Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

woensdag 25 september 2019 om 13:22
Net de chin hokken verschoond. Iedereen is weer rustig. Rond drie uur ga ik stofzuigen. Nu pijn in rug.
Morgen schoonmaakbedrijf, ik weet dat ze komen, mar het dringt nog niet tot mij door.
Ze doen de woonkamer en badkamer. Keuken niet meer. Ze wouden om de kosten te drukken, mijn koelkast en gaskookplaat niet schoonmaken, ik zou daar vervanging voor krijgen. Ook de keukenkastjes niet. Dus ik heb gezegt tegen GGD muts, laat de keuken maar zitten.
Morgen schoonmaakbedrijf, ik weet dat ze komen, mar het dringt nog niet tot mij door.
Ze doen de woonkamer en badkamer. Keuken niet meer. Ze wouden om de kosten te drukken, mijn koelkast en gaskookplaat niet schoonmaken, ik zou daar vervanging voor krijgen. Ook de keukenkastjes niet. Dus ik heb gezegt tegen GGD muts, laat de keuken maar zitten.
woensdag 25 september 2019 om 13:57
suzyqfive schreef: ↑25-09-2019 13:12Ik zat te wachten tot ie in de verkoop kwam, maar was steeds te vroeg. En nu was ik het spontaan vergeten![]()
Gisteren opende ik mijn bol account. Ohhhh! Hopelijk nog een eerste druk.
Maar ik moet de nieuwe nicci ook nog lezen, die ligt ook te wachten.
Duizend schitterende zonnen van Hosseini is ook zo mooi. Gaat over twee vrouwen.
Uit de bergen kwam een echo moet ik nog lezen ook.
Ja, die ligt hier dus ook, ook van m'n vader, maar ik kan even niet nóg zo'n boek aan. Die laat ik nog even liggen. Bovendien heb ik volgende week weer leesclub en is het wel handig als k dát boek ook uit heb
![Happy :-]](./../../../../smilies/77_happy.gif)
Nartjie, waarom stofzuig jij voordat de schoonmaker komt? Ze doen toch de woonkamer? Daar hoort stofzuigen bij lijkt me?
Later is nu
woensdag 25 september 2019 om 14:30
Suzy is het alweer een week geleden dat wij elkaar zagen
De tijd gaat zó snel! Deze week ben ik waarschijnlijk wel te laat voor het brood
Ik heb ook steeds meer last van m'n Tietze, die eigenlijk geen Tietze mag heten. Last van 't borstbeen heet Tietze, bij de ribben heeft een andere naam, die ik maar niet kan onthouden. Eerst was het een puntje onderaan mn linker ribbenkast, nu bijna alle ribben links. Helpt ook niets tegen.

Ik heb ook steeds meer last van m'n Tietze, die eigenlijk geen Tietze mag heten. Last van 't borstbeen heet Tietze, bij de ribben heeft een andere naam, die ik maar niet kan onthouden. Eerst was het een puntje onderaan mn linker ribbenkast, nu bijna alle ribben links. Helpt ook niets tegen.

Later is nu

woensdag 25 september 2019 om 14:43
Omdat er veel hooi lag. Ze zouden kijken of ze de tapijttegels konden reinigen.Dreamer schreef: ↑25-09-2019 13:57Ja, die ligt hier dus ook, ook van m'n vader, maar ik kan even niet nóg zo'n boek aan. Die laat ik nog even liggen. Bovendien heb ik volgende week weer leesclub en is het wel handig als k dát boek ook uit heb
Nartjie, waarom stofzuig jij voordat de schoonmaker komt? Ze doen toch de woonkamer? Daar hoort stofzuigen bij lijkt me?

woensdag 25 september 2019 om 14:47
Ik heb voornamelijk rond het hok van Blondie gezogen. Wil niet dat zij daar last van heeft. Ik weet precies hoe ik het moet doen zonder haar stress te geven. Aan het hok komen mag ook niet, want dan word ze gek. Dus dat geef ik morgen door. Aankomen wel, maar niet verschuiven. En aangezien ik mij terug trek in de slaapkamer met deur op kiertje, dan kan ik dat meteen horen als hok word verschoven.
woensdag 25 september 2019 om 15:01
Jammer van je brood Dreamer en vervelend van je costochondritis(?)
Zo’n lastige plek ook want je gebruikt het altijd. Heb je er ontstekingsremmers voor?
Nar, heb je die schoonmaak nu via de WMO?
Ik kwam dit nog tegen trouwens:
https://www.trouw.nl/economie/rechters- ... ~b62229ae/
Hij heeft van zijn onderzoek een boek gemaakt. Klinkt wel interessant maar zijn website ook wel:
https://www.jimfaas.nl/onderzoek
Zo’n lastige plek ook want je gebruikt het altijd. Heb je er ontstekingsremmers voor?
Hij heeft van zijn onderzoek een boek gemaakt. Klinkt wel interessant maar zijn website ook wel:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 25 september 2019 om 15:18
Schoonmaak is via de GGD. Dit is de eerste keer van schoonmaak. Een schoonmaakbedrijf. Ze komen met ik geloof 2 of 3 mensen, en de gene van GGD, maar zij gaat later weer weg. En na een half jaar komt zij van GGD weer langs om te kijken of het schoon is gebleven.suzyqfive schreef: ↑25-09-2019 15:01Jammer van je brood Dreamer en vervelend van je costochondritis(?)
woensdag 25 september 2019 om 15:26
Ja, Suzy klopt, costochondritis. Volgens de arts helpt dat niet. Ik smeer er nu voltare op, dat lijkt ook niet echt te helpen. Paracetamol ook niet. Vaak gaat het na een week (of 2) wel over, nu wordt het erger, dus irritant.
Ik wilde net ontstopper gebruiken, krijg de fles niet open ivm kindveilige sluiting.
Ook een manier om je jong te voelen
Ik wilde net ontstopper gebruiken, krijg de fles niet open ivm kindveilige sluiting.

Later is nu
woensdag 25 september 2019 om 17:10
Hai. Ik heb een drukke dag gehad en afspraak bij eetstoornissen gehad.
Ik heb officieel ondergewicht, moet verplicht elke dag avondeten gaan mee eten op de groep en heb over 2 weken weer een afspraak. Er was ook de optie om Nutridrink te krijgen maar daarover moet nog overlegd worden met de diëtist.
Ik heb officieel ondergewicht, moet verplicht elke dag avondeten gaan mee eten op de groep en heb over 2 weken weer een afspraak. Er was ook de optie om Nutridrink te krijgen maar daarover moet nog overlegd worden met de diëtist.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

woensdag 25 september 2019 om 17:58
Maar Nartjie, als dat hok een beetje verschoven word, en je hebt daarna een schone leefomgeving dan overleven ze dat toch wel? Mijn katten zijn me ook niet bepaald dankbaar als ik de stofzuiger of mijn haarfohn aanzet. Laat staan wanneer ze naar de dierenarts moeten. Maar het hoort er gewoon bij toch?
Kohaku, dat lijkt me best heftig nieuws. Hoe sta je tegenover die Nutridrink?
Ik heb vandaag mijn derde sessie met de psycho motorische therapie gehad. Ik ben een beetje moe om het helemaal uit te leggen maar ik ben er echt over te spreken.
Ik heb vandaag mijn derde sessie met de psycho motorische therapie gehad. Ik ben een beetje moe om het helemaal uit te leggen maar ik ben er echt over te spreken.

woensdag 25 september 2019 om 18:16
Ik wil het gewoon niet hebbenYellowLemon schreef: ↑25-09-2019 17:58Maar Nartjie, als dat hok een beetje verschoven word, en je hebt daarna een schone leefomgeving dan overleven ze dat toch wel? Mijn katten zijn me ook niet bepaald dankbaar als ik de stofzuiger of mijn haarfohn aanzet. Laat staan wanneer ze naar de dierenarts moeten. Maar het hoort er gewoon bij toch?
woensdag 25 september 2019 om 18:30

woensdag 25 september 2019 om 18:41
Ja, ook als ik haar hok schoonmaak. Zij duld ook geen andere chin erbij. Zij is toen zij nog maar 4 maandjes was erg mishandeld door 2 chinchilla's. Zij is het vertrouwen kwijt. Mij vertrouwd zij tot zekere hoogte. Ik praat ook tegen haar als ik in haar hok bezig ben. Hetzij met schoonmaken, hetzij bijvullen van brokjes of hooi.
Ik mag haar in de kooi niet aanraken, maar door de tralies weer wel. Maar alleen als zij dat wil.

woensdag 25 september 2019 om 21:27
slaap lekker Lise!
Ik zit me hier dood te ergeren. De ex van mijn vriend is hier want ze moeten afspraken maken over de vakantieverdeling. Eerst al zouden de kinderen een kusje brengen, max 10 minuten, dat werd bijna een half uur en ik zou ze dan toestoppen maar had nog meer te doen zelf...
En tijdens het maken van die afspraken probeert ze steeds om extra afspraken te maken en dingen te wijzigen waarvan de voogd heeft gezegd dat ze alleen die momenten de kinderen mag en dan in de vakanties nog. En daarnaast wijdt ze steeds uit over allerlei onzinzaken. Iets wat in een kwartier kan duurt nu al bijna twee uur
Ik zit me hier dood te ergeren. De ex van mijn vriend is hier want ze moeten afspraken maken over de vakantieverdeling. Eerst al zouden de kinderen een kusje brengen, max 10 minuten, dat werd bijna een half uur en ik zou ze dan toestoppen maar had nog meer te doen zelf...
En tijdens het maken van die afspraken probeert ze steeds om extra afspraken te maken en dingen te wijzigen waarvan de voogd heeft gezegd dat ze alleen die momenten de kinderen mag en dan in de vakanties nog. En daarnaast wijdt ze steeds uit over allerlei onzinzaken. Iets wat in een kwartier kan duurt nu al bijna twee uur

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

woensdag 25 september 2019 om 23:59
Ik ga nu pas slapen.
Het is me alleen in mijn rug geschoten tijdens het knuffelen van mijn kat. De dikzak. Hij is kieskeurig knuffelig. Zit wel altijd in de buurt enzo. De oudste dan he. Wil niet op bed slapen want de jongste is hem te irritant. Maar voor het slapen gaan dan pak ik hem op en dan gaat ie echt helemaal comfortabel tegen mijn lichaam aan liggen met zijn koppie op mijn schouder, knetterhard spinnen. En dan hebben we ons knuffelritueel. Alleen die kat zou het liefst zo blijven slapen en ik wil hem niet wegleggen. En naja te lang blijven staan en toen boog ik voorover en tak. Hopelijk is het een kwestie van bewegen als ik morgen wakker word om het er weer uit te krijgen.

donderdag 26 september 2019 om 00:00

donderdag 26 september 2019 om 00:06
Ik heb altijd iets naast mijn bed liggen omdat ik met mijn medicijnen heel veel honger krijg en als ik dan wakker word en niet kan eten slaap ik niet meer. Van uit bed gaan enzo word je alleen maar wakkerder. Echt slecht eigenlijk.
donderdag 26 september 2019 om 00:09
Ik merk juist dat het wat beter helpt om uit bed te gaan. Anders lig ik maar te draaien en woelen en nu zit ik even. Net mijn laatste 'paar' Tramadol ingenomen, hopelijk val ik in slaap als die werken.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
donderdag 26 september 2019 om 06:55
Kohaku, van de nutridrïnk is vooral de aardbeismaak en de chocoladesmaak redelijk te drinken.
Maar als ik jou zo af en toe lees, ben je al op de weg omhoog. En zit het probleem voor al in het psychische gedeelte van het gewicht, niet meer in het echt niet ( durven) eten.
Dan zou ik misschien, als het je lukt, eerder voor wat lekkere volle drinkjoghurt gaan. Al dan niet met kruidnootjes. Nutridrink is een lapmiddel en de smaak zozo
Dat maakt dan niet echt dat je meer zin in eten krijgt.
Sterkte!
Yellow, wat klinkt dat als een schatje, die kat . Heerlijk. Hopelijk schiet je pijn er nog uit.
Maar als ik jou zo af en toe lees, ben je al op de weg omhoog. En zit het probleem voor al in het psychische gedeelte van het gewicht, niet meer in het echt niet ( durven) eten.
Dan zou ik misschien, als het je lukt, eerder voor wat lekkere volle drinkjoghurt gaan. Al dan niet met kruidnootjes. Nutridrink is een lapmiddel en de smaak zozo
Dat maakt dan niet echt dat je meer zin in eten krijgt.
Sterkte!
Yellow, wat klinkt dat als een schatje, die kat . Heerlijk. Hopelijk schiet je pijn er nog uit.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 26 september 2019 om 07:01
Lise, lekker geslapen?
Hier wel goed geslapen. Tot een uur of 5. En toen wakker met stevige hoofdpijn. Dat is al de vierde dag op rij, het wordt steeds erger. Meestal zakt het in de loop van de dag nog wel weg.
Ik denk dat ik té vast slaap ofzo. Of in een verkeerde houding. Misschien toch maar eens op zoek naar een goed kussen.
Iemand tips?
Meestal heb ik gewoon van die 20 euro dingen bij action of Aldi vandaan
Hier wel goed geslapen. Tot een uur of 5. En toen wakker met stevige hoofdpijn. Dat is al de vierde dag op rij, het wordt steeds erger. Meestal zakt het in de loop van de dag nog wel weg.
Ik denk dat ik té vast slaap ofzo. Of in een verkeerde houding. Misschien toch maar eens op zoek naar een goed kussen.
Iemand tips?
Meestal heb ik gewoon van die 20 euro dingen bij action of Aldi vandaan
lientje69 wijzigde dit bericht op 26-09-2019 07:58
0.48% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 26 september 2019 om 07:40
Ik heb dat ook als ik te vast slaap, dan droom ik ook veel meer. Ik merk dat nu de dagen weer korter worden ik er meer last van heb. Ik slaap altijd met de gordijnen openen en in de zomer wordt het natuurlijk al vroeg licht, daar slaap ik wel doorheen maar ik word op een prettigere en uitgeruste manier wakker. Ik slaap ook minder vast en minder van die dromen,
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..