! Ik richt mijn hoop voor je op het andere bedrijf!

Suzy, de reiskostenvergoeding in de zorg is bijzonder slecht helaas weet ik uit ervaring. Hoop voor je zoon dat de ziekenhuizen een betere cao hebben als de vvt.

Kohaku, wat duurt dat lang dan die brace. En wat naar dat je zo in paniek raakte :hug:
lientje69 wijzigde dit bericht op 24-09-2019 20:47
0.31% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
@ kohaku, hoeveel mg Tramadol gebruik je dan per dag?
Het klinkt als een hele intensieve dag :hug:
Kohaku :hug:
Kohaku wat een pittige dag. :hug:
lientje69 schreef:
24-09-2019 19:13
Nartjie wat balen zeg! Ik richt mijn hoop voor je op het andere bedrijf!

Suzy, de reiskostenvergoeding in de zorg is bijzonder slecht helaas weet ik uit ervaring. Hoop voor je zoon dat de ziekenhuizen een betere cao hebben als de vvt.

Kohaku, wat duurt dat lang dan die brace. En wat naar dat je zo in paniek raakte :hug:
Vast net zo slecht als in het onderwijs ;) Max 25km via de kortste route en als je vijf dagen werkt krijg je per maand iets van €65,- dus iets van €3,- per werkdag.
Hij is in dienst van het ziekenhuis maar werkt daar in de logistiek. Hij kan gelukkig dan wel weer buiten de spits reizen
Kohaku, klinkt pittig.

Dreamer, heb je het instituut al?
lise1985 schreef:
24-09-2019 20:23
@ kohaku, hoeveel mg Tramadol gebruik je dan per dag?
Het klinkt als een hele intensieve dag :hug:
300mg.

Bedankt voor alle :hug:"s.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Wat lomp van die arts Kohaku! Die opmerking zal vast niet zo bedoeld zijn, maar die arts had moeten weten dat het wel zo kan overkomen. En ze had kunnen voorstellen je te wegen met je rug naar de cijfers toe. Dan is het een meer neutrale gebeurtenis. Die dan al stressvol genoeg is voor je natuurlijk. Ik hoop dat het nu weer een beetje gaat :hug:
Reiskosten vergoeding, is nu van het adres waar hij nu woont.
Gaat hij verhuizen,dan wordt vaak de reiskosten niet aan gepast,als er meer km worden gereden,je kiest zelf voor de verhuizing en grotere afstand.
Is de afstand korter, wat betreft km dan weten ze je wel te vinden en worden de .reiskosten ingetrokken
hemke schreef:
24-09-2019 23:22
Reiskosten vergoeding, is nu van het adres waar hij nu woont.
Gaat hij verhuizen,dan wordt vaak de reiskosten niet aan gepast,als er meer km worden gereden,je kiest zelf voor de verhuizing en grotere afstand.
Is de afstand korter, wat betreft km dan weten ze je wel te vinden en worden de .reiskosten ingetrokken
Ttsjonge, dat is dan ook weer niet netjes zeg!
Het hoort toch gewoon vanaf je woonadres.
Nou Suzy, daar is je zoon mooi klaar mee dan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Mwa, denk dat het wel meevalt. Hij krijgt nu geen reiskostenvergoeding namelijk.
Maar hij komt daar te zitten met hulp van een jongerenorganisatie dus wellicht kunnen zij ook wat betekenen.
Kohaku: :hug: Wat een zware dag gisteren.
Kohaku schreef:
24-09-2019 22:53
300mg.

Bedankt voor alle :hug:"s.
Daar zit ik ook op nu. Ik mag zelfs 400.

Word jij er ook heel duf van? Want dat merk ik zelf wel heel erg.
Goedemorgen,

Ik krijg zo mijn tante op bezoek en vanmiddag wordt ons nieuwe matras geleverd.

Gisteravond nog een offerte gekregen voor het hele auto-verhaal. We hopen morgen even langs te gaan om erover te praten en evt. te beslissen. Wat we terug krijgen voor onze auto's was precies wat we verwachtten, evenals het toe te betalen bedragen dus dat was geen tegenvaller.

Vandaag weinig kans om te rusten helaas.
Moge!

Lise, ja ik word er duf van, maar alleen de eerste week bij opbouw. Ook heel misselijk en wiebelig(vorige keer bij ophoging kon ik na dat ik ze had ingenomen niet meer recht lopen).
Kohaku schreef:
25-09-2019 10:45
Moge!

Lise, ja ik word er duf van, maar alleen de eerste week bij opbouw. Ook heel misselijk en wiebelig(vorige keer bij ophoging kon ik na dat ik ze had ingenomen niet meer recht lopen).
Oke, dan ga ik nu maar even proberen door te zetten denk ik.

Jij slikt denk ik wel in andere eenheden? Ik heb capsules van 50 mg.
suzyqfive schreef:
24-09-2019 21:07
Kohaku, klinkt pittig.

Dreamer, heb je het instituut al?
Ja, op dat dat het uitkwam gekocht. Ik ging voor een pakje kauwgum naar de bruna :facepalm: Ben er nog niet in begonnen, want het is 'lees uit eigen kast maand' en .. dat mag ook wel eens, kwam ik achter :O Ik heb op zolder veel boeken staan, die ik ooit goekoop kocht, maar vervolgens niet las. Daar ben ik nu oa in bezig. Gisteren De Vliegeraar gelezen. Geleend van mn vader (ook al maanden terug) wat een intens boek zeg. Pfoe.

Kohaku, wat een intensieve dag gisteren :hug: En wat balen dat die braces zo lang duren!

Nartjie, jammer van je tuin. Sja, ook die andere aanvragers hebben hun verhaal, natuurlijk. :hug:

Fijn dat zoon in elk geval een huis heeft, Suzy
Later is nu
lise1985 schreef:
25-09-2019 11:45
Oke, dan ga ik nu maar even proberen door te zetten denk ik.

Jij slikt denk ik wel in andere eenheden? Ik heb capsules van 50 mg.
Volgens mij 37,5 mg Tramadol/300 mg paracetamol? Denk ik, heb niet zoveel puf om nog een keer op te staan :p
Geeft niet :-)

Ik lig te wachten op de matrasleverancier. Beetje jammer dat het tijdvak de hele middag beslaat.
Ik zat te wachten tot ie in de verkoop kwam, maar was steeds te vroeg. En nu was ik het spontaan vergeten :roll:
Gisteren opende ik mijn bol account. Ohhhh! Hopelijk nog een eerste druk.
Maar ik moet de nieuwe nicci ook nog lezen, die ligt ook te wachten.

Duizend schitterende zonnen van Hosseini is ook zo mooi. Gaat over twee vrouwen.
Uit de bergen kwam een echo moet ik nog lezen ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven