Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

20-09-2019 20:20 2962 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
lientje69 schreef:
06-10-2019 16:06
Ik heb het vooral in de avond in bed snel benauwd.
Dus mijn ademhaling zal wel niet zo goed zijn.

Ik ben weer bezig in mijn hulpboek. Ik moet een wetboek maken van alle positieve dingen vandaag. Maar kom niet verder dan : een lekker uitgebreid ontbijt gemaakt.
Pff
Ik vind het best lastig positieve dingen over mezelf te verzinnen.
Je bent opgestaan, aan je hulpboek begonnen (weet je hoeveel mensen dat niet doen hun “huiswerk”), je staat open voor feedback, bent sociaal hier, je bent je er van bewust dat er verandering nodig is. :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
06-10-2019 12:10
Bij de Rabobank kan dat niet. Daar moet het bij een pinautomaat van de Rabobank zelf. Dan kun je ook meteen een eigen pincode kiezen.
Aah. Ik wist geeneens dat je kon pinnen met een creditcard.
YellowLemon schreef:
06-10-2019 16:10
Je bent opgestaan, aan je hulpboek begonnen (weet je hoeveel mensen dat niet doen hun “huiswerk”), je staat open voor feedback, bent sociaal hier, je bent je er van bewust dat er verandering nodig is. :bigkiss:
Dit Lientje. En anders neem je wat dingen van gisteren.

Ja, die kip kan nog wel.
Later is nu
Haha, dank dames.
Opstaan zie ik overigens niet als iets speciaals.

Dingen van gisteren neem ik niet, ik begin vandaag pas in mijn witboek.
Gisteren heb ik nl veel gedaan , voelde me toen ook beter. Zowel geestelijk als lichamelijk.
Ik heb nu 4 dingen.
Lekker ontbijt gemaakt, op tijd gedacht aan de schorsing van een auto, in mijn hulpboek gewerkt idd en een technisch probleem met mijn telefoon opgelost. Dat laatste worstelde ik al dagen mee en daar heb ik bij gevoel dus trots geschreven omdat het me eindelijk gelukt is. :yes:
De ene dag zal het ook wel makkelijker gaan dan de andere denk ik maar ik heb een beginnetje gemaakt.
Ik ben nu " al " op bladzijde 76 van de 220 in mijn hulpboek en ik heb hem nu één maand in huis dus dat is ook best goed. ( er staat geloof ik een half jaar voor het hele project, nu begint natuurlijk pas het intensieve deel)
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Goed bezig Lientje!

Mijn hoofdpijn is zo goed als weg :cheer2:
Ben wel benieuwd of de huisarts me een beetje serieus gaat nemen.
Oh wat fijn van die hoofdpijn zeg!

Lientje, er zijn (fibro-)funny plaatjes, met daarop teksten als "Ik stond op, dat is al heel wat" (of van die strekking dan) dus zo gek is dat niet hoor :rolling:

Het is ook best lastig om je op je positieve punten te focussen, vind ik. Ik heb een tijdje 1x per maand 5 dingen opgeschreven waar ik blij mee was. (om positief de wintermaanden door te komen) Was op den duur toch vaak hetzelfde: ik kon nog naar het werk, ik heb een fijn gezin. Dat soort dingen.
Later is nu
Dreamer, er staan veel tips in het boek om aan positieve dingen te komen.
Opsplitsen van dingen, dus bijvoorbeeld ipv ik heb gedoucht, ik heb gedoucht, mezelf ingesmeerd met lotion, me aangekleed, mezelf mooi gemaakt met make-up enz.
Of naar meerdere aspecten kijken, hobby's (ik heb een boek gelezen), humor( ik heb gelachen om iets op tv, relatie ( goed gesprek met man gehad) , werk ( veel papieren geprint) enz enz.
Dus op die manier kan je je dagen wel vullen.

De bedoeling is dat je uiteindelijk positief naar jezelf kijkt ipv de negatieve dingen ziet.
Dat het vanzelf gaat zeg maar.
Dat kost wel tijd. En in het begin kom je misschien niet verder dan een of twee dingen. Er staat meen ik een half jaar voor eer het " automatisch " gaat.
Ben echt bekaf door die pillen, diaree is af en toe. Heb wel het gevoel dat ik wel lichamelijk er ben, maar geestelijk weg. Word nog wat zodra ik woensdag 2 tabletten heb. Ook een paniekaanval gehad, ik wist niet waar ik het zoeken moest. Crisisdienst was gelukkig niet nodig.
Nartjie, kan je niet vragen om een wat langzamere opbouw? Of is dat niet verstandig gezien je geestelijke situatie?
Kan je hierover in overleg?
Ik vind dit niet echt goed klinken eigenlijk. :hug:
Lientje, dat klinkt heel goed, vind ik. Gelukkig krijg je handvatten.

Nartjie, klinkt eng zeg!

Ik had net vlekken/aura voor de ogen. Heb al neusspray genomen en ik zal zo wel naar bed moeten. Al een tijdje niet gehad, dit.
Later is nu
Sterkte Dreamer! Heb jij het stokje van Lise overgenomen?

Ik ga mezelf eens even onder de douche schoppen. Doe ik nog wat nuttigs met mijn avond en misschien slaap ik er lekker op.
Oei, sterkte dreamer. Gelukkig heb ik geen aura’s.

De hoofdpijn maskeerde mijn hernia-pijn maar nu mijn hoofdpijn nagenoeg weg is, is de hernia-pijn op volle sterkte terug.

Mijn hoofd voelt nog wel vreemd trouwens, dus helemaal over is het nog niet.

Nog een weekje zonder auto, dus ik hoop maar dat het morgen droog is als ik naar de huisarts moet. Ik klink echt verwend nu maar ik baal dat ik op de fiets moet als ik me niet lekker voel.
nartjie schreef:
06-10-2019 19:15
Ben echt bekaf door die pillen, diaree is af en toe. Heb wel het gevoel dat ik wel lichamelijk er ben, maar geestelijk weg. Word nog wat zodra ik woensdag 2 tabletten heb. Ook een paniekaanval gehad, ik wist niet waar ik het zoeken moest. Crisisdienst was gelukkig niet nodig.
Ik zou ook morgen even de huisarts bellen en/of degene die je medicatie heeft voorgeschreven.

Maar soms is een objectieve blik, van een huisarts, die je al wat langer kent, verstandig.

Je zou kunnen overwegen in overleg op deze dossis te blijven totdat de bijwerkingen meer naar de achtergrond zijn. Dit kan echt wel 6 weken duren.

De opbouw van niks naar iets is altijd het heftigst. Als de 10mg straks is I geregeld kun je dan naar 20mg, die overstap is, zeggen ze, vaak minder.

Bij mij was dat in ieder geval wel. Maar ben van eerst 6 weken 5mg, naar 10 mg gegaan.

Het was bedoeling sneller naar 10mg, maar dit lukte niet. Bijwerkingen waren heftig.

Sterkte!
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 06-10-2019 21:20
4.44% gewijzigd
En niet leuk maar dat vermoeiende hoort er bij. Ik sprak zelfs dagen met dubbele tong. Alsof ik gedronken had.

Praate ook erg sloom en traag en kon op woorden niet komen. Dit alles zei mijn omgeving.

Ik nam het mede daarom 's avonds.
lise1985 schreef:
06-10-2019 13:55
De pijn wordt wel beter als ik ga liggen ja. Ik voel pijn op specifieke plekken maar ik heb niet het gevoel alsof mijn hersenen lossig liggen. Meer alsof ze verdrukt worden. Links helemaal nergens last van, dr pijn zit rechts.
vraag morgen dan even naar de mogelijkheid van liquorlekkage. Dat komt namelijk wel eens voor bij hernia's. Je hersendruk wordt dan lager omdat er steeds een beetje hersenvocht weglekt, zeker als je hoofdpijn zo lang aanhoudt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik zou iets langzamer opbouwen Nartjie, dan heb je iets meer tijd om eraan te wennen.

Ik heb vandaag wat geocache-puzzels opgelost, lekker rustig op de bank.
Het huis van mijn vriend en zijn ex staat eindelijk op funda dus hoera, weer een stapje verder.

dinsdag moet ik naar de bedrijfsarts, die wil bespreken wat te doen voor de re-integratie. Mijn revalidatiepsych heeft al met hem gesproken of doet dat maandag want ze vindt dat ie nu ineens teveel gaat zitten pushen. Ik zat mij ineens af te vragen hoe dat met reiskostenvergoeding zit naar de bedrijfsarts. Het is niet zo dat ie naast de deur zit... ik moet er 60km enkele reis voor rijden en ik krijg uiteraard geen reiskostenvergoeding meer omdat ik niet werk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
06-10-2019 22:14
vraag morgen dan even naar de mogelijkheid van liquorlekkage. Dat komt namelijk wel eens voor bij hernia's. Je hersendruk wordt dan lager omdat er steeds een beetje hersenvocht weglekt, zeker als je hoofdpijn zo lang aanhoudt.
Daar heb ik nooit van gehoord maar ik ga het onthouden.
De pijn neemt weer wat toe nu, al is het niet echt pijn nu.
Hier een enge serie gezien vandaag. Ik vond hem interessant. Maar dacht al, eigenlijk te spannend. Alleen had ik hem overdag gekeken, dus dacht dat het wel kon :facepalm:

Nu 's avonds natuurlijk wel lichtelijk bang. Ik heb de deuren en ramen al een extra keer gecontroleerd, en achter het gordijn en onder het bed gekeken.

Ik hou van spannende series en detectives enzo, maar kan er eigenlijk niet zo goed (meer) tegen.

Hopelijk val ik in slaap en ben ik veilig.

En anders zo nog maar een romcom kijken qua afleiding.
Het blijft droog vandaag Lise, dus je treft het. Succes bij de huisarts.

GS, heb je nog wat kunnen slapen?

Ik heb matig geslapen. Heb de laatste maanden op de gekste plekken in mijn lijf pijn.
En word daar dan steeds wakker van.
Vooral mijn armen . Voelen aan als lood en zoveel pijn erin.
Voelt als een soort spierpijn want als ik ze niet beweeg heb ik weinig last .
Maar kan me toch niet herinneren iets bijzonders gedaan te hebben dat die pijn veroorzaakt ( heeft)

Ik neem mijn medicijnen in en ga nog even een uurtje onder een dekentje op de bank. Misschien helpt het wat.
Moet eigenlijk aan het werk hier. Heb nog een klus van man liggen, de was Moet, ik moet nog naar de bank voor de creditcard, mijn tank is bijna leeg en het huis lijkt ontploft.
Word al moe als ik het opschrijf, dat gaat wat worden vandaag :proud:
Hai
Nou ben ik benieuwd wat jij keek, GS

Sterkte vandaag iedereen
Ik duik het bed weer in. Migraine. Ben er wel uit, had heel optimistisch medicijnen genomen en dacht dat het wel ging lukken. Nou.. nee. Het voelt alsof m'n hersenen los door m'n schedel drijven. Ofzo.. wiebelig, naast de pijn.
Later is nu
Sterkte Dreamer!
Ik ga de koffiepot maar eens aanzetten. Misschien dat ik dan op gang kan komen.
Sterkte Dreamer en Lientje :hug;

Het is inderdaad droog, zonnig zelfs en het waait niet al te hard. Ik heb over ruim een uur een afspraak dus ik kan nog even rustig aan doen. Ik hoop maar dat de huisarts het een beetje serieus neemt.
Moge! Veel sterkte voor iedereen :hug:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Goedemorgen iedereen!

Moyrrie: hoe is het met je? Heb je de uitslag al?

Lientje: heb je al eens gedacht aan overgangsklachten? Die kunnen zich uiten op allerlei manieren.

Dreamer: sterkte met je migraine! Ik hoop dat het snel over is.

Lise: succes bij de huisarts!

GS: ik ben ook heel benieuwd wat jij keek!
Deel twee.

Nartjie: ik vind dat je goed bezig bent! Het opbouwen van de medicatie is echt moeilijk. Je hebt de eerste week er al bijna opzitten!

Kwebbeltje: dat klinkt als een heel fijn weekend. Zo heerlijk dat je elkaar zonder veel woorden begrijpt.

Kohaku: je had het moeilijk de afgelopen week. Heel veel sterkte!

Yellow: ik ben zo blij voor je dat je een therapie gevonden hebt waar je iets aan hebt. Sla de boosheid en teleurstelling er maar uit.

Suzy: succes morgen! Ik weet niet of je de autokosten ergens kunt declareren, ik zou niet weten waar.

Doro: gaat het goed met jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven